FC Twente troeft Feyenoord af en strikt Ziyech voor vier jaar

FC Twente troeft Feyenoord af en strikt Ziyech voor vier jaar

Gepubliceerd: zondag 17 augustus 2014 om 17:43zo 17-08-2014 om 17:43

FC Twente heeft zondag de slag om Hakim Ziyech gewonnen. De spelmaker komt definitief over van sc Heerenveen en tekent in Enschede een vierjarig contract.

Twente leek in een felle strijd met Feyenoord verwikkeld te raken, maar Ziyech heeft de knoop zondag al doorgehakt. Hij vervolgt zijn loopbaan in Enschede. Het is een kwestie van tijd tot Twente de transfer wereldkundig maakt.

Ziyech is de opvolger van Quincy Promes, die vorige week de overstap naar Spartak Moskou maakte. FC Twente betaalt een afkoopsom aan Heerenveen. De hoogte van het bedrag is niet bekend gemaakt, maar naar verluidt gaat het om drie à vier miljoen euro, meldt TC Tubantia.

"Het sportieve aspect heeft de doorslag gegeven", legt Ziyechs zaakwaarnemer Mustapha Nakhli uit aan De Telegraaf. "Bij FC Twente bleek de kans wat groter om op zijn favoriete positie, de nummer 10-plek, te spelen. In Rotterdam zou hij vaker als linkshalf of buitenspeler worden gebruikt.

Nakhli benadrukt dat het een moeilijke keuze was. "Hakim heeft een uitstekend gesprek gehad met Feyenoord-trainer Fred Rutten en de onderhandelingen met technisch directeur Martin van Gaal verliepen perfect. Het contract dat Feyenoord aanbood, was geweldig, zelfs beter dan dat van FC Twente. Maar hij heeft niet voor het geld, maar de sportieve uitdaging gekozen."

Ziyech is donderdag al inzetbaar voor Twente in de play-offronde van de Europa League. FK Qarabagh is daarin de tegenstander. Na het aantrekken van Kamahelo Mokotjo (PEC Zwolle) heeft Twente nu de posities op het middenveld weer sterk bezet.

Plaats een reactie

Gewoonzo +230
zondag 17 augustus 2014 om 17:51
Martin van Gaal? Lekker bezig vp. Mooie versterking voor twente. Had hem persoonlijk liever bij ajax gezien.
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 18:06
Ajax heeft al zat spelers voor de twee aanvallende middenvelders plekken, het is dus beter voor Ajax dat Ziyech bij een concurrent heeft getekend. Het is juist heel naief om al het talent op te kopen, daarmee verzwak je de competitie en dus de weerstand die je krijgt, Ajax heeft juist behoefte aan een hogere weerstand, zodat in Europa eindelijk de volgende stap gemaakt kan worden in de vorm van overwinteren CL en misschien nog wel een ronde verder.
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 18:40
geen tabletten meer eten hoor!!! Ajax zal nooit meer overwinteren in de CL, te zwak lol
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 18:51
Niet meer dromen hoor. Twente zal zich nooit meer plaatsen voor de CL. Ajax zal ieder jaar kampioen worden en wordt Twente wel tweede, dan is iedere buitenlandse club beter dan Twente.
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 18:56
Twente heeft net als iedere andere Nederlandse club niets in de CL te zoeken, alleen iedereen in Nederland snapt dat behalve Ajax.
Vind ik leuk
AFCAlex +2022
zondag 17 augustus 2014 om 18:51
Twente zal nooit meer de CL halen, al halen ze nog 10 Ziyechs. Kinderachtig gedoe -__-
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 18:59
realiteit!
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 17 augustus 2014 om 18:51
Ajax heeft ongeveer net zo veel kans om te overwinteren in de CL als dat Twente de kans heeft om überhaupt aan de CL deel te nemen.

Beiden ligt niet direct voor de hand, maar beiden zijn ook bepaald niet onmogelijk.
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 18:58
Ajax heeft 0% kans
Vind ik leuk
2cents +57503
zondag 17 augustus 2014 om 19:00
En Twente dus ook
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
zondag 17 augustus 2014 om 20:00
Als je meedoet heb je altijd kans.
Twente heeft 0% kans om in de CL te overwinteren.
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 21:44
Ajax doet mee voor spek en bonen
Vind ik leuk
maandag 18 augustus 2014 om 00:27
Sjaloers?
Vind ik leuk
fier&koen +1893
maandag 18 augustus 2014 om 04:14
Wij over winteren dit jaar nog.
Vind ik leuk
knol85 +248
zondag 17 augustus 2014 om 20:20
Hahaha wat een stumpert! Lastig weekend gehad kerel? Wat heb jullie eigenlijk gedaan dit weekend? Jullie moesten thuis tegen cambuur toch?? Lol
Vind ik leuk
fier&koen +1893
maandag 18 augustus 2014 om 04:09
Twente fan zeker
Vind ik leuk
joeyhop +6
zondag 17 augustus 2014 om 17:52
Martin van Gaal? Hahaha, had van Geel maar het inzicht al van Gaal, dan was er wwarschijnlijk wel een schaduwlijstje...
Vind ik leuk
HJB135 +104
maandag 18 augustus 2014 om 08:56
Van Geel denkt dat geld gelukkig maakt; Erg kortzichtig van hem. Wekelijks kunnen spelen is voor een voetballer uitermate belangrijk met het oog op zijn toekomst. Kun je dat doen op een plek die je graag wilt is dit mooi mee genomen.
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 18:01
Jammer voor Feyenoord, maar die hebben straks met het vertrek van Clasie toch meer een controleur nodig lijkt mij. Al is Ziyech op 10 natuurlijk wel wat anders dan Immers, die is meer een werken en mist teveel kansen voor een topclub. Met veel inzet compenseert hij echter een hoop en is hij voor het team redelijk belangrijk.
Voor Twente is dit top, die kunnen hem goed gebruiken en hebben met Mokotjo en hem twee prima aanwinsten voor dit seizoen.
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 17 augustus 2014 om 18:01
Dit vind ik persoonlijk heeeeel jammer, had hem zo graag bij Feyenoord willen zien!
Ondanks dat gun ik hem het beste:)

Twente flikt het toch weer:)
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 18:44
Joop is ook een topper!! en met Feyenoord komt het wel goed, zou Toornstra of Chery halen.
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 18:52
Chery wil niet naar Feyenoord. Is een slechte club net als twente.
Vind ik leuk
135440 +62
zondag 17 augustus 2014 om 18:02
mooie aankoop voor Twente natuurlijk is het voor Fyenoord een grote domper
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 18:02
Slappe jongen! Goed dat Ajax hem niet gehaald heeft
Vind ik leuk
135440 +62
zondag 17 augustus 2014 om 18:08
Hij wou niet eens naar Ajax dus moet je niet zeggen dat Ajax hem gelukkig niet haalde in winter was Ajax dicht bij een akkoord maar Zyech zelf wou niet naar ajax
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 18:44
Jaloers :D
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 18:54
Jij bent aan het eind van het seizoen jaloers op de kampioen: Ajax Amsterdam.
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 18:16
Ik hoop dat Feyenoord spoedig nog 1 of 2 goede aankopen kan doen, we moeten nu echt met zoveel mogelijk clubs die groepsfase EL gaan bereiken om weer voldoende punten te behalen.
Vind ik leuk
fier&koen +1893
maandag 18 augustus 2014 om 04:16
Juist en Groningen zijn we al kwijt
Vind ik leuk
Juppes046 +374
zondag 17 augustus 2014 om 18:36
Types als Ziyech, Castagnios, Fer, Affelay, Promes, Cabral, Büttner en Elija zullen nooit wat bereiken! Veel talent, maar een verkeerde mentaliteit.
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 18:38
Wanneer bereiken ze wel wat dan? Als ze bij feyenoord getekend hadden? Jaloerse reacties altijd hier haha lachwekkend,
Vind ik leuk
Juppes046 +374
zondag 17 augustus 2014 om 18:44
Jaloers? :) Ik ben helemaal geen Feyenoord fan....heb gewoon een hekel die types. Daarom worden ze ook nooit (meer) geselecteerd voor Oranje.
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 18:48
omdat deze spelers veel te vroeg voor het grote geld kiezen en nauwelijks nog spelen, DAAROM!!
Vind ik leuk
Juppes046 +374
zondag 17 augustus 2014 om 18:47
Ik zou als Feyenoord zijnde liever Toornstra zien.....die speelt tenminste graag voor Feyenoord
Vind ik leuk
rowkirsie +15
zondag 17 augustus 2014 om 18:48
je hebt niet voor de sportieve prestaties gekozen,..meer voor de laffe achteruitgang,..ik had hem graag bij mn cluppie willen zien maar als je nog niet zelfverzekerd bent om een basisplaats bij feyenoord te verdienen...moet je maar op safe spelen bij twente..
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 18:51
daarom gaat Ziyech naar Twente, ze denken in Rotterdam nog steeds dat ze groter zijn dan bv Twente, Vitesse, grote misvatting, alleen het ´Legioen´ is groots mits ze zich gedragen.
Vind ik leuk
Juppes046 +374
zondag 17 augustus 2014 om 19:04
Twente is geen goede tussenstap voor jonge spelers, daarom speelde er ook geen enkele twente speler in oranje....in de kuip leer je in ieder geval met druk omgaan.
Vind ik leuk
Juppes046 +374
zondag 17 augustus 2014 om 19:18
Ik denk dat je qua druk een Grolsch veste niet kunt vergelijken met een Kuip...zeker bij een Klassieker niet! Feyenoord wordt geen kampioen en Twente al helemaal niet. Wordt dit jaar Ajax of PSV
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 19:24
hebben ze daar nu nog steeds stront in de ogen daar in rotterdam vissen ze weer naast het net en hoe twente aan die centen komt dat is me een vraag als het zo doorgaat word het een middenmoter feyenoord
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 19:46
Joop en een goed beleid!
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 20:32
stop even met reageren. Niemand mag jou
Vind ik leuk
zondag 17 augustus 2014 om 19:37
Dit is nou jammer voor ons. martin van geel had beter lex immers kunnen verkopen dan had je nu hem gehad.
Vind ik leuk
ReneAjax +7552
zondag 17 augustus 2014 om 20:16
Jammer ... voor Ziyech.
Kan je voor 50.000 man spelen, kiest die sukkel voor een achenebbisj stadionnetje van 30.000 zitplaatsen.
Vind ik leuk
RedBlood7 +88
zondag 17 augustus 2014 om 21:38
niet zoveel grachtenwater drinken
Vind ik leuk
Banaan +783
zondag 17 augustus 2014 om 20:20
Goed gehandeld door Twente. Met Mokotjo en Ziyech kunnen ze toch weer een goed kwalitatief elftal neerzetten. Zonde voor Feyenoord maar met een in mijn ogen prima presterende Immers moet je je richten op versterkingen voor een andere positie. Kapitaalsvernietiging van de niet al al te rijke club uit Rotterdam om Immers op de bank te gaan zetten.

Overigens zou ik het een goed idee vinden van Voetbalprimeur als ze een filter op de site zetten waardoor kinderen onder de 10jaar zoals voetbaltaal niet meer kunnen reageren.
Vind ik leuk
chriske +106
zondag 17 augustus 2014 om 21:23
Idd erg jammer dat hij voor twente kiest, nu nu alle peilen richten op Toornstra en misschien Gudelj en we hebben een prima middenveld. Hopelijk komt er ook nog een goede cv bij. En suc6 Hakim, maar zo' n applaus krijg nooit meer in de kuip.
Vind ik leuk
RebelVox +8528
zondag 17 augustus 2014 om 21:42
Zonde dat Ziyech kiest voor Twente, had hem graag aan het werk gezien bij Feijenoord samen met Toornstra, ook al is dat niet mijn club.
Feijenoord hoort net als Ajax en PSV bij de top niet alleen qua resultaten maar ook historisch gezien. Iedere voetballer wil toch naar zo'n club?

Twente is een "leuk" provinciaal clubje wat alleen maar kan kopen. Een goed beleid daar? Waarom staan ze dan onder controle van de knvb?
En die knvb controleert ze wel goed? Hoe kan een half failiete club nu nog spelers kopen? Laat ze eerst eens alle schulden aflossen.

Daarnaast denk ikzelf dat spelers meer leren van Rutten en zijn staf dan in Enschede.
Heel jammer.
Vind ik leuk
Fluitketel +590
zondag 17 augustus 2014 om 21:58
Lach me rot over je Text VOX :-) je hebt er helemaal geen kaas van gegeten.
Vind ik leuk
RebelVox +8528
zondag 17 augustus 2014 om 22:02
Kaas is zeker niet mijn favoriet maar gezien jou reacties op dit forum hoef ik hier niet bang voor te zijn.
Je hebt duidelijk een rode bril op.
Vind ik leuk
Fluitketel +590
zondag 17 augustus 2014 om 21:54
Wat een kinderkraam hier, hij heeft voor Twente gekozen, Dus zal hij wel het beste weten waarom!
Vind ik leuk
fier&koen +1893
maandag 18 augustus 2014 om 04:24
En nu die ploeg op sleeptouw nemen succes ermee.
Feyenoord was beter geweest Ajax het beste Twente het veiligst kwa speeltijd geef die jongen eens ongelijk. Het is wel de makkelijkste weg een van de minste weerstand en of je daar echt veel beter van word , dat denk ik niet
Vind ik leuk
maandag 18 augustus 2014 om 17:04
een juiste keus van hem
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws