'Ajax kan weer handelen met Belgen; slechts één struikelblok voor Van Rhijn'

    'Ajax kan weer handelen met Belgen; slechts één struikelblok voor Van Rhijn'

    Ricardo van Rhijn is in beeld om de vervanger te worden van Thomas Meunier bij Club Brugge. Dat meldt De Telegraaf maandagochtend. De Belgen verloren hun rechtsback onlangs aan Paris Saint-Germain.

    Van Rhijn is bij Ajax op het tweede plan geraakt en Club Brugge wil daarvan profiteren. De Belgische topclub gaat maandag om tafel met de back, die afgelopen zaterdag het oefenduel met FC Liefering al liet schieten vanwege de transferperikelen. Ajax wil dan ook meewerken aan een transfer van de achtvoudig Oranje-international.

    Volgens Het Laatste Nieuws ziet ook de speler zelf Club Brugge wel zitten. Er is maar één groot obstakel, het salaris van de verdediger. Naar verluidt verdient Van Rhijn bij Ajax jaarlijks zo'n 900.000 euro bruto. Ajax deed in 2014 al eens zaken met de Belgen, toen Stefano Denswil verkaste naar Club. Hij blies zijn loopbaan nieuw leven in bij de zuiderburen. Ook Ruud Vormer voetbalt bij Club, dat verder aast op NEC'er Anthony Limbombe.

    Plaats een reactie

    wattenstaafje +21413
    maandag 11 juli 2016 om 08:02
    Gelukkig een beter alternatief dan Leicester. Veel betere competitie en geld genoeg.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 11 juli 2016 om 08:42
    Daar komt ie denk ik wel aan spelen toe en bij Leicester niet, dus zo'n slechte stap is het nou ook weer niet.
    Vind ik leuk
    wesmufc +199
    maandag 11 juli 2016 om 08:53
    Leicester heeft nu dan ook geen interesse (meer), vorige zomer zou hij daar naar toe kunnen. Maar hij had geen trek in "degradatievoetbal"...
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3524
    maandag 11 juli 2016 om 09:21
    Wat toen een hele logische overweging was, of zag jij het kampioenschap van leicester aankomen?
    Vind ik leuk
    wesmufc +199
    maandag 11 juli 2016 om 10:32
    Zie je mij dat ergens zeggen? Ik zeg alleen dat de stap naar Leicester niet meer relevant was, dat was vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3524
    maandag 11 juli 2016 om 13:03
    Met de toevoeging "Maar hij had geen trek in "degradatievoetbal"..."

    Vooral de puntjes doen het hem, tenzij je ze oneigenlijk gebruikt hebt.
    Vind ik leuk
    wesmufc +199
    maandag 11 juli 2016 om 13:13
    Dat zijn zijn woorden geweest ja. Zoek het maar op voordat je zulke uitspraken doet.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3524
    maandag 11 juli 2016 om 14:00
    En jij kan het niet laten ze te herhalen met drie puntjes erachter. Kennelijk doe je toch meer dan alleen zeggen "dat de stap naar Leicester niet meer relevant was, dat was vorig seizoen."
    Vind ik leuk
    wesmufc +199
    maandag 11 juli 2016 om 20:41
    Die puntjes staan voor de ironie. Maar dat snap je blijkbaar niet. Misschien cursusje begrijpend lezen nemen?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3524
    maandag 11 juli 2016 om 21:50
    Je zegt dus niet alleen dat het een aanbod van vorig jaar was. Je voegt er 'ironisch' aan toe dat ie geen zin had in degradatievoetbal.

    Waarop ik zeg: wat een trieste 'ironische' lange neus trek je richting hem. Alsof iemand het succes van leicester aan zag komen.

    EDIT VP: dat kan ook gezegd worden zonder beledigingen richting een andere gebruiker....het is niet moeilijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 12 juli 2016 om 00:55]
    Vind ik leuk
    De Barbaar +3203
    maandag 11 juli 2016 om 15:56
    Dat was inderdaad precies wat de uitspraak was. Niet zo vreemd toch? Of had jij het kampioenschap wel aanzien komen van Leicester?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3524
    maandag 11 juli 2016 om 16:21
    Dat was juist mijn punt. Je kunt hem niet verwijten leicester te hebben geweigerd omdat niemand hun succes zag aankomen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21413
    maandag 11 juli 2016 om 10:10
    Ging mij er meer om dat hij eerder niet naar Leicester wilde ivm degradatie voetbal. Daar had hij sowieso geen gezeur gehad over zijn salaris en zou hij een betere voetballer zijn geworden. Nu gaat ie wellicht naar Belgie en is zijn salaris wellicht een issue en qua competitie schiet het ook niet echt op als verbetering. Ik weet niet of hij bij Leicester op de bank terecht zou zijn gekomen, maar dat zou dan wel tegen een beter salaris zijn dan bij Ajax ;-)
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 11 juli 2016 om 10:16
    Als je niet speelt wordt je ook geen betere voetballer, denk niet dat hij een basisplek zou afdwingen, denk jij van wel dan?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21413
    maandag 11 juli 2016 om 13:01
    Nou ja, wanneer je al op een hoger niveau traint kun je al beter worden, maarbof hij een basisplek kan afdwingen.......ik denk dat dat bij Brugge al lastig wordt.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    maandag 11 juli 2016 om 13:10
    Dat trainen verhaal voegt iets toe, maar als je kijkt naar al die Chelsea talenten (bruma/van anholt) ten opzichte van de talenten die wel bij Feyenoord bleven (janmaat/ de vrij) dan kun je in mijn ogen eerder concluderen dat van wedstrijden spelen in de eredivisie je nog altijd beter wordt dan trainen bij chelsea en in de jeugd je potjes moeten afwerken!
    Vind ik leuk
    De Barbaar +3203
    maandag 11 juli 2016 om 15:54
    Bij Leicester had hij gewoon gespeeld.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31702
    maandag 11 juli 2016 om 08:44
    Wat is er toch met die jongen gebeurd? Hij begon nog zo goed.
    Vind ik leuk
    Metal +2631
    maandag 11 juli 2016 om 09:23
    lijkt op karakterkwestie. jonge speler, sterk begonnen, de hemel ingeprezen, opwaardering van het contract, tegenslag, Tete die jouw plek zeer sterk invuld, mentale dreun, Veltman die de voorkeur krijgt bij blessure Tete, nieuwe dreun, en dan moet je het karakter maar hebben om je terug te knokken. Dat is niet elke speler gegeven.
    Een andere omgeving kan dan wel eens de oplossing zijn, maar dan moet hij mss niet te hoog in gaan zetten. Beetje water bij de wijn doen om je carriere een nieuwe impuls te geven vind ik ook getuigen van klasse. Een stap terug doen om later 2 of 3 vooruit te kunnen maken.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9448
    maandag 11 juli 2016 om 09:38
    Ik zie van Rijn niet voor minder salaris daar te gaan spelen hoor .
    Vind ik leuk
    MarkMark +794
    maandag 11 juli 2016 om 14:43
    Mooi dat Ajax schoon schip maakt en zich kan concentreren op het eerste elftal zonder overbodige spelers.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws