De Zeeuw verovert langzaam de wereld: "Eljero en Gregory leveren veel input"
Demy de Zeeuw, Eljero Elia en Gregory van der Wiel timmeren hard aan de weg buiten het voetbalveld. Het trio verovert langzaam de wereld met een eigen kledingmerk.
Met BALR. vieren de drie (oud-)internationals deze week hun tweejarig jubileum. Dat vertelt De Zeeuw, die nauwelijks meer aan voetballen toekomt, aan het Algemeen Dagblad. De 32-jarige middenvelder is clubloos, maar zit niet stil. Hij komt net terug van een zakentrip in Koeweit.
De Zeeuw probeert met Van der Wiel (Paris Saint-Germain) en Elia (Feyenoord) doordachte keuzes te maken om te groeien. "We konden wel sportkleding uitbrengen, maar van de grote jongens op de markt ga je het toch niet winnen. We hebben juristen in dienst moeten nemen, omdat er al nepproducten in omloop raken."
De samenwerking verloopt vooral digitale wegen: de drie hebben elkaar de afgelopen twee jaar pas één keer ontmoet. "Op deze manier kan ik een nieuwe kant van mezelf ontwikkelen. Maar Eljero en Gregory leveren veel input voor de producten", aldus De Zeeuw. "Je blijft bezig. Zo voorkom ik ook een eventueel zwart gat na mijn voetbalcarrière."