Gustafson door de mangel na elleboog: 'Het is echt een ongelooflijke ezel'

Gustafson door de mangel na elleboog: 'Het is echt een ongelooflijke ezel'

zondag 6 december 2015 om 15:32

Simon Gustafson moet vrezen voor een schorsing. In de eerste helft van de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo deelde de Zweedse middenvelder van Feyenoord een forse elleboogstoot uit aan Mark-Jan Fledderus. 

Scheidsrechter Bas Nijhuis zag de actie van Gustafson over het hoofd, maar op televisie was overduidelijk te zien dat de Scandinaviër over de schreef ging. Fledderus ging bij een hoekshop plots naar de grond en uit de herhaling bleek waarom. Het leverde veel reacties op via social media. 

De kans is groot dat de aanklager betaald voetbal van de KNVB een onderzoek gaat instellen naar Gustafson. Een aantal keer eerder dit seizoen overkwam een Feyenoord-speler dat al. Michiel Kramer, Rick Karsdorp en Eljero Elia moesten in het strafbankje verschijnen. Het trio werd overigens vrijgesproken na inmenging van Joris van Benthem, huisjurist van de Rotterdamse topclub. 

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Lubje +591
zondag 6 december 2015 om 15:37
Wat een dweil die Nijhuis. Gustaffson moet rood hebben en hij onthoudt Heracles een zuivere penalty. Hoezo kuipvrees?
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 17:25
Scheids heeft ook niet overal ogen zitten, er gebeurd zoveel tijdens drukke corners wat niet mag. Verder niet dat ik de actie zelf goed praat, hoort gewoon een schorsing bij. Maar om Nijhuis hier op af te rekenen is oneerlijk.
Vind ik leuk
frankn27 +4149
zondag 6 december 2015 om 17:47
Welke pingel dan? Die van de 1e helft met tannane die was er duidelijk buiten
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 15:41
Gewoon rood. Maar wel super lastig waar te nemen.
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 16:20
Ben je het wel eens hij wordt in zij geraakt en grijpt naar keel
Vind ik leuk
inimini +1444
zondag 6 december 2015 om 22:09
Rymond, zn zij zit aan de ZIJkant en niet aan de VOORkant. Kijk nog even goed naar de beelden en je ziet dat hij aan de VOORkant geraakt wordt.

OT: In een andere topic ook al aangegeven dat bij sommige Feyenoorders nu de druk al te hoog wordt, ze beginnen alweer rare dingen te doen. Of hebben ze Kazim nu als voorbeeldfunctie in de kleedkamer? want dan weten we ook weer waar dit rare gedoe vandaan komt..
Vind ik leuk
Lubje +591
zondag 6 december 2015 om 15:42
Begin tweede helft: het gaat gewoon zo verder. Nijhuis kan beter een rood-wit shirt aantrekken.
Vind ik leuk
jesseee +756
zondag 6 december 2015 om 15:50
De 12e man in de kuip eaar ze het altijd over hebben.
Vind ik leuk
club x +187
zondag 6 december 2015 om 16:10
VP Edit: Deze reactie is ongepast.
[Reactie gewijzigd op zondag 6 december 2015 om 16:32]
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 15:43
Ziet er wat mij betreft heel licht uit. Zal wel rood zijn hoor, want het is een "slaande beweging". Foeidom van Gustafson. Maar doe alsjeblieft ook wat aan die Fledderus. En wat een beeldvorming en framing van Fox (en ook voetbalprimeur) over deze onzinnigheid.
Vind ik leuk
Jozef +20842
zondag 6 december 2015 om 18:04
Zal allemaal wel met een sisser aflopen. Gustafson loopt namelijk altijd zo vermoed ik.
Vind ik leuk
HanV +2043
maandag 7 december 2015 om 13:14
Het is niet eerlijk, bij Feyenoord zijn altijd meer camera's dan bij andere clubs. Waarom moeten ze nou Gustafson volgen, daar is de bal helemaal niet. Het is de schuld van Fledderus, die staat hinderlijk in de weg.
Vind ik leuk
Lubje +591
zondag 6 december 2015 om 15:49
Allemaal goed en wel. Deze man fluit notabene Champions League. Wat mij betreft per direct terug naar de Topklasse.
Vind ik leuk
frankn27 +4149
zondag 6 december 2015 om 17:48
hij floot laatst bij de f jes was hier te lezen... ben bang dat het daar ook zelf ontspoorde
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 15:54
"Scheidsrechter Björn Nijhuis zag de actie van Gustafson over het hoofd..."
Volgens mij zijn het toch echt Björn Kuipers en Bas Nijhuis.
Vind ik leuk
Cantona +809
zondag 6 december 2015 om 16:01
Ondanks het feit dat Fledderus een aansteller en een kwalbak vind, moeten ze Gustafson gewoon 10 wedstrijden schrsen.
Dan doet ze het ook niet weer.!!
[Reactie gewijzigd op zondag 6 december 2015 om 16:28]
Vind ik leuk
Markus +116
zondag 6 december 2015 om 16:40
Haha zegt iemand die Cantona als naam heeft ;-p.

Maar je hebt gelijk, niet echt handig. Wedstrijdje of drie zal het wel worden.
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 16:02
Fledderus krijgt zoals op de tv duidelijk tezien is, een elleboog in de buik. En hij grijpt naar zijn keel. Zo ongeveer de meest vervelende speler van de eredivisie
Vind ik leuk
Jozef +20842
zondag 6 december 2015 om 18:05
Maar kreeg dus wel een elleboog?
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 16:09
volgens mij was het gewoon netjes een 'duwende beweging' die hij daar met z'n elleboog maakte. dat mag dan toch gewoon van de tuchtcommissie?
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 16:18
Maar Feijenoord heeft vandaag toch met 10 man gespeeld......
Maar hij schopt er toch nog een in
[Reactie gewijzigd op zondag 6 december 2015 om 16:23]
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 16:41
Huisadvocaatje , heb je nog een uurtje tijd deze week.....
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 16:43
Het gaat nu tijd worden voor buitenlandse scheidsrechters in de Kuip om een eerlijk verloop van de competitie te krijgen. Dit kan echt niet meer elke week (twee weken) weer raak.
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 17:32
Wat een onzin zeg, kijk dan eerder naar de organisatorisch hogere regionen van het voetbal. Een video scheids had dit gezien, verder denk ik dat er weinig mensen op het veld of zelf in het stadion het hebben gezien. Maar nee er is natuurlijk een complot vanuit het gehele europese voetbal om Feyenoord hoe dan ook naar de winst te begeleiden, alsjeblieft zeg...
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 16:43
Schorssen die Gustaffson net als die Kramer die constant met zijn armen loopt te zwaaien ....
Vind ik leuk
Sjakie +1962
zondag 6 december 2015 om 16:44
Ik lach me te pletter als die Van Benthem ook hem weet vrij te pleiten .. Het zou een super stunt zijn.

Maar wellicht dat de aanklager gewoon niet naar die wedstrijd kijkt .. Haha
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 17:08
Een stuk of 4 punten in mindering lijkt me passend.
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 17:31
Deze reactie is enkel en alleen om uit te lokken. Bijna gelukt, maar toch niet.
Vind ik leuk
Sharkie +570
zondag 6 december 2015 om 17:19
Als ik het zo bekijk is het een elleboog duw en geen elleboog stoot waarbij Fledderus overduidelijk begon en erg veel toneelspeelt dus vrijspraak is vrij logisch plus excuses van de KNVB dat ze altijd maar Feyenoord moeten hebben.....
Vind ik leuk
tuur +77
zondag 6 december 2015 om 17:37
Volgens mij heeft Lubje zijn goede bril niet op.
Vind ik leuk
Lubje +591
zondag 6 december 2015 om 18:28
Hij had de bril wel degelijk goed op. Maar hij baalt gewoon van die "kliek" in het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
zondag 6 december 2015 om 19:04
Wanneer het Van Benthem opnieuw lukt om een speler van Feyenoord vrij te pleiten dan is hij een eind op weg om een standbeeld te krijgen bij De Kuip ;-)
Indien Gustafson niet wordt geschorst dan snap ik er ook NIETS meer van...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gustafson door de mangel na elleboog: 'Het is echt een ongelooflijke ezel'