Update: Feyenoord adviseert gedupeerde fans en betaalt 'met spoed' terug
Feyenoord heeft nog zo'n negenduizend passe-partouts beschikbaar voor de drie thuiswedstrijden in de Europa League. Dat meldde de Rotterdamse club donderdagochtend. De kaartverkoop lag lange tijd stil door technische problemen bij Eventim.
De ticketingpartner lijkt het systeem nu op orde te hebben, al klaagden supporters woensdagavond dat de verkoop nog steeds ontzettend traag verliep. Feyenoord gaf duidelijk te kennen dat de schuld bij Eventim ligt. "Ja, dat durf ik zeker te zeggen. Maar daar koopt de supporter natuurlijk niets voor. En wij ook niet. Onze naam staat op het kaartje", zei commercieel directeur Mark Koevermans.
De verkoop van passe-partouts is nog tot en met vrijdagavond (of zolang de voorraad strekt) exclusief voor seizoenkaarthouders, meldt Feyenoord op de clubsite. Zaterdag 10 september wordt de verkoop ook opengesteld voor leden van Het Legioen. Informatie daarover volgt nog. In totaal zijn er 26.000 passe-partouts beschikbaar.
Supporters bij wie geld is afgeschreven maar die vervolgens geen bevestiging met de e-tickets hebben ontvangen door alle problemen, kunnen het beste een mail sturen via het contactformulier op www.feyenoord.nl/service, met daarin het ordernummer en zo veel mogelijk informatie over de gedane bestelling.
Update 15.52 uur: Feyenoord heeft donderdag tekst en uitleg gegeven voor fans die de dupe zijn geworden van de technische problemen. Supporters die wel hebben betaald, maar geen passe-partouts ontvingen krijgen het orderbedrag 'met spoed' terugbetaald. Feyenoord adviseert die fans om zelf een nieuwe bestelling te plaatsen. Lees hier precies wat te doen in de verschillende situaties.