'Tottenham Hotspur legt bod neer in Brighton voor Oranje-international'

'Oranje-international in trek: lucratief Premier League-bod op Van Hecke'

Update: 4 juni 2026 om 12:58
36Reacties

Tottenham Hotspur heeft een bod neergelegd bij Brighton & Hove Albion in de hoop Jan Paul van Hecke naar Noord-Londen te halen. Dat meldt The Athletic. Roberto De Zerbi, die tussen 2022 en 2024 al samenwerkte met de Nederlander, mikt op een hereniging.

Daags na het treffen tussen Nederland en Algerije (0-1), waar Van Hecke nog bijna negentig minuten op het veld stond, komt The Athletic met groot nieuws over de rechtercentrale verdediger. Na sterke jaren bij Brighton kan de Nederlander op interesse rekenen uit de top van de Premier League. Dat was al geen geheim meer in Engeland, maar nu zou er daadwerkelijk een bod op tafel zijn gekomen in Brighton, waar Van Hecke officieel nog vastligt tot medio 2027.

Het gaat om een bod van Tottenham Hotspur, waar De Zerbi sinds een aantal maanden aan het roer staat. De Italiaanse manager kent Van Hecke goed uit zijn tijd in Brighton en mikt op een hereniging met zijn oud-pupil. Volgens het laatste nieuws staat Van Hecke positief tegenover een vertrek bij zijn huidige werkgever, gezien hij alle toenaderingen over een eventuele contractverlenging afhoudt. Daarom gaat men er in Brighton vanuit dat de verdediger, samen met Bart Verbruggen en Carlos Baleba, na de zomer niet meer terugkomt in het Amex Stadion.

Het eerste bod van Tottenham Hotspur zou overigens wel te laag zijn bevonden door de clubleiding van Brighton, maar de gesprekken blijven in volle gang. Momenteel bereidt Van Hecke zich met Oranje voor op het WK in Canada, Mexico en de Verenigde Staten. Hij en zijn Nederlandse teamgenoten reizen donderdag af naar New York om een 'pre-camp' te beleggen. Op 14 juni staat in Kansas City de eerste groepswedstrijd op het programma. Japan is dan de tegenstander.

Mocht het tot een deal tussen Van Hecke en Tottenham Hotspur komen, is de Nederlander niet de enige zomeraankoop die de club uit Noord-Londen doet. Zo ligt er al een akkoord met oud-Feyenoorder Marcos Senesi, die transfervrij overkomt van Bournemouth. Witte rook omtrent hem wordt snel verwacht. Tottenham Hotspur zet alles op alles voor een goede transferzomer, om nog een rampseizoen als dit jaar te voorkomen.