Update: AZ bevestigt vertrek van middenvelder naar vaderland Zweden

    Update: AZ bevestigt vertrek van middenvelder naar vaderland Zweden

    maandag 30 maart 2015 om 19:17

    AZ vervolgt de jacht op Europees voetbal met een speler minder. Viktor Elm maakt per direct de overstap naar Kalmar FF, waar hij herenigd wordt met zijn broers.

    De terugkeer van Elm naar Zweden hing al een tijdje in de lucht en een bericht van Kalmar duidt erop dat alles in kannen en kruiken is. De club kondigde maandagmiddag een persconferentie aan waarop 'een nieuwe speler' wordt gepresenteerd. Het gaat naar alle waarschijnlijk om Elm.

    Het was de laatste dagen geen geheim meer dat de middenvelder van AZ op weg was naar Kalmar. Beide clubs steggelden alleen nog over de transfersom voor Elm, wiens contract in Alkmaar nog een jaar doorliep. De transfer is mogelijk omdat de transfermarkt in Zweden pas dinsdagnacht sluit.

    De terugkeer van Elm naar Kalmar betekent dat de drie broers herenigd zijn. Rasmus (27) en David (32) speelden al bij de club. Kalmar speelde in het verleden 24 competitiewedstrijden met de drie broers in de gelederen en volgens statistiekenbureau Infostrada leverde dat een gemiddelde van 2,5 punt per wedstrijd op.

    Update 19:17: AZ heeft via de clubwebsite het vertrek van Viktor Elm bevestigd. De Alkmaarse club doet geen uitspraak over de transfersom die het ontvangt voor de middenvelder. Elm had bij AZ nog een contract tot medio 2016.

    Plaats een reactie

    bdb12 +124
    maandag 30 maart 2015 om 15:04
    haha mooi verzonnen stelling weer. Echt van toegevoegde waarde!
    Vind ik leuk
    nefertiti +516
    maandag 30 maart 2015 om 15:53
    ik kan er echt niet rauwig om zijn.
    liever kwijt dan rijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 31 maart 2015 om 07:46]
    Vind ik leuk
    072-AZ-072 +482
    maandag 30 maart 2015 om 19:17
    Wens hem veel succes maar voor AZ was hij niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Remco.vdb +1533
    maandag 30 maart 2015 om 20:22
    Erg leuk drie broers straks die samen spelen. @ 072-AZ-072, zo slecht heeft Viktor Elm het toch niet gedaan? Heeft zoals UFC het ook al zegt meer dan genoeg wedstrijden gespeeld, hij zou nooit zoveel gespeeld hebben wanneer hij zo slecht zou zijn geweest. Je opmerking vind ik daarom om te lachen dat je zegt, hij is/was te slecht voor AZ!
    Vind ik leuk
    mchollie +3436
    dinsdag 31 maart 2015 om 10:08
    Bij mij hangt de vlag uit. Veel mensen denken dat hij goed heeft gepresteerd maar minder is waar. Veelal lucht dekken en steeds niet in de bal willen komen en als hij de bal heeft zo snel weer afgeven. Door de spelers om hem heen wordt zijn kwaliteit nogal verbloemt, Ortiz bv ruimde veel puin voor hem op. Voor AZ ben ik blij, krijgen nu een transfersom en zijn salaris valt weg. Investeren in de toekomst zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Busk +1412
    dinsdag 31 maart 2015 om 11:33
    Toen Viktor Elm terecht kwam bij AZ in het seizoen 2012-2013,dacht men een leider te hebben aangetrokken. Dat bleek niet zo te zijn. Hij deelde eigenlijk mee in de malaise. Het spel van AZ was toen niet om aan te zien. En Elm kon de boel niet op sleeptouw nemen.
    Hij deed echter wel zijn best,dat zeker. Je kon hem nooit betrappen op een slechte inzet.
    Maar er waren anderen nodig om de boel weer aan het draaien te krijgen.
    Nu was Ernest Stewart daar ook een kampioen in, slechte aankopen. Maar die kluns mag gewoon doormodderen. Dit feit, en het feit dat ook Dick Advocaat met zijn behoudende spelstijl (en het daarbij uitblijven van resultaten),meer zag in het blijven opstellen van Viktor Elm,heeft de AZ-supporters hun geloof in deze speler doen verliezen.
    Nu is het einde dan toch gekomen. Hij is uiteindelijk toch op de bank belandt. En AZ heeft betere vervangers. Dit is de beste oplossing.
    Dat een groot deel van de AZ-aanhang hier niet rouwig om is te begrijpen. Maar ik vindt wel dat Viktor Elm een voorbeeldige prof was in de zin dat hij zich altijd positief opstelde richting zijn werkgever. Kunnen een hoop hedendaagse patsertjes wat van leren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws