Hiddink baalt van KNVB: Dat noem ik geen overleg, dat noem ik een dictaat

Hiddink baalt van KNVB: "Dat noem ik geen overleg, dat noem ik een dictaat"

Gepubliceerd: zondag 6 december 2015 om 10:14zo 06-12-2015 om 10:14

Guus Hiddink baalt nog altijd van zijn ontslag bij het Nederlands elftal. Vooral de manier waarop de oud-bondscoach eerder dit jaar aan de kant werd gezet, steekt de trainer. Volgens Hiddink is er nooit overleg geweest, iets wat Bert van Oostveen, directeur van de KNVB, wel beweerde.

"Er is geen overleg geweest", zegt Hiddink bij De Tafel van Kees. " Ze hebben in een kwartiertje gezegd dat ik niet meer op de bank zou zitten. Dat noem ik geen overleg, dat noem ik een dictaat."

Hiddink benadrukt dat hij het besluit niet zag aankomen. "We hadden het idee dat we na de wedstrijden tegen Spanje, USA en Letland weer aan het stuur zaten. Dan valt het koud op je dak. We hadden het gevoel dat we de goede kant weer opgingen. Met IJsland, Turkije en Tsjechië hadden we het idee dat we het EK gingen halen. We hadden allemaal de energie", aldus Hiddink, die benadrukt niet met wrok terug te kijken. 

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Is Hiddink fatsoenlijk behandeld door de KNVB?

(882 stemmen)

Plaats een reactie

2cents +57503
zondag 6 december 2015 om 10:34
"We hadden energie"

Sorry Guus maar je maakte een uitgebluste indruk. De hele campagne eigenlijk al. Dat de KNVB (Van Oostveen) er een enorme rotzooi van heeft gemaakt doet daar niets aan af.
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 6 december 2015 om 10:54
Na Louis is Oranje 1 GROTE stuurloze beleid geworden. Je wordt tegenwoordig beloond als je veel praat en weinig zegt.
Vind ik leuk
Foebele +53757
zondag 6 december 2015 om 11:58
Voor Louis ook, na het WK 2010 was ook rond van Marwijk duidelijk dat de chemie weg was, maar ook toen maakte van Oostveen weer een domme beslissing waardoor het EK 2012 een mega flop werd!
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 6 december 2015 om 12:29
Van Oostveen had in mijn ogen nooit een hoge functie mogen bekleden bij de KNVB. Hij was in mijn ogen al zwaar ONGESCHIKT! Dat we nu met hem opgezadeld zitten is te wijten aan het beleid wat de KNVB voert. Zolang ze geen schade oplopen, waaien ze met alle winden mee.

Er moet toch een manier zijn om een coup te plegen als volk?
In mijn ogen is dit onrecht.
Vind ik leuk
Foebele +53757
zondag 6 december 2015 om 12:50
De massa heeft de macht. Boycotten, protesteren, staken, what ever, er zijn vele wegen om die man onder druk te zetten!
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 6 december 2015 om 13:21
Helemaal mee eens!

het aller ergste is dat deze man helemaal niets met het voetbal te maken heeft!!


Vind ik leuk
Foebele +53757
zondag 6 december 2015 om 11:54
Het aanblijven van van Oostveen valt totaal niet te rechtvaardigen, maar niemand die er wat tegen doet, dus die zakkewasser kan doodleuk verder gaan met grote voetbaldieren (Koeman, Hiddink) schofferen en het Nederlandse voetbal verder naar de klote laten gaan...

Moeten supporters van alle clubs niet eens een statement maken? Volgende week in alle stadions spandoeken met creatieve teksten dat Bertje weg moet?
Vind ik leuk
Jozef +40899
zondag 6 december 2015 om 18:14
Alles goed en wel, wat vind jij dat groot voetbaldier Hiddink goed heeft gedaan?
Vind ik leuk
Iefmeister +7921
zondag 6 december 2015 om 12:02
Dus Oostveen heeft alweer gelogen. Hij gaf aan in onderling overleg. Hij beschadigt de KNVB keer op keer. Hiddink weet heus wel dat je er bij slechte resultaten uit kunt vliegen. Natuurlijk ging het niet goed. Maar de constructie met Blind die in de 4 wedstrijden nog alles in eigen hand had, heeft blind met zijn eigen rare fratsen om zeep geholpen.
Wazige opstelling waar duidelijk uit bleek dat hij iets wilde veranderen maar niet zeker wist wat.

Als de rvc van Oostveen steunt dan weet ik genoeg. Dat zijn Fifa praktijken. Daar moet ingegerepen worden. Dat is een zichzelf verrijkend en beschermend gremium. Dat zijn bandieten. Een vies zootje ondermensen.
Vind ik leuk
Red1 +5970
zondag 6 december 2015 om 12:38
Het is er een corrupte zooitje geworden en dat mag niet ten koste gaan van onze mooie spelletje. Die v Oostveen gedraagt zich onaantastbaar.

Er moeten echt mensen in opstand komen en hem van zijn troon af slaan!
Vind ik leuk
Iefmeister +7921
zondag 6 december 2015 om 13:26
Ik las vanochtend dat Ronald de Boer heeft gevraagd of hij als assistent meemocht. Onze analist is het niet geworden en een jaar later ligt hij Hiddink op nationale tv te betichten van ouderwets etc.
Onze rood witte vrienden zullen het niet met me eens zijn maar dit zaakje stinkt.
Elk woord wat die ronald nu nog zegt is voor mij gecompomiteerd. Wat een vuile rat is dat zeg.
Tot aan zijn ellebogen erin en als je niet meemag vanaf de zijlijn lafjes maar betaald gaan zitten natrappen.
Heeft altijd op de kwaliteiten van zijn broer gedreven deze vuile ondersoort.
Vind ik leuk
Tiesto1 +339
zondag 6 december 2015 om 12:52
De keuze voor Hiddink was (achteraf) niet goed. De keuze ver vooraf voor Blind daar zag zelfs iedere voetballeek al van dat dit een hele foute was.
oostveen blijft lekker zitten waar ie zit en maakt het hele Nederlandse voetbal kapot.
....... maar ja het lek is boven "we moeten gewoon vanaf nu iedere wedstrijd winnen "

Geeft gelijk het niveau van de bestuursleden van de KNVB aan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws