"Dat heeft PSV een enorme boost gegeven. En die boost was ook keihard nodig"
Bob van Oosterhout, sportmarketeer van beroep, gaf tegenover PSV TV een uitleg over hoe belangrijk het spelen van een EK en de Champions League is.
Het eventueel missen van een EK is ook op marketinggebied niet handig. "Een EK of Oranje is inderdaad een belangrijke etalage. Memphis en Georginio Wijnaldum hebben natuurlijk hun transfers afgedwongen, niet alleen door hier goed te spelen, maar zeker ook door zich vorig jaar in Brazilië goed te laten zien."
"Op het moment dat je op een EK mag acteren, dan heb je de kans om te laten zien dat je echt internationaal op het hoogste niveau mee kan. De marktwaarde van de spelers is natuurlijk meteen miljoenen hoger op het moment dat je hebt aangetoond dat je jezelf op een EK kunt laten zien. In dat opzicht is dit ook een gemiste kans", doelt Van Oosterhout op het mogelijke ontbreken op het EK 2016.
Wat voor een groot toernooi als het EK of WK geldt, geldt ook voor de Champions League. "Op dat niveau is het voor spelers cruciaal dat je laat zien onderdeel van het spel te zijn, want dat heb je de ogen van buitelandse clubs op je gericht. Het spelen van Champions League heeft het imago van PSV een enorme boost gegeven. Een boost die de club denk ik heel hard nodig had, waar iedereen echt al jaren op wachtte. Dat zorgt ervoor dat het team wat bezig is met het zoeken naar een opvolger van Philips ook kan profiteren van dat opgepoetste imago", besluit Van Oosterhout tegen PSV TV.