Roda JC handelt snel en legt clubicoon van Willem II vast

    Roda JC handelt snel en legt clubicoon van Willem II vast

    maandag 2 februari 2015 om 21:15

    Arjan Swinkels heeft niet lang zonder club gezeten. De dertigjarige verdediger gaat aan de slag bij Roda JC Kerkrade. Swinkels tekent transfervrij bij de Limburgers.

    Dat meldt Roda via de officiële kanalen. Swinkels stond tot maandagmiddag onder contract bij het Belgische Lierse SK. Daar werd zijn contract echter ontbonden. Niets stond hem daarna nog een contract bij Roda in de weg. Hij tekent voor anderhalf seizoen in het Parkstad Limburg Stadion.

    Swinkels hoopt met de huidige nummer drie van de Jupiler League te promoveren naar de Eredivisie, waarin hij al eerder actief was met Willem II. De door de Tricolores opgeleide speler debuteerde daar in het seizoen 2005-2006. Begin 2012 vertrok Swinkels, op dat moment al uitgegroeid tot publiekslieveling, naar Lierse.

    Voor Roda JC is Swinkels de derde versterking deze transferperiode. Eerder werden de broers Gyasi al vastgelegd.

    Plaats een reactie

    Broes +1021
    maandag 2 februari 2015 om 21:31
    Huh, hoe kan dit? Roda heeft geen nagel om haar kont te krabben en toch weten ze weer speler aan te trekken. Ome Nol stiekem de helpende hand geboden?
    Vind ik leuk
    maandag 2 februari 2015 om 22:52
    Contract van Pluim is ontbonden dus er kwam ruimte voor hem
    Vind ik leuk
    SCC 4ever +457
    maandag 2 februari 2015 om 21:44
    Vast afgekeken in Breda hoe dat moet
    Vind ik leuk
    J076 +88
    maandag 2 februari 2015 om 21:57
    Voor iedere euro die je wil uitgeven aan transfers buiten de begroting als club in categorie 1, moet je 1,50 paraat hebben. NAC heeft met een investering van 450.000 euro dus 300.000 euro kunnen besteden + vrijgekomen salaris van vijf spelers.

    Ik vermoed dat Roda zelf een ander potje heeft omgekeerd, in plaats van aangeklopt te hebben bij ome Nol.
    Vind ik leuk
    maandag 2 februari 2015 om 21:58
    Pluim weg per direct.
    scheelt weer een slok op de borrel.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4012
    maandag 2 februari 2015 om 22:00
    Bij Roda vind ik het nog een stuk schandaliger dan in Breda!!

    Doodleuk aangeven dat je de huur niet gaat/wilt betalen en dan doodleuk een nieuwe speler aantrekken!
    Wordt hoog tijd dat KNVB de regels aanscherpt!
    Geen geld om je verplichtingen te betalen? Dan ook geen spelers door externe financiers!
    Vind ik leuk
    Mall00t +5602
    dinsdag 3 februari 2015 om 00:39
    Dat de club de huur niet kan betalen daar heeft de KNVB niets mee van doen, dat is een zaak tussen de club en de stadioneigenaar.
    Vind ik leuk
    Maaaan77 +126
    maandag 2 februari 2015 om 22:15
    Daar weten ze ook dat als ze niet promoveren ze failliet gaan..........
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws