PSV en nieuwe sponsor passen goed bij elkaar: "Ondernemend en innovatief"
PSV maakte afgelopen week bekend dat energiedirect.nl de nieuwe hoofdsponsor wordt. De naam van het bedrijf zal op het shirt prijken en dat levert de Eindhovense club zes miljoen euro per jaar uit, dat middels prestatiebonussen verder op kan lopen.
Michel van Grunsven was als tussenpersoon nauw betrokken bij de deal tussen het bedrijf en de club en spreekt van een veranderende sponsorwereld. "Energiedirect.nl is een online bedrijf en het merk groeit hard. De kernwaarden en ondernemingsvisies van beide partijen sluiten goed bij elkaar aan", vertelt Van Grunsven via SportNext.
Ook Mark van Zon, commercieel directeur van het energiebedrijf, is zeer positief over de samenwerking. "PSV is een prachtige club met een rijke historie en een vaste waarde in de top van de Eredivisie. PSV is bovenal een ondernemende, innovatieve club met de ambitie om te groeien op een slimme en effectieve manier, net als energiedirect.nl", aldus Van Zon.
Met de nieuwe sponsordeal is het PSV-shirt in totaal vermarkt voor een bedrag tussen de 9 en 10 miljoen per jaar, inclusief oprichter Philips op de mouw. Dat bedrag kan nog verder oplopen als er ook een rugsponsor wordt gevonden.