'Ajax leent Servisch toptalent jaar uit aan Cambuur'

    'Ajax leent Servisch toptalent jaar uit aan Cambuur'

    donderdag 10 juli 2014 om 12:36

    SC Cambuur krijgt opnieuw de beschikking over een vleugelaanvaller van Ajax. Na Jody Lukoki in het afgelopen seizoen, is het nu de beurt aan Dejan Meleg. De Serviër gaat een jaar op huurbasis in Leeuwarden voetballen.

    SC Cambuur en Ajax hebben volgens De Telegraaf overeenstemming bereikt over de huur van de negentienjarige Meleg. In Friesland kan hij ervaring in de Eredivisie opdoen. De aanvaller zelf komt waarschijnlijk vrijdag naar Leeuwarden voor de afronding van de transfer.

    Meleg kwam een jaar geleden naar Amsterdam. Ajax nam de jeugdinternational over van Vojvodina Novi Sad. Bij de landskampioen speelde hij het afgelopen seizoen voor de beloften, die in de Jupiler League uitkomen. Meleg maakte twaalf goals in 27 duels. Bovendien gaf hij acht keer een assist.

    Cambuur deed vorig seizoen ook al succesvol zaken met Ajax. Vleugelspits Lukoki voetbalde ook een jaar op huurbasis voor de Friezen.

    Plaats een reactie

    donderdag 10 juli 2014 om 12:45
    Hier mag cambuur heel blij mee zijn. Snap niet dat deze jongen niet gewoon bij de selectie van het eerste zit dit seizoen. In mijn ogen een veel groter talent dan Lukoki.
    Vind ik leuk
    Leedz +7035
    donderdag 10 juli 2014 om 12:48
    idd.. misschien wilt FdeB dat hij elke week speelt en dat zal bij ajax helaas niet gaan vanwege de vele concurrentie
    Vind ik leuk
    SCC 4ever +457
    donderdag 10 juli 2014 om 12:48
    Ben ik wel blij mee. Het lijkt me ook een speler met meer rendement dan Lukoki het afgelopen jaar. Goede zet van de TS van Cambuur.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 juli 2014 om 12:58
    Ik denk dat dit een hele goede deal is voor beiden, Meleg heeft een hoger niveau nodig om beter te worden en ik denk dat hij de smaakmaker van Cambuur gaat worden.
    Vind ik leuk
    De Barbaar +3203
    donderdag 10 juli 2014 om 13:03
    Raar, hij is meer dan goed genoeg voor Ajax1
    Vind ik leuk
    donderdag 10 juli 2014 om 13:06
    In plaats van wie wil je hem dan neerzetten?
    Vind ik leuk
    donderdag 10 juli 2014 om 13:33
    Rechtsbuiten de concurrentie aangaan met Schone had hij prima aangekund, maar wellicht wil Ajax dat hij een grotere stap maakt dit seizoen, zodat hij verder is als Schone volgend jaar wellicht weggaat.
    Ik denk ook dat Meleg het wel aan had gekund om zich bij het eerste bewijzen, maar kennelijk zijn meer 'vlieguren' maken belangrijker voor hem, iedere speler heeft zo z'n eigen traject.
    Vind ik leuk
    Wve +824
    donderdag 10 juli 2014 om 13:27
    Als de boer overmars en iedereen vind dat het niet zo is dan ga ik er vanuit dat het niet zo is.
    Vind ik leuk
    luccerd +3052
    donderdag 10 juli 2014 om 13:09
    Mooie statistieken van Meleg, als hij zo'n seizoen ook bij Cambuur draait, dan gaat Ajax er nog veel plezier van beleven
    Vind ik leuk
    Harald +356
    donderdag 10 juli 2014 om 13:26
    Nice, gaan we die ook eens in de Eredivisie aan het werk zien!
    Vind ik leuk
    AFCAlex +2032
    donderdag 10 juli 2014 om 14:18
    Ik sta achter Frank zijn keuzes, behalve achter deze. Meleg verdient zijn plek in het eerste, zonder twijfel.
    Vind ik leuk
    Leeuwtje85 +496
    donderdag 10 juli 2014 om 14:19
    Lekker! Kots ajax mischien ook wel een par puntjes straks hehe
    Vind ik leuk
    j0shuaaaa +214
    donderdag 10 juli 2014 om 14:55
    Nu kan die zich echt bewijzen want de jupiler league zegt natuurlijk niet heel veel en cambuur speelt wel leuk voetbal dus een echte win-win situatie
    Vind ik leuk
    Rambodinho +211
    donderdag 10 juli 2014 om 17:09
    Een hele goede zaak voor beide partijen. Beide clubs doen er goed aan om de banden met elkaar warm te houden.
    Vind ik leuk
    donderdag 10 juli 2014 om 18:50
    Goede zet maar waarom niet bij Ajax 1? Deze jongen is zeker niet minder dan een de Sa of Kishna.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    vrijdag 11 juli 2014 om 12:30
    Als de Cambuur technische staf je wil hebben dan moet je goed zijn!
    De vraag is niet of het de juiste stap is voor Meleg... van Ajax-2 naar Cambuur is een geweldige stap voorwaarts. Maar de vraag is zou hij voor Cambuur een meerwaarde zijn? Want hij gaat wel van een club die verdedigend speelt naar een aanvallende club. Kan hij dat aan?
    Lukoki is een dierbare herinnering, ik had hem graag behouden. Zoals heel Cambuur ook een teamspeler. Rendement kon beter dat is waar; 5 assists is matig als je corners neemt, maar in de Jupiler-middenmoot had Meleg ook 5...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws