Deel supporters kan tweet Gerbrands na wondergoal Hansen niet waarderen
Toon Gerbrands heeft zich bij een deel van de supporters van PSV niet populair gemaakt. De algemeen directeur maakte, ondanks het 2-2 gelijkspel bij ADO Den Haag, een flinke positieve kanttekening aan de wondergoal van Martin Hansen.
Op Twitter liet Gerbrands weten dat de wondergoal van de doelman van ADO marketingtechnisch interessant is voor hoofdsponsor Philips. Het doelpunt is namelijk de hele wereld over gegaan en dus wordt het merk blootgesteld aan enorm veel publiciteit.
De fans konden dit maar weinig waarderen, die vinden dat het voetbal op plek een moet staan, en op dat gebied is PSV dinsdagavond behoorlijk door het ijs gezakt. Een paar voorbeelden van de reacties:
Actueel marketingfeit: Philips krijgt wereldwijde exposure op alle internationale tv zenders door het doelpunt van doelman Hansen. Bijzonder
— Toon Gerbrands (@ToonGerbrands) 12 augustus 2015
@ToonGerbrands Actueel marketingfeit: Met gelijkspelen wordt je geen kampioen, speel je geen CL en loop je miljoenen mis. ;-)
— iLikePSVDaily (@iLikePSVDaily) 12 augustus 2015
@ToonGerbrands had het liever niet gehad Dan hadden we nl gewoon gewonnen
— jan peter van rooij (@jpvanrooij) 12 augustus 2015
@ToonGerbrands Had toch liever de 3 punten gepakt. Maar als dat dan niet aan ons besteed is, dan maar op deze manier.
— PSV talents (@PSVtalents) 12 augustus 2015
@ToonGerbrands En voetbal staat nog steeds op één, twee en drie?
— Arco Ottenhof (@arcoottenhof) 12 augustus 2015
@ToonGerbrands Als neutrale kijker heb ik toch echt alleen dat doelpunt gezien en Philips niet opgemerkt #zienwatjewilzien
— Jack Kerstens (@JackKerstens) 13 augustus 2015
@ToonGerbrands Wat een kuttweet zeg, sorry hoor. Wat maakt zo'n doelpunt nou uit als je geen 3 punten pakt?
— MvdM (@MeesVDM_) 13 augustus 2015
@ToonGerbrands actueel feit, Bruma kan goed luchtdekken
— wian (@fooxthefoox) 12 augustus 2015
@ToonGerbrands krijgen we nu extra geld van Philips? Anders een typisch geval van lekker belangrijk....
— pascal (@pascalvdvoort) 12 augustus 2015