PSV kijkt positief naar transferstrategie en huidige prestaties

Brands: "Ik heb Gini gehaald en heb Memphis zijn eerste contractje gegeven"

14 november 2014 om 09:43

PSV was de winnaar van de afgelopen transfermarkt en dat betaalt zich uit in het huidige Eredivisie-seizoen. De ploeg van Phillip Cocu staat met vier punten voorsprong op Ajax bovenaan de Eredivisie. Vooral het blijven van Georginio Wijnaldum en Memphis Depay was een gevoelige slag richting de concurrentie.

Technisch manager Marcel Brands hield zijn poot stijf toen er in augustus twintig miljoen voor Depay werd geboden. Getwijfeld om Depay en/of Wijnaldum te verkopen heeft Brands geen moment, zegt hij in Metro. "Nee, omdat het spelers zijn waarvan ik de overtuiging heb dat zij in de absolute top terechtkomen", aldus de PSV-directeur, die ook geen compromis heeft gesloten met de spelers. "Er is geen enkele afspraak gemaakt met welke club dan ook met betrekking tot Wijnaldum en Memphis."

"Ik ben er van overtuigd dat zij alleen maar meer waard worden. Dit soort spelers verkoopt zichzelf. En daarbij komt dat het niet nodig was om ze te verkopen. Dat maakt het ook makkelijk", weet Brands, die Depay een prachtig WK zag spelen. Het leek daarom moeilijk voor PSV om de aanvaller te behouden. "Als ik pas na het WK had gezegd dat wij met hem verder hadden gewild, was het wellicht een moeilijke zaak geweest, maar zo werkt het bij mij niet. Ik bouw een band op met spelers."

"Ik heb Gini gehaald, heb Memphis zijn eerste contractje gegeven. Ik steek veel tijd in spelers. Tegen Memphis heb ik vóór het WK gezegd dat hij een verbeterd voorstel tegemoet kon zien, ongeacht hoe hij het zou doen. Terwijl ik kort daarvoor ook al zijn contract had opgewaardeerd. Als je presteert, word je beloond. En vergeet niet de rol van Phillip. Hij heeft Memphis vanaf het begin het volle vertrouwen gegeven. Ik denk dat Memphis dit allemaal heeft meegenomen in zijn beslissing. Plus het feit dat hij erop is gebrand om kampioen te worden met PSV. Maar dat zijn we hier allemaal", besluit Brands.