Karsdorp 'fitste speler van Eredivisie': Het is maar wat je norm is

Karsdorp 'fitste speler van Eredivisie': "Het is maar wat je norm is"

Gepubliceerd: maandag 31 oktober 2016 om 16:12ma 31-10-2016 om 16:12

Rick Karsdorp wordt door velen geroemd om zijn onuitputtelijke werklust. De rechtsback van Feyenoord is niet kapot te krijgen en blijft zelfs aan het einde van de wedstrijd nog gaan. Zijn voormalige personal coach Hans Kroon geeft een inkijkje.

"Ik heb in het verleden met Rick Karsdorp gewerkt", geeft de trainer van Karsdorp aan bij Peptalk. "Hij is hier terechtgekomen met zijn vader en zaakwaarnemer. We zijn keihard met hem aan de slag gegaan. Ik denk dat we een goede bijdrage hebben geleverd om hem verder te brengen in zijn carrière. Want uiteindelijk kon hij gelijk de stap maken naar Feyenoord 1."

Karsdorp is misschien wel de fitste speler van de Eredivisie. Opvallend? "Het is maar wat je norm is, ik denk dat het nog veel beter kan dan het nu is. Daar moet je naar streven, naar die bovengrens. Hij zit op de goede weg, dat is zeker", aldus de personal coach, die vindt dat de voetballerij nog veel kan leren. "Dit zou de normale norm moeten zijn voor iedere voetballer, want dat is z'n werk."

"De fysieke voorwaarden zouden altijd top moeten zijn. Het feit dat het niet zo is, is wel een signaal naar de organisatie. Je moet goed in de spiegel kijken of je wel honderd procent professioneel bezig bent", aldus de fitnesscoach, die ook Ron Vlaar traint.

Plaats een reactie

Senna +6199
maandag 31 oktober 2016 om 16:19
en veruit de beste speler
Vind ik leuk
Rdammer +7311
maandag 31 oktober 2016 om 16:31
Jammer dat zijn schot tegen Heerenveen net rakelings overging.
Die jongen speelt zo makkelijk en is daarnaast ook heel intelligent met zijn passes.
Vind ik leuk
Senna +6199
maandag 31 oktober 2016 om 16:38
ja veruit de beste spelers van de nederlandse velden
Vind ik leuk
Rdammer +7311
maandag 31 oktober 2016 om 16:42
Helemaal mee eeeeens!!!!!
Het is dat hij bij Feyenoord speelt, anders zou het bij de meeste voetbalprogramma's alleen maar over hem gaan.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10390
maandag 31 oktober 2016 om 19:36
Als ze hem ook nog leren verdedigen zou het de ideale rechtsback zijn...
Vind ik leuk
Boschenaar +1360
maandag 31 oktober 2016 om 19:38
Want hij kan niet verdedigen?

Misschien af en toe Feyenoord kijken. Is gewoon een goede verdediger (actie tegen veerman vorige wedstrijd bijvoorbeeld)
Vind ik leuk
De Liefhebber +10390
maandag 31 oktober 2016 om 19:48
Mwoah , er zijn betere verdedigers......

En vaker naar Feijenoord kijken is niet echt aan mij besteed. Ieder zijn ding maar het is niet mijn soort voetbal.
Vind ik leuk
maandag 31 oktober 2016 om 19:52
Hij heeft ook wel geluk dat Bosz, Tete onverklaarbaar er naast laat staan, anders stond Tete gewoon in de basis van Oranje, want verdedigend is er geen betere dan Tete.
Vind ik leuk
De Liefhebber +10390
maandag 31 oktober 2016 om 20:14
Nou ja, als Ajax een Karsdorp had gehad dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Tete is een fantastische verdediger maar aanvallend is het wat minder. Alleen is Veltman aanvallend niet veel beter maar verdedigend wel minder!! Dan had je van Rhijn ook wel kunnen houden....
Vind ik leuk
maandag 31 oktober 2016 om 20:21
Vond Tete de laatste maanden van vorig seizoen juist stappen vooruit maken aanvallend, idd Veltman de laatste maanden is aanvallend echt helemaal niks.
Karsdorp vind ik goed hoor! absoluut, alleen verdedigend vind ik Tete echt beter, aanvallend is Karsdorp beter het is maar waar je voor kiest.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15545
maandag 31 oktober 2016 om 20:36
"actie tegen veerman"
Als de penalty van Kuijt vergelijkt met de "actie tegen veerman", dan was dat ook een penalty.
Vind ik leuk
Boschenaar +1360
maandag 31 oktober 2016 om 20:38
St Juste deed daar ook niks verkeerd. Zijn beide goede verdedigers. Was actie van Bilal trouwens
Vind ik leuk
Pietje2015 +15545
maandag 31 oktober 2016 om 20:46
De penalty van Kuijt (die hij miste)
Vind ik leuk
Bep Slatter +11250
maandag 31 oktober 2016 om 16:38
Goed bezig die jongen, toch is het wel bijzonder dat dat nodig is op individueel initiatief als prof.
Vind ik leuk
maandag 31 oktober 2016 om 19:33
Ridgeciano Haps ontloopt hem niet. Dat is een echte warrior.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws