Van Basten tast zelf nog in het duister: 'Functie weet ik niet precies'

Van Basten tast zelf nog in het duister: 'Functie weet ik niet precies'

Gepubliceerd: zondag 25 september 2016 om 12:52zo 25-09-2016 om 12:52

Marco van Basten werd eerder deze week door de FIFA binnengehaald als 'Chief Officer for Technical Development', maar wat die functie exact behelst, weet de voormalig assistent-bondscoach van het Nederlands elftal eigenlijk niet precies. 

Dat zegt Van Basten zelf voor de camera van De Telegraaf. "Wat mijn functie zal zijn hier, weet ik niet precies. We zullen heel veel over voetbal gaan praten. We moeten er voor zorgen dat voetbal goed gespeeld blijft worden, dat het spectaculair blijft, dat het juist is qua regelgeving... Daar heb ik heel veel ideeën over en daar zal ik met veel mensen over gaan praten."

"Ik hoop dat we zo tot goede, verstandige beslissingen komen", vervolgt de voormalig spits van Ajax, AC Milan en Oranje. "Ik hoop en wil dat het voetbal leuk blijft, dat het goed blijft. Dat is eigenlijk waarom we met z'n allen hier mee bezig zijn."

Lees ook: Van Basten aangesteld door de FIFA: "Werd me de afgelopen maanden duidelijk"

Plaats een reactie

Foebele +53757
zondag 25 september 2016 om 13:01
Als je niet eens weet wat je functie precies wordt, hoe kun je dan roepen dat je een kans krijgt die je niet kan laten lopen?

Van Basten wilde gewoon niets meer met de chaos en wanprestaties van Oranje en de KNVB te maken hebben!
Vind ik leuk
Nick Kools +12211
zondag 25 september 2016 om 13:44
Bij Chief Officer was ie al verkocht :)
Vind ik leuk
stratumseind +185935
zondag 25 september 2016 om 13:17
Wat voor type hoer ik ga spelen weet ik nog niet wel dat ik er enorm veel voor betaald krijg en daar gaat het me om.....
Vind ik leuk
derksen +8937
zondag 25 september 2016 om 13:19
Ja als je financieel totaal onafhankelijk bent is het makkelijk om van baan te veranderen waar je totaal niet weet wat je moet gaan doen, bevalt het ben je zo weer pleiten wat een moeilijk leven hebben die voetbal miljonairs toch ook.
Het is gewoon zielig!
Pffffffff
Vind ik leuk
derksen +8937
zondag 25 september 2016 om 13:20
Money Money Money
The winner takes it al
Tis moeilijk bescheiden te blijven
Pfffff
Vind ik leuk
stock3 +831
zondag 25 september 2016 om 13:30
Het is een hele geile naam!!!
Vind ik leuk
Busk +1404
zondag 25 september 2016 om 13:49
"Chief officer" ??? Da's een eerste stuurman op de koopvaardij....
bij de FIFA lullen ze ook maar wat raak.
Ze kunnen beter een "Chief Money Launderer" benoemen. Of een Chief Superintendant Mickey Mouse affairs. Operational Manager Corruptible Areas.
And so on.

Maar inderdaad:als van Basten voor zon eerste stuurmansfunctie kiest zonder dat hij weet wat het precies inhoudt, geeft wel aan dat hij de eerste beste gelegenheid heeft aangenomen,om zsm weg te komen bij dat verotte zooitje van de KNVB. Hij kiest het hazepad,heeft er geen zin meer in.
hoop eigenlijk eerdags in een column nog eens te lezen hoe de vork precies in de steel zat.
Vind ik leuk
JCJWZ +14300
zondag 25 september 2016 om 14:12
Gelukkig gaat van Basten er persoonlijk voor zorgen dat er voetbal gespeeld blijft worden, we zijn gered! Het voetbal was immers bijna uitgestorven....
Vind ik leuk
schfan1920 +5917