Meer problemen voor ADO: hoofdsponsor stopt en KNVB geeft boete

Meer problemen voor ADO: hoofdsponsor stopt en KNVB geeft boete

donderdag 15 december 2016 om 10:55

Kyocera stopt in februari 2017 als hoofdsponsor van ADO Den Haag. Dat vertelde de advocaat van de Haagse club tijdens de rechtszaak tegen grootaandeelhouder Hui Wang donderdag.

Volgens Omroep West gaat dat vermoedelijk gevolgen hebben voor de financiële positie van de club. De advocaat stelde tijdens de rechtszaak dat het voor ADO Den Haag moeilijk is om sponsors binnen te halen en te behouden in deze onrustige tijden.

Voor de raadsman hebben Wang en Mattijs Manders, directeur van ADO, voor de rechtszaak nog contact gehad. "Wang heeft Manders vanochtend laten weten dat ADO een ultimate victim kan zijn en dat hij in een andere club kan investeren", aldus de advocaat volgens Omroep West. De Chinees zou hebben aangeboden een vijfde van het verschuldigde bedrag te betalen. "Maar eerdere afspraken kwam hij ook niet na."

Ondertussen heeft de KNVB ADO Den Haag een boete van 10.000 euro opgelegd en onder toezicht gesteld in categorie 1, zo meldde de advocaat.

Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

Plaats een reactie

Teo Smith +12551
donderdag 15 december 2016 om 11:00
Wel veel slecht nieuws, zonde.
Vraag me af hoe ze hier uit gaan komen.
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 11:03
Jammer dit voor ADO, dit wordt een lange soap zonder winnaars.....
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 11:06
Moeilijke tijden voor ADO. Geen geld in kas en de KNVB doet er nog een boete bovenop. Zal vast in de statuten staan, maar toch. Hopelijk komt er een oplossing voor ADO.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 december 2016 om 11:08]
Vind ik leuk
Tafkaz +3943
donderdag 15 december 2016 om 11:11
Laatst werd er op deze site gemeld dat Feyenoord wilde samenwerken met Sparta. Zou een samenwerking met ADO niets zijn? Feyenoord stalt spelers bij ADO, die hiervoor weinig tot niets hoeft te betalen. In ruil hiervoor heeft Feyenoord 1e optie op jeugdspelers (die nu ook al veelvuldig door Feyenoord daar worden opgehaald).

Financieel zou dit voor ADO interessant kunnen zijn. Door de goede jeugdopleiding van ADO, kan t voor Feyenoord ook aantrekkelijk zijn.

Win-win ?
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 11:42
Ik sbap je punt. Maar als ADO zijnde voelt dat denk ik niet helemaal lekker.
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 11:12
Te wangzinnig voor woorden.
Vind ik leuk
Aal +14087
donderdag 15 december 2016 om 11:14
Uiteindelijk is dit het begin van het einde.
Straks anoniem in JL spelend als er nog een profclub bestaat in ieder geval.
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 11:17
Benieuwd waar dit gaat eindigen,

Zeg het niet graag maar misschien is de enige goede optie voor Ado die overblijft inderdaad als John van Zweden e.d. de boel kunnen nemen.

Dit zijn tenminste wel Ado mensen en zullen dus ook in tegenstelling tot Wang het beste met de club voorhebben.
Vind ik leuk
2cents +33198
donderdag 15 december 2016 om 11:19
Weer een heel dure les deze verkoop aan een exotische eigenaar. Al vraag ik me af of hier ooit echt iets van geleerd wordt. Zodra er mooie bedragen en dito praatjes worden geboden gaan clubs te snel voor de bijl. Uiteindelijk zijn de fans meer de dupe dan de winnaar.
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 13:06
Dat ligt helemaal aan de vorige eigenaar die de club verkocht aan United Vansen!
Vind ik leuk
hassa08 +101
donderdag 15 december 2016 om 11:43
Als Twente supporter hoop ik dat het allemaal goedkomt
Vind ik leuk
feyeniels +15707
donderdag 15 december 2016 om 11:49
Het is voor ADO te hopen dat ze snel van die Wang af kunnen komen en er mensen met een clubhart in de club stappen om ze financieel bij te staan.

Wel is het ten alle tijden van belang dat ADO haar kosten en opbrengsten meer in evenwicht brengt. Ik snap dan ook niet waarom er van de zomer weer een blik met allerlei onbekende spelers is opengebroken. Setkus, San Roman, Meissner, Trybull... Had dan gewoon Wormgoor, Buwalda en Korte voor de club behouden. Ook is het te hopen dat een aantal dure krachten, zoals Havenaar, Duplan en Kanon worden vervangen door goedkopere spelers.
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 13:05
Ja dat kan er ook nog wel bij, de club gaat zo echt helemaal naar de koten. Wat is dit kut zeg allemaal, elke dag komen er dingen bij. Nu dus weer de hoofdsponsor die vertrekt, ook StarBalm en nog een andere sponsor staan in het rood bij de club en willen niet meer betelen. Het is dweilen met de kraan open op het moment.
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 13:22
Zo goed als gedegradeerd ben ik bang...
Vind ik leuk
tikkietoe +2499
donderdag 15 december 2016 om 14:17
Wang wil in een andere club investeren?
Prima. Wel eerst even je oude rekeningen vereffenen graag.
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 14:34
de knvb moet de zelfde straf uitdelen wat men ook in het verleden gedaan heeft met fortuna en mvv ?????
Vind ik leuk
donderdag 15 december 2016 om 18:15
Als een club in financiële nood is krijgen ze daar bovenop nog een boete van tienduizend of meer euries van de knvb . . . . of ik begrijp het niet, of ik wil het niet begrijpen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Meer problemen voor ADO: hoofdsponsor stopt en KNVB geeft boete