Boilesen hakt knoop door: Het gaat niet alleen om komende maanden

    Boilesen hakt knoop door: "Het gaat niet alleen om komende maanden"

    Gepubliceerd: maandag 1 februari 2016 om 20:25ma 01-02-2016 om 20:25

    Nicolai Boilesen dient zijn contract bij Ajax uit en vertrekt komende zomer transfervrij bij de club. De linksback bevestigt aan het Deense TV2 dat hij geen nieuwe club meer gaat vinden deze transferperiode.

    Ajax hoopte dat Boilesen deze maand 'ja' zou zeggen tegen een nieuw avontuur, maar komt bedrogen uit. Boilesen bleek kieskeurig en was niet bereid om overal op in te gaan. De 23-jarige speler is al het hele seizoen buiten beeld, maar blijft toch kritisch in de zoektocht naar een nieuw onderkomen.

    "Natuurlijk had ik graag de juiste club gevonden, maar het gaat hier wel om mijn carrière en niet alleen om de komende maanden", zegt hij in de Deense pers. "De competitie in Nederland eindigt eind mei, dus het is eigenlijk maar drie maanden vanaf nu. Ik ben pas 23 jaar en denk aan de lange termijn. Als je in paniek raakt, maak je misschien de verkeerde keuze."

    De afgelopen weken waren er wel degelijk clubs die Boilesen wilden strikken. "Namen kan ik uiteraard niet noemen. Het waren financieel aantrekkelijke aanbiedingen, maar geld heeft niet mijn hoogste prioriteit. Dat is het nooit geweest", aldus Boilesen, die in juli transfervrij is. "Dat is absoluut een voordeel. Het geeft rust. Je bent niet meer afhankelijk van Ajax. Dan kan ik de perfecte club vinden waar ik sportief de juiste uitdaging heb."

    Plaats een reactie

    Sennajwz +32
    maandag 1 februari 2016 om 20:34
    Van wat ik gezien heb van hem heeft ie niet goed gespeeld. Gewoon vertrekken komende zomer. Het zou mooi zijn als hij terug naar Denemarken zou gaan. Je weet wel, Kopenhagen of Brøndby...
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1266
    maandag 1 februari 2016 om 20:35
    Waar heeft Boilesen maanden en rekenen geleerd? Tot eind mei is nog vier maanden...
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5569
    maandag 1 februari 2016 om 20:37
    Onder het motto: jullie naaien mij, dan naai ik jullie.

    Zet hem maar als parkeerwachter neer bij de hefboom. Doet ie toch nog wat nuttigs
    Vind ik leuk
    Foebele +54806
    maandag 1 februari 2016 om 20:38
    Laat hem dan nu al transfervrij gaan, kan ie de komende tijd in alle rust een club zoeken en misschien dit seizoen nog aan spelen toekomen en dan is Ajax van hem af.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20002
    maandag 1 februari 2016 om 20:43
    Ik kies toch liever voor de optie van Nightcrawler ;)
    Vind ik leuk
    stollie38 +18273
    maandag 1 februari 2016 om 20:49
    Ach dacht al waar bleef die Boilesen toch, het was al zo stil. De juiste club en zijn carrière?, Nee nou wordt hij mooi, man er kwamen genoeg clubs voor je langs, je mocht blij wezen dat er überhaupt een club je wou. En welke carrière, een club denkt nu 2 x na voor ze je willen hebben, omdat je zo bezig bent.
    Vind ik leuk
    Foebele +54806
    maandag 1 februari 2016 om 20:53
    Als Kazim een nieuwe club kan vinden dan toch Boilesen ook wel.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18273
    maandag 1 februari 2016 om 20:58
    Wke bv of Eagles
    Vind ik leuk
    maandag 1 februari 2016 om 20:54
    Ach, Ajax heeft toch geen geld nodig. Ze hebben 100 miljoen en geven geen ene cent uit...
    Vind ik leuk
    spacedeee +919
    maandag 1 februari 2016 om 21:13
    Probleem van die jongen is echt hoogmoedswaanzin.
    Ik had zelf naar 2e divisie uk gegaan, goed salaris en voetbal wat hem ligt al vind ik hem niks.
    Zoveel profijt gehad van het vertrouwen van Fdb en ajax en vervolgens na hele lange blessure weigeren bij te tekenen, echt respectloos.
    Maar wat zijn blij als dit jochie weg is.
    Vind ik leuk
    maandag 1 februari 2016 om 21:25
    had dit wel verwacht,zo kan hij Ajax een loer draaien, eigen zakken vullen, en een lange neus naar de Boer trekken, en alsnog de deur uitlopend naar 1 van de clubs gaan die hem aan aanbod heeft gedaan, en de transfersom die anders betaald zou moeten worden in eigen zak steken
    Vind ik leuk
    Gerro +7365
    maandag 1 februari 2016 om 21:49
    Waarschijnlijk stopt ie van de zomer hij kan het nergens eens worden. Begrijp deze gast niet,bij alle clubs had ie een kort contract kunnen tekenen en zich weer kunnen laten zien aan de buitenwereld en zich in de kijker kunnen spelen zoals bijv Hamdaoui bij AZ heeft gedaan. Komende zomer zullen er nu echt geen clubs voor hem komen die hem een dik contract voor zijn neus leggen dat zullen ze toch eerst willen zien. Zoiets noemen ze ook wel investeren in jezelf maar ipv speelt tot de zomer geen enkele wedstrijd en mag ie zich beperken tot trainen.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11313
    maandag 1 februari 2016 om 22:22
    "hij is pas 23 een denkt lange termijn"... Maar echt goed nadenken doet hij niet. Weinig clubs zijn geïnteresseerd in een speler die een heel seizoen niet gespeeld heeft. Hij heeft het zelf over drie maanden, die sowieso al vier maanden zijn, maar hij vergeet dat hij er al zes stilgezeten heeft.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws