Bosz: 'Ik zei: 'Als jij denkt zó bij Ajax 1 te slagen, heb ik niets aan je''

Bosz: 'Ik zei: 'Als jij denkt zó bij Ajax 1 te slagen, heb ik niets aan je''

donderdag 8 december 2016 om 14:52

Kasper Dolberg drukt dit seizoen nadrukkelijk zijn neus aan het Ajax-venster, maar ook bij hem gaat dat niet vanzelf. Peter Bosz vindt dat hij de negentienjarige spits op scherp moet zetten.

"Kasper heeft veel talent, maar moet wel soms een schop onder zijn kont hebben om het beste eruit te halen", vertelt de Ajax-trainer aan Sport/Voetbalmagazine. "Dat merkte ik al tijdens ons trainingskamp in Oostenrijk, begin juli."

"De eerste drie dagen liep hij met alles achteraan. Op de woensdag zei ik hem: Als jij denkt met deze instelling bij Ajax 1 te slagen, heb ik niets aan je. Prompt kwam hij de volgende dag bij de metingen van de trainingsintensiteit als een van de beste spelers naar voren. Sindsdien voelt hij steeds beter aan wanneer hij arbeid moet leveren."

Lasse Schöne, met wie Dolberg veel optrekt bij de Ajax-hoofdmacht, noemt zijn landgenoot stoïcijns. "Soms zeg ik weleens voor de grap tegen hem: Je mag wel juichen als je hebt gescoord. Hij moet erom lachen, het interesseert hem niet."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

donderdag 8 december 2016 om 14:56
Ach Peter werpt zich op als de ontdekker van.
Vind ik leuk
donderdag 8 december 2016 om 15:15
wat een raar antwoord. Peter Bosz is toch aangesteld om de voetballers beter te maken?
Vind ik leuk
Liwwadder +2700
donderdag 8 december 2016 om 15:20
Die kopteksten worden ook steeds gekker en onduidelijker..slecht.
Vind ik leuk
Mölby +475
donderdag 8 december 2016 om 18:06
Juustemm!! Straks een mooie nieuwe VP site maar dan nog steeds met zulke koppen komen. Zo word je never nooit serieus genomen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 december 2016 om 09:10
Heb Dolberg nu 3 jaar in actie gezien, ook wedstrijden in de A1. Dit is typisch zo'n talent dat je niet hoeft te motiveren, die is nu al beter dan Peter als speler ooit geweest is, vind dit soort opmerkingen van Peter onnodig. Is vooral om te laten zien: Kijk is wat ik hem leer.

Los daarvan ben ik Peter-fan, immers vitesse-fan ikke, en hij laat zijn teams gewoon heerlijk voetbal spelen, daar snakken wij in het after-peter-tijdperk nogal drastisch naar
Vind ik leuk
Olfie +1607
donderdag 8 december 2016 om 14:58
Dit is niet de eerste keer dat dit stuk geplaatst wordt volgens mij.
Vind ik leuk
donderdag 8 december 2016 om 15:00
Man man man dit bericht is nu al 3 keer langsgekomen denk ik. Die quote van Schöne wordt ook achter elk bericht over Dolberg geplaatst, schijnbaar gebeurt er verder niks in het voetbal dus plaatsen ze steeds dezelfde stukken maar weer
Vind ik leuk
Foebele +18864
donderdag 8 december 2016 om 15:51
Wellicht betaald Peter VP om positieve berichten extra vaak te plaatsen, in de hoop dat de negatieve situaties rond Bazoer, Gudelj, El Ghazi, Riedewald en Tete ineens minder opvallen... ;-)
Vind ik leuk
5697956 +641
donderdag 8 december 2016 om 15:27
Dolberg is echt een hype he?
Vind ik leuk
donderdag 8 december 2016 om 15:55
En toch "onzichtbaar" afgelopen week.
Vind ik leuk
Leeuw +1511
donderdag 8 december 2016 om 16:03
Verdedigers doen cursus Dolberg dekken.

Het is een goede speler, maar aan de andere kant vraag ik mij af hoe goed sommige verdedigers in de Eredivisie zijn. Tegen Feyenoord blonk hij in ieder geval uit.
Vind ik leuk
donderdag 8 december 2016 om 20:37
Hij blinkt vaker uit. Het is ook zeker een zeer talentvolle speler. Alleen een hype? Daar ga ik zelfs als Ajacied niet in mee. Wij hebben als Ajacieden meerdre talentvolle spelers gehad/gezien.
Nu eerst maar eens consequent vlammen, dan ga ik misschien hypen. ;-)
Vind ik leuk
Mölby +475
donderdag 8 december 2016 om 18:04
Ach wat maken we ons druk, die jongen komt heus nog wel los hoor. Wacht maar tot ie over een tijdje bij de grote jongens in de selectie zit.
Vind ik leuk
donderdag 8 december 2016 om 18:07
Op scherp zetten ? jonge je mag je handen dichtknijpen dat je zo'n spits hebt.
Het is ook nooit goed...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz: 'Ik zei: 'Als jij denkt zó bij Ajax 1 te slagen, heb ik niets aan je''