PSV op zoek naar nieuwe hoofdsponsor: "Er staan 6-7 dingen uit"
PSV is hard op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Vanaf juli 2016 zullen de letters van Philips niet meer op het shirt van de Eindhovenaren te zien zijn. Op de forummiddag liet Toon Gerbrands weten met 'zes-zeven kandidaten' in gesprek te zijn.
Dat meldt Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad op Twitter. PSV en Philips hebben de langste sponsorrelatie ter wereld. De band blijft zeker intact, maar Philips geeft PSV ondertussen de ruimte om een nieuwe hoofdsponsor te zoeken. Beide partijen denken dat PSV daarvan op lange termijn financieel niet slechter zal worden.
Het huidige sponsorcontract van de multinational met PSV loopt in juni 2016 af. De club blijft daarna gewoon de naam Philips dragen en ook het stadion aan draagt in de toekomst de naam 'Philips Stadion'. In ruil daarvoor en om historische en marketing-technische redenen blijft Philips de club sponsoren. Het concern stopt momenteel op jaarbasis ongeveer zes miljoen euro in de club en dat wordt teruggeschroefd naar drie à vier miljoen euro per jaar.