Rekik 'hervat' training in Eindhoven en traint mee met equipe van Cocu

    Rekik 'hervat' training in Eindhoven en traint mee met equipe van Cocu

    donderdag 14 augustus 2014 om 11:41

    Karim Rekik staat voor het eerst sinds vorig jaar weer op het trainingsveld van PSV. De verdediger van Manchester City lijkt snel zijn tijdelijke komst naar de Eindhoven officieel af te ronden.

    Voor Rekik was er ook interesse uit het buitenland. AC Milan en Olympique Marseille hadden hem op de korrel, maar de mandekker wilde koste wat kost terug naar PSV. Inmiddels heeft de eenvoudig Oranje-international de training bij PSV 'hervat', meldt Voetbal International. "Op het moment dat ik hier vertrok, heb ik PSV al aangegeven dat ik terug zou komen als ik weer een jaar verhuurd zou worden”, zei hij donderdag in De Telegraaf. “Na het moeilijke afgelopen jaar wil ik hier komend seizoen echt iets laten zien."

    Rekik had bij Manchester City weinig uitzicht op speeltijd. Na de komst van miljoenenaanwinst Eliaquim Mangala daalde hij verder in de hiërarchie. In het Philips Stadion is zijn perspectief een stuk beter. Samen met Jeffrey Bruma lijkt hij komend seizoen opnieuw het centrale verdedigingsduo te gaan vormen. Rekik lijkt het treffen met NAC Breda bovendien te gaan halen, naar eigen zeggen is hij topfit.

    Plaats een reactie

    Kesse Vodde +7229
    donderdag 14 augustus 2014 om 11:56
    Goede keus om lekker bij PSV te gaan ballen dit jaar. Die jongen moet nog ontzettend veel leren en dat gaat bij PSV prima lukken denk ik.
    Vind ik leuk
    Korm +36757
    donderdag 14 augustus 2014 om 12:05
    @kesse, helemaal met je eens, bij die andere 2 clubs zou hij op de bank zitten en bij PSV zal hij alles spelen! Prima opspringplank voor Rekik, al hoop ik dat als hij volgend jaar weer verhuurd mag worden dat PSV hem overneemt.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 augustus 2014 om 12:23
    Ik blijf erbij, Bruma - Rekik is een te zwak duo, daar moet meer ervaring tussen zitten.
    Vind ik leuk
    Sjakie +1941
    donderdag 14 augustus 2014 om 12:32
    Maar dat duo heeft wel een jaar ervaring als bagage nu .. We zien het wel of ze geleerd hebben van de lessen van vorig jaar .. Al hoop ik dat PSV ook een koop clausule heeft bedongen nu .. Opleiden voor City moet je niet willen, dat moet je hooguit voor 1 jaar willen doen als je hier niets kunt vinden voor die positie
    Vind ik leuk
    donderdag 14 augustus 2014 om 12:36
    Ik geloof niet dat 1 jaar ervaring nou meteen een heel groot verschil brengt. Tuurlijk mag je verbetering verwachten, zeker ook omdat ze nu dus voor een tweede jaar oprij samen spelen, maar of het meteen voldoende is waag ik te betwijfelen.
    Komt ook omdat de hele achterlinie onervaren is, Willems is de ervaren man waar ze nu bij PSV meer van gaan verwachten, maar ik zie hem niet een dragende kracht worden in dit team, hij is sinds het EK 2012 alleen maar slechter gaan voetballen en zich arroganter en irritanter gaan gedragen.
    Vind ik leuk
    derby1 +1559
    donderdag 14 augustus 2014 om 12:49
    Huppa de basis verdediging is rond! Hopelijk nog één concurrent voor Bruma en dan heeft Psv een kampioenswaardige selectie dat zeker tot de laatste speeldagen mee moet doen voor het kampioenschap!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 augustus 2014 om 13:08
    Lekker onervaren, net als vorig jaar! Weinig reden tot opportunisme dus...
    Vind ik leuk
    Korm +36757