PSV reageert op kritiek: "Dan wordt duidelijk wat voor kansen deze deal biedt"
Toon Gerbrands heeft fans die kritisch zijn op de nieuwe shirtsponsor van de Eindhovense topclub van repliek gediend. De PSV-directeur denkt dat de negatieve geluiden vooral te maken hebben met gewenning.
Regerend landskampioen PSV maakte donderdagmiddag bekend dat Energiedirect de nieuwe hoofdsponsor wordt. Philips verdwijnt na een periode van 33 jaar van het Eindhovense tricot. Niet alle supporters kunnen die nieuwe naam waarderen. "Zulke geluiden waren er ook toen we na twintig jaar van Nike naar Umbro gingen, maar de harde feiten zijn dat we dit seizoen dertig procent meer omzet hebben met Umbro dan met Nike", countert Gerbrands in gesprek met De Telegraaf.
"Als de mensen zich er een beetje in verdiepen dan wordt duidelijk wat voor kansen deze deal met Energiedirect PSV biedt", besluit de directeur. Energiedirect gaat per jaar ongeveer zes miljoen euro betalen aan PSV. Philips maakt tot en met het seizoen 2018/19 ook nog drie miljoen euro per jaar over.