Update: 'FC Twente loopt deal met Manchester City mis door onhaalbare eisen'

Update: 'FC Twente loopt deal met Manchester City mis door onhaalbare eisen'

woensdag 3 augustus 2016 om 16:58

FC Twente doet mogelijk opnieuw zaken met Manchester City. Enes Ünal en Yaw Yeboah werden al gehuurd door de Enschedese club, die nu ook in de markt is voor Bersant Celina.

De Kosovaarse middenvelder mocht een deel van de voorbereiding meedoen van City-manager Pep Guardiola, die hem de rest van het seizoen echter niet nodig heeft. Celina staat daardoor op de nominatie om verhuurd te worden en daar komt Twente in beeld.

De Enschedese club heeft volgens Nettavisen geïnformeerd bij Celina of hij openstaat voor een tijdelijk verblijf in de Eredivisie. De middenvelder lijkt het zelf in elk geval te zien zitten. "Het is precies wat ik op dit moment nodig heb", reageert hij. "Manchester City heeft een overschot aan spelers en blijft kopen. Er is niet dat ik kan doen."

City telde dinsdag nog vijftig miljoen euro neer voor Leroy Sané. Celina: "Ik kan daar net als veel andere talenten niet tegen opboksen." Het is nog niet bekend of Twente hem voor een halfjaar of jaar wil huren. Celina kwam onlangs in actie voor Manchester City in de eerste wedstrijd van Guardiola op de bank, tegen Bayern München.

Update 3/8 16.58: Niets leek een huurtransfer van Bersant Celina naar FC Twente in de weg te staan, maar de deal met Manchester City lijkt afgeketst. Sky Sports meldt woensdag dat Twente niet heeft kunnen voldoen aan de persoonlijke eisen van de middenvelder uit Kosovo.

Plaats een reactie

slaski +1103
dinsdag 2 augustus 2016 om 18:00
Daar kun je dus wel wat aan doen. Gewoon kiezen voor een club die oog voor talenten heeft, en ze ook een kans durft te geven i.p.v. je verblinden door een grote naam en een berg poen, bij een club die alleen maar grote namen koopt, en waar je als talent dus nooit aan bod komt.
Vind ik leuk
Gu3rilla +6726
dinsdag 2 augustus 2016 om 18:03
"Toptalent" is zwaar overdreven hij zal nooit goed genoeg zijn voor City is wel een talent maar niet van het kaliber Iheanacho die wel doorbreekt.

En komend seizoen Angelino, Maffeo en Garcia dat zijn "toptalenten" die veel minuten gaan krijgen komend seizoen.

Desalniettemin is dit niet fijn om te horen maar Celina moet gewoon vechten voor kans en niet zijn hoofd laten hangen een jaar bij Twente kan hem zeer goed doen weet zeker dat hij meteen een van de betere daar zal zijn.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 2 augustus 2016 om 18:19]
Vind ik leuk
dinsdag 2 augustus 2016 om 18:56
JA LA La La La.. Twente gaat door, Twente komt eraan !!!! COTE!
Vind ik leuk
dinsdag 2 augustus 2016 om 19:04
Twente wordt zo hetzelfde voor Manchester City, als wat Vitesse voor Chelsea is/was.
Benieuwd of ze er bovenop komen.
Vind ik leuk
gratje +427
dinsdag 2 augustus 2016 om 19:29
Geen geld voor kleding maar wel een heel legioen vreemdelingen hoe kan dit weer frauderen bedriegen en liegen
Vind ik leuk
dinsdag 2 augustus 2016 om 20:14
zou het anders niet weten
Vind ik leuk
dinsdag 2 augustus 2016 om 20:19
ze hebben geen geld voor kopen maar wel voor salarissen , jij bent zeker Ajax fan of feynoord
Vind ik leuk
dinsdag 2 augustus 2016 om 21:44
Gratje, vriend!!! Kusje erop
Vind ik leuk
mchollie +1558
dinsdag 2 augustus 2016 om 21:12
Net € 80.000 gestort in de club kas, en nu al 8 tot 10 keer meer uitgegeven voor huur van een speler.

Waar blijven de bezuinigen en hoe krijg je de begroting zo ooit sluitend???
Vind ik leuk
kuip74 +15
dinsdag 2 augustus 2016 om 21:28
Uit deze opmerking blijkt wel dat je er niet veel van snapt. In een begroting zit een salarisbudget als je daar gewoon onder blijft heb je op dat gebied gewoon een sluitende begroting.....en stel je geeft aan salarissen minder uit als begroot dan bezuinig je...het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor -:)
Vind ik leuk
mchollie +1558
woensdag 3 augustus 2016 om 00:39
wordt nu veel gehuurd zeg ik, dus als ziyech niet weg gaat is er een groot probleem.....
Vind ik leuk
dinsdag 2 augustus 2016 om 23:03
Gratje is 19:00 in zijn bedje gelegd . Welterusten
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 19:18
Dit is toch het moment dat Twente jongens uit de eigen jeugd moet laten doorstromen. Ik snap niet waarom ze anders een jong Twente zijn begonnen in de Jupiler League?.
Vind ik leuk
woensdag 3 augustus 2016 om 20:43
Eens net zoals Feyenoord heeft gedaan en dat heeft best goed uitgepakt
Vind ik leuk