Feyenoord wijst schuldige aan: "Ik kan de frustratie bij de fans goed begrijpen"

8 september 2016 om 13:35

Feyenoord is niet blij met het bureau Eventim, dat een systeem voor ticketverkoop aanbood voor de Europa League-wedstrijden. De schuld van het mislukken van de kaartverkoop wordt deels in de schoenen van het bureau geschoven.

Commercieel directeur Mark Koevermans haalt in gesprek met RTV Rijnmond uit naar Eventim. "We zaten woensdagavond met 30 man klaar, dat is onze maximale bezetting. Meer mensen neerzetten heeft geen zin, want de persoon die de telefoon opneemt moet wel weten waar hij over praat. Het is natuurlijk niet goed dat we uiteindelijk blij zijn dat het systeem überhaupt werkte. Het ging met horten en stoten, het was onwijs langzaam. Ik kan de frustratie bij de supporters goed begrijpen", aldus Koevermans.

De schuld ligt dus bij het bureau. "Ja, dat durf ik zeker te zeggen. Maar daar koopt de supporter natuurlijk niets voor. En wij ook niet. Onze naam staat op het kaartje", vervolgt Koevermans. "Wij zijn sinds januari samen met Ajax bezig om met Eventim een zo goed mogelijk systeem op te zetten." Het blijkt dat Borussia Dortmund het systeem ook gebruikt en geen problemen kent.