PSV sluit 'bijzondere' deal ter waarde van 21 miljoen met sponsor Philips
PSV en Philips blijven nog zeker tien jaar aan elkaar verbonden. Dat hebben de eredivisionist en zijn sponsor vrijdag bekendgemaakt op een persconferentie.
Phillips stopt aan het einde van dit seizoen als hoofdsponsor van de Eindhovense club, maar trekt zich allesbehalve terug. Het elektronicaconcern maakt vrijdag bekend dat PSV nog zeker tien jaar wordt gesteund. De sponsor komt op de mouw terecht. Het Philips Stadion blijft ook het Philips Stadion heten.
De eerste vijf jaar ontvangt PSV zo'n drie miljoen euro per jaar, daarna telkens zo'n anderhalf miljoen euro. In totaal levert het de club 21 miljoen euro op. "Dit is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis", meldt topman Hans de Jong van Philips. Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV, is ook tevreden.
"Met drie miljoen euro per jaar wordt Philips de komende vijf jaar de grootste co-sponsor in het Nederlandse voetbal", laat Gerbrands optekenen. "Het huidige contract met Philips is het startpunt voor het commerciële fundament. We zijn aan de slag gegaan met de zoektocht naar een nieuwe shirtsponsor." PSV is daarbij bezig met partijen uit binnen- én buitenland.