
De Boer looft ontwikkeling bij Ajax: 'Heeft in alle opzichten grote stap gezet'
Frank de Boer is zeer te spreken over de ontwikkeling van Youri Baas bij Ajax. Dat vertelt de oud-Ajacied tegenover Ajax Life. Onlangs werd Baas uitgeroepen tot Speler van het Jaar bij de Amsterdammers.
Door die uitverkiezing wordt De Boer gevraagd naar de ontwikkeling van Baas. "Ik denk dat Youri in alle opzichten echt wel een grote stap heeft gezet", zegt de oud-trainer van Ajax. Hij heeft ook duidelijk advies voor de verdediger "Als je week in, week uit speelt, word je vooral fysiek sterker. Daarom zeg ik vaak: wil je zo graag naar het buitenland, zorg dan eerst dat je een lange serie wedstrijden voor Ajax achter je naam hebt staan. Pas dan heb je voldoende inhoud om ergens goed binnen te komen."
Ook is De Boer één aspect opgevallen aan het spel van Baas, die anders is gaan spelen bij Ajax. "In het begin schoof hij met regelmaat in. Dat gebeurt nu een stuk minder", stelt de oud-voetballer. "De nadruk ligt meer op zijn passing; wat ik eigenlijk ook altijd deed."
"Want iedereen dacht dat ik voortdurend indribbelde", legt De Boer uit. "Maar mijn aanname was meestal zo, dat ik de spits al had uitgespeeld. En daarna gaf ik de pass. Hetzelfde zie ik terug bij Baas – en beter dan vorig seizoen."

















