Eindhovenaren bevestigen afgeslankte samenwerking

Gerbrands reageert namens PSV: "We begrijpen de impact van dit moment"

22 april 2015 om 10:16

PSV hoopt in de toekomst meer geld te kunnen halen uit de shirtsponsoring. Hoofdsponsor Philips zal na de zomer van 2016 van de PSV-shirts verdwijnen. Beide partijen blijven wel samenwerken.

Dat zegt Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV, woensdag op de clubsite. 'De banden tussen club en oprichter blijven onverminderd sterk', benadrukt de club in een persbericht. Philips zal, ook in de minder prominente rol, de op één na belangrijkste sponsor van de club blijven.

PSV is niet in paniek en onderzoekt de mogelijkheden. Inhoudelijk kan Gerbrands daar nog niet op reageren. "We begrijpen de impact van dit moment. Maar de banden blijven onverminderd sterk en het uiteindelijke doel is dat PSV met een nieuwe sponsordeal de commerciële inkomsten van de club kan vergroten. Daar zijn Philips en PSV samen van overtuigd", aldus Gerbrands.

Philips sluit zich daarbij aan, aldus Hans de Jong, CEO Philips Benelux. "We willen de inhoud van de relatie aanpassen aan de ambitie van de onderneming. Hiermee gaan we een toekomstbestendige relatie opzetten en onze substantiële samenwerking nieuwe inhoud geven. We geven PSV hiermee tevens ruimte om te groeien", besluit hij.