Kassa voor Van der Sar: Ajax verdriedubbelt inkomsten sponsorcontract
Ajax gaat intensiever samenwerken met het Taiwanese Cheng Shin Tire (CST). De club en het bandenbedrijf hebben overeenstemming bereikt om de komende drie seizoenen te zullen samenwerken in een Official Partnership. Het contract gaat met terugwerkende kracht in op 1 juli 2015.
CST is de grootste producent van fiets- en bromfietsbanden ter wereld en was al sinds 2013 als sponsor betrokken bij de club. Die bestaande sponsorovereenkomst wordt nu dus opengebroken en geïntensiveerd.
'Sinds twee seizoenen werken wij naar volle tevredenheid met CST samen in een Official Sponsorship dat nog tot en met de zomer van volgend jaar zou lopen", laat directeur marketing van Ajax Edwin van der Sar weten op de officiële website.
"Het is prachtig dat wij ze nu tussentijds als Official Partner mogen begroeten", vervolgt hij. "Het betekent dat wij nog nauwer zullen gaan samenwerken. Bovendien betekent het voor Ajax maar liefst een verdrievoudiging van het sponsorbedrag ten opzichte van de vorige overeenkomst."