Huawei verbindt zich als sponsor aan Ajax, zoektocht gaat voort

Chinese telefoniegigant wordt niet de nieuwe hoofdsponsor van Ajax

22 mei 2014 om 14:50

De Chinese telefoongigant Huawei wordt niet de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. Dat valt op te maken uit een bericht op de officiële website van de club uit Amsterdam. Ajax gaat wel in zee met het Chinese bedrijf, dat de titel 'businesspartner' krijgt.

Ajax is al een poosje op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, nadat Aegon bekendmaakte de samenwerking stop te zetten. In een later stadium kwamen beide partijen tegen een gereduceerd tarief een verlenging van de samenwerking tot het einde van dit jaar overeen. Huawei gold lang als één van de mogelijke nieuwe hoofdsponsors van Ajax. Het Chinese bedrijf verbindt zich echter als businesspartner aan de landskampioen. Huawei, Ajax en de Amsterdam ArenA kwam donderdag een meerjarig contract overeen.

De toonaangevende ICT dienstverlener gaat in die periode onder meer de grootste open wireless LAN infrastructuur van Nederland opzetten in het stadion. Het netwerk zal in 2015 optimaal gebruikt kunnen worden. Tijdens wedstrijden van Ajax kunnen voetbalfans kosteloos aan de slag met Wifi. "We zijn verheugd deze overeenkomst te hebben ondertekend. Huawei is het grootste Chinese bedrijf in Nederland en past daarom perfect bij onze ambities", zegt Edwin van der Sar, chief marketing officer bij Ajax, op de officiële website van de club.

"Bovendien is Huawei een zeer innovatief bedrijf en hun technologische oplossingen zullen ons in staat stellen gratis Wifi te bieden aan onze supporters. Zodat zij de beste voetbalervaring krijgen door bijvoorbeeld direct gedenkwaardige momenten te delen met vrienden tijdens de wedstrijd. Maar ook door de beschikking te krijgen over allerlei extra informatie en nieuws", aldus Van der Sar.

"Huawei is verheugd om samen te werken met Ajax, een van de meest succesvolle voetbalclubs ooit, en met de Amsterdam ArenA, het meest vooruitstrevende stadion in Nederland, om zo onze langdurige betrokkenheid in Nederland te tonen. Sport is een zeer belangrijk onderdeel van onze merkstrategie en we werken daarom al samen met een aantal van de grootste clubs in de wereld", vertelt Wang Dexian, algemeen directeur van Huawei Technologies Nederland.