
FIFA komt met opmerkelijke WK-maatregel voor fans: 'Voor de veiligheid'
Toeschouwers mogen vanwege veiligheidsredenen geen herbruikbare flessen meer meenemen naar WK-stadions. Dat maakt de FIFA bekend in een verklaring. De FIFA heeft last-minute-wijzigingen van de gedragsregels in stadions toegepast.
De FIFA had transparante flessen, mits ze leeg zijn, toegestaan, maar daar heeft de bond onlangs een verandering in gebracht. Zo zijn ook bekers, potten en blikjes verboden. Dit komt door het risico dat iemand letsel kan oplopen als iemand ermee gooit. "FIFA zet zich in voor de bescherming van de gezondheid en veiligheid van alle spelers, scheidsrechters, fans, vrijwilligers en medewerkers", aldus de verklaring.
Dit is de reden dat mensen geen flessen meer mee mogen nemen naar de WK-stadions. "FIFA heeft besloten om flessen te verbieden om risico's en blessures voor spelers en toeschouwers te voorkomen." Op sommige plekken was het al verboden dit WK, maar de FIFA heeft het nu uitgebreid naar alle WK-stadions.
Deze beslissing heeft bij veel supporters bezorgdheid opgewekt. Dat komt mede door de enorme hitte die in Amerika is. De FIFA laat echter weten dat zij er alles aan gaan doen om het zo veilig mogelijk te maken voor de supporters. "FIFA werkt nauw samen met de commissies van de gaststeden en de lokale autoriteiten aan maatregelen om de hitte te beperken voor fans die naar het stadion reizen. Dit kan onder meer bestaan uit vernevelingsinstallaties, ventilatoren, waterpunten, koeltenten en meer rondom het stadion", aldus FIFA.
Check nu de nieuwste Studio Oranje over Timber, De Jong, Memphis, Summerville en véél meer!

















