Adidas baalt na onjuiste uitspraak Ajax
Commercieel directeur Van der Aat verklaarde bij de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Ajax dat Adidas anderhalf jaar nodig heeft om shirts te leveren. Fans zouden daardoor lang op het nieuwe 'kampioenstenue' moeten wachten.
"Feitelijk onjuist", reageert een balende Frank Basters van Adidas in De Telegraaf. "Adidas heeft ? ondanks dat het op 15 mei (toen Ajax tegen FC Twente speelde, red.) ook kon misgaan ? juist risico genomen met extra voorraad."
"De run op de shirts was in de eerste maand echter groter dan normaal in een jaar, zelfs in eerdere kampioensjaren. Daarom hebben we er in nauw overleg met Ajax alles aan gedaan om later geplande leveringen te vervroegen en extra bestellingen snel door het productieproces te jagen, tegen aanzienlijk meer kosten."
"Een belangrijke nuance is dat de fanshop en online shop van Ajax enige tijd zonder shirts in bepaalde maten zaten. Maar via overige sportwinkels is het shirt altijd beschikbaar geweest", aldus Basters.