PSV opzoek naar een nieuwe shirtsponsor: "Je zou ook creatief kunnen denken"

8 september 2015 om 17:42

Vanaf 2016 zal PSV een nieuwe hoofdsponsor op het shirt gaan dragen. Sportmarketeer Bob van Oosterhout denkt tegenover PSV TV na over de mogelijkheden.

"Sponsoring is een zichtbaar ding, iedereen ziet dat en herkent dat. Dus iedereen heeft meteen een mening over de opvolger van Philips. Dan moet je niet alleen denken aan traditionele consumentenmerken, maar je zou ook creatief kunnen denken", zegt Van Oosterhout.

Als voorbeeld geeft hij de regio, die verbonden wil zijn met PSV. "Misschien wil een hele regio wel op een bepaalde manier profiteren van het merk PSV. Er gebeurt veel in Eindhoven, het Brainport-verhaal, Eindhoven Airport er bij: die combinatie, misschien kan je daar wat creatiefs omheen verzinnen. Ik weet in ieder geval dat PSV heel innovatief naar deze ontstane situatie kijkt", aldus de sportmarketeer tegenover PSV TV.