Timing van PSV lijkt perfect: 'Club speelt Champions League en het imago is goed'
PSV speelt na volgend seizoen niet meer met Philips op de borst. Dat biedt de club echter ook kansen. De kersverse kampioen is een aantrekkelijke partner voor veel bedrijven.
"PSV is een van de pareltjes op de Nederlandse sponsormarkt", zegt sportmarketeer Bob van Oosterhout in De Telegraaf. "De club zit in de lift, de economie trekt aan, het imago is goed en komend seizoen speelt PSV in de Champions League. Dit is een ideaal moment om een shirtsponsor te vinden."
De uitdaging voor PSV is het zoeken van een bedrijf dat net zoveel of meer als Philips gaat betalen. "Dan moet je bijvoorbeeld denken aan hightechbedrijven, een sector die sterk is ontwikkeld in de regio Eindhoven, snel groeiende e-commercebedrijven, die behoefte hebben aan naamsbekendheid, en sportsbettingondernemingen.”
In 2016 wordt de gokmarkt in Nederland gelegaliseerd. In het Algemeen Dagblad zegt Toon Gerbrands echter dat een gokpartner lastig lijkt. "Die partijen zijn al bij ons langs geweest en het lijkt erop dat die qua bedragen meer in de richting van subsponsoring gaan", aldus Gerbrands.