Ajax boet in aan populariteit: "Niet snel uitgenodigd voor lucratieve reisjes"

2 januari 2016 om 08:34

Ajax streek de voorbije jaren tijdens de winterstop onder meer neer in Qatar, Rio de Janeiro en São Paulo. Met de komst van hoofdsponsor Ziggo als opvolger van Aegon zoekt de selectie van Frank de Boer het dit jaar echter dichter bij huis. Ook Feyenoord en PSV zijn minder populair in het buitenland.

Ajax verblijft van 4 tot en met 10 januari in het Turkse Belek. "Trainers zijn zich gaan verzetten tegen zulke grote reizen", vertelt Tim van Ammelrooy, die als eigenaar van Trainingskampen.nl verscheidene Eredivisie-clubs onderbrengt in Spanje, in het Algemeen Dagblad. "Door de jetlag en de vele vlieguren wordt een van de doelen van trainingskampen - een goede conditie opbouwen – tenietgedaan."

Daarnaast is de traditionele top drie van Nederland steeds minder interessant voor gesponsorde trips naar verre oorden. "De internationale populariteit van Nederlandse teams is verminderd. Ze worden niet zo snel meer uitgenodigd voor lucratieve reisjes. En als de sponsor ook geen belangen heeft bij een trainingskamp in een ver oord, maken clubs niet zo'n dure trip."