Ontketend Sparta keert na zes jaar als kampioen terug in Eredivisie

    Ontketend Sparta keert na zes jaar als kampioen terug in Eredivisie

    Gepubliceerd: maandag 11 april 2016 om 21:50ma 11-04-2016 om 21:50

    Sparta Rotterdam keert volgend seizoen terug in de Eredivisie. Op het eigen Kasteel tegen Jong Ajax trokken de Rotterdammers met hangen en wurgen het kampioenschap over de streep: 3-1.

    De start van Sparta op het eigen Kasteel was bemoedigend. Na acht minuten brak Loris Brogno door aan de linkerkant en de Spartaan rondde koeltjes af. De thuisclub slaagde er echter niet in door te drukken en kreeg een kwartier voor tijd de rekening gepresenteerd. Daley Sinkgraven scoorde met een ziedend schot van afstand: 1-1.

    Door de Ajax-goal leken directeur betaald voetbal Bert van Oostveen én bondscoach Danny Blind voor de derde keer op rij de schaal niet uit te hoeven reiken, maar in de slotfase kwam het alsnog goed. Routinier Michel Breuer maakte de 2-1 en even later loodste Sherjill MacDonald zijn club in veilige haven. Sparta keert als kampioen terug in de Eredivisie.

    Overige uitslagen maandagavond:
    Achilles – Helmond Sport 1-2
    Almere City – Dordrecht 4-0
    FC Emmen – FC Eindhoven 4-1
    Fortuna Sittard – MVV 1-2
    Go Ahead Eagles – FC Volendam 3-2
    Jong PSV – FC Den Bosch 2-1
    RKC Waalwijk – FC Oss 3-2
    Telstar – NAC 1-4

    Plaats een reactie

    2cents +57832
    maandag 11 april 2016 om 21:53
    Welkom terug Sparta, daar waar het toch thuishoort, in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Toke +1509
    maandag 11 april 2016 om 21:54
    Waarom is dit niet eens de headline op VP?
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    maandag 11 april 2016 om 22:17
    Echt belachelijk
    Vind ik leuk
    Tsja +275
    maandag 11 april 2016 om 22:46
    Ben je blind
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    maandag 11 april 2016 om 23:27
    Nee, dat is de bondscoach.
    Vind ik leuk
    United +36358
    maandag 11 april 2016 om 23:37
    Danny
    Vind ik leuk
    Toke +1509
    dinsdag 12 april 2016 om 14:18
    Ze hebben het aangepast, hoog niveau heb je trouwens.
    Vind ik leuk
    Noudyo +1604
    maandag 11 april 2016 om 21:54
    Lekker om Sparta weer terug te zien.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19967
    maandag 11 april 2016 om 21:55
    Hophop richting 't kasteel
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    maandag 11 april 2016 om 21:56
    Met volle borst vooruit. :P
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    maandag 11 april 2016 om 21:56
    Gefeliciteerd Sparta welkom terug. ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 11 april 2016 om 21:58
    En zo hoort het! Sparta is een mooie traditionele club die gewoon thuis hoort in de Eredivisie, welcome back Sparta!
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7869
    maandag 11 april 2016 om 21:59
    Mooi!
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16156
    maandag 11 april 2016 om 21:59
    Top! Mooie club om terug te hebben in de Eredivisie! Welkom terug :)
    Vind ik leuk
    lemon9 +884
    maandag 11 april 2016 om 22:03
    Gefeliciteerd welkom terug
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19967
    maandag 11 april 2016 om 22:14
    Kunnen we eindelijk weer naar Rotterdam toe =}
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5496
    maandag 11 april 2016 om 22:14
    Fijn dat Sparta weer terug is.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15886
    maandag 11 april 2016 om 22:19
    Gefeliciteerd Sparta!!

    Unal begint lekker los te komen 2 heerlijke goals en een assist groot talent voor City in de toekomst.
    Volgend jaar uitlenen aan middenmotor in Eredivisie
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3434
    maandag 11 april 2016 om 22:23
    Gefeliciteerd aan alle Sparta supporters , tot in Alkmaar komend seizoen.!
    Vind ik leuk
    Tsja +275
    maandag 11 april 2016 om 22:45
    Mooi. Leuke club goeie trainer. Super.
    Vind ik leuk
    Gerro +7343
    maandag 11 april 2016 om 23:18
    Mooie club met een rijke historie en goede jeugdleiding ,en 6 keer kampioen en 3 maal de beker.gewonnen. Het is ze gegund.
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    maandag 11 april 2016 om 23:27
    Gefeliciteerd Sparta, mooi dat die club weer terug is. Wel jammer dat ook zij gezwicht zijn voor kunstgras, ik had nou juist de hoop op dat mooie stadion met een mooie grasmat erin, maar helaas...
    Vind ik leuk
    dinsdag 12 april 2016 om 00:15
    Welcome back Boy's lets meet in Groningen and Sheer
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3031
    dinsdag 12 april 2016 om 01:28
    Zo na een zwarte periode in de jup. zijn we dan eindelijk terug op het niveaus waar we graag zijn.
    mijn stembanden liggen ergens op de tribune maar dat mag de pret verder niet drukken.
    Tegen jong Ajax liet Sparta eindelijk weer zien waarom ze dit seizoen de beste waren..gelijk de tegenstander bij de strot pakken hoppaaa.....
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat de 3 A-Spelers erg teleur stelden...en dan vooral Fisher en Zivkovic.....
    Word die Zivkovic wel betaald.....?
    Ppffff die jongen loopt niet eens naar de bal toe.....Ajax shirt onwaardig......
    Maar goed...volgend jaar weer Sparta op jacht naar de top ;-) joeppieeeeeee (ben niet geheel nuchter ;-))
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws