Gerbrands licht sponsoronderhandelingen toe: "Twee in het buitenland"
Philips stopt na 34 jaar als hoofdsponsor van PSV, dus moet de club opzoek naar een vervanger. PSV zit midden in de onderhandelingen, maar die kunnen nog wel even gaan duren. Algemeen directeur van de Eindhovenaren Toon Gerbrands doet nog geen uitspraken over mogelijke logo's op het shirt van PSV voor het volgende seizoen.
PSV is met vijf à zes partijen in gesprek. "Daarvan zijn er twee in het buitenland. Maar dat proces heeft een paar gesprekken nodig, het is niet zo dat een sponsor gelijk ja roept. Dat gebeurt pas in het laatste gesprek", legt Gerbrands uit aan Voetbal International.
Gerbrands wil het liefst één sponsor strikken, maar staat ook open voor een andere oplossing. "In principe gaan we voor één grote partij die de volledige vraagprijs betaalt, maar we kunnen het ook opsplitsen - zoals Ajax doet - in een shirtsponsor voor de senioren en de jeugd."
Er is geen vaste deadline voor de ondertekening van een contract. Gerbrands neemt de tijd om de juiste partner te vinden. "Vóór maart zou met het oog op het bedrukken van de shirts het makkelijkst zijn, anders komt 1 mei in beeld, 1 juli zou ook nog kunnen. Ons doel is uiteraard zo snel mogelijk, maar ik heb nog geen flauw idee aan welke termijn we moeten denken."