
'Man City moet transferrecord verbreken om Premier League-deal te bezegelen'
Een bod van Manchester City op middenvelder Elliot Anderson is door Nottingham Forest afgewezen. Diverse media melden dat donderdag. Forest wil er alles aan doen om Anderson voor de club te behouden. Man City zal een Brits recordbedrag op tafel moeten leggen om hem in te lijven.
De 23-jarige Anderson was dit seizoen een van de grote uitblinkers van The Tricky Trees. Als beloning is hij door bondscoach Thomas Tuchel opgeroepen voor het naderende WK. Bekend was al dat Anderson in de belangstelling staat van zowel Manchester United als aartsrivaal Manchester City. Die laatste club heeft, zo weten onder meer The Athletic, Sky Sports en The Telegraph, nu een openingsbod uitgebracht.
Anderson, voormalig speler van Newcastle United, heeft bij Forest nog een contract tot de zomer van 2029 - en dus zal City een megabedrag moeten neertellen voor de international om hem in te lijven.
The Telegraph stelt dat Forest een transfersom verlangt die van Anderson de duurste Britse speler aller tijden zou maken. Dat record staat momenteel nog op naam van Jack Grealish. Voor hem betaalde City zelf 117 miljoen euro in 2021.

















