Update: KPN-topman zoekt contact met PSV na 'ongepaste' Guardado-reclame
Rondom de wedstrijd tussen De Graafschap en Ajax ontstond niet alleen ophef over het sportieve aspect (1-1). Door het gelijkspel werd PSV kampioen. Ook op een ander vlak ontstond er ophef: door de ongepaste reclame op de boarding.
Het Eindhovens Dagblad merkte op dat Clubhuis 16, dat onderdeel is van KPN, adverteerde met opvallende teksten. 'De baby van Guardado kost PSV de titel', luidde één van de uitingen. Verder verschenen teksten als 'Pissen in de shampoofles' en iets met 'Topsport en pornografie' op de boarding in stadion De Vijverberg. Het leverde gefronste wenkbrauwen op.
KPN, dat Clubhuis 16 als internetformat presenteert, liet tegenover het dagblad weten dat het bedrijf uitzoekt wat er precies speelt. Door het resultaat tussen De Graafschap en Ajax werd PSV zondag kampioen. De Eindhovenaren kunnen maandag de titel groots vieren met een huldiging in de binnenstad. Bryan Smeets maakte namens De Graafschap de beslissende 1-1, waardoor Ajax zonder kampioensschaal huiswaarts keerde.
Bizarre KPN-reclame bij #graaja. Pornografie, de baby van Guardado en pissen in de shampoofles op reclameborden. pic.twitter.com/QZQn2QmQ9U
— Rik Elfrink (@RikElfrink) 9 mei 2016
Update 11.25 uur: KPN heeft maandagochtend tegenover het Eindhovens Dagblad een reactie gegeven op het vreemde reclamebord van het bedrijf tijdens het duel De Graafschap - Ajax. "Het waren prikkelend bedoelde teksten, maar we vinden het vervelend als mensen er aanstoot aan hebben genomen", zegt een woordvoerder. De teksten zijn onder meer uitspraken van Maxim Hartman.
Update 10 mei, 21.10 uur: KPN-topman Eelco Blok heeft dinsdag contact gezocht met PSV en zijn excuses aangeboden voor de ongelukkige reclame rond de zoon van Andrés Guardado. Blok heeft aangegeven dat de reclame ongepast is en niet in het profiel van KPN past, meldt het Eindhovens Dagblad. Het bedrijf neemt interne maatregelen om herhaling te voorkomen.