Update: Argentijnen verlossen ADO definitief van ongelukkige verdediger

Update: Argentijnen verlossen ADO definitief van ongelukkige verdediger

Gepubliceerd: donderdag 5 januari 2017 om 22:02do 05-01-2017 om 22:02

ADO Den Haag raakt Jose San Roman misschien nog deze maand kwijt. De 28-jarige Argentijn kan terugkeren naar zijn geboorteland.

Newell's Old Boys is geïnteresseerd om de rechtsback aan te trekken, melden Argentijnse media woensdag. In eerste instantie gaat het om een huurconstructie, waarna in de zomer bekeken wordt of de transfer definitief wordt gemaakt. Het contract van de back in Den Haag loopt nog tot medio 2018.

Het lijkt voor de hand te liggen dat ADO mee wil werken aan een vertrek van San Roman, die in de laatste weken voor de winterstop zijn basisplaats kwijtraakte. In totaal speelde hij elf van de zeventien Eredivisie-wedstrijden. ADO nam San Roman vorig jaar over van het Argentijnse Huracan.

Omroep West meldt dat ADO niet in wil gaan op de berichten uit Argentinië. Ze club zegt 'niet in te willen gaan op geruchten'.

Update 5 januari, 22:02 uur: José San Roman keert definitief terug naar zijn vaderland Argentinië. De verdediger tekent voor anderhalf seizoen bij Newell's Old Boys."'Ik kwam gedurende het seizoen steeds minder aan voetballen toe", licht de stopper het vertrek toe op de clubsite. "Uiteraard wilde ik dat wel graag. Maar ik begon wat minder in mijn vel te zitten en ik miste Argentinië ook steeds meer. Ik ben blij dat ADO mij de kans geeft om terug te keren naar mijn vaderland. Ik wil iedereen bij de club, inclusief de fans, bedanken voor het afgelopen half jaar."

Plaats een reactie

FCHeineken +883
woensdag 4 januari 2017 om 12:12
Leve de geweldige scouting bij ADO!
Jaar in jaar uit worden er spelers gehaald die in no-time weer mogen / moeten vertrekken.....

In dit geval werkt de financiele situatie bij ADO ook mee, maar het vertrek van spelers die er net zijn is al jaren een standaard iets bij ADO.
Vind ik leuk
jimthebest56 +1593
woensdag 4 januari 2017 om 13:08
waarom werd deze speler van de zomer dan gehaald. matig scoutbeleid.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95466
donderdag 5 januari 2017 om 22:10
Hij wou meer spelen en had al wat last van heimwee, als hij vaker had gespeeld dan......
Vind ik leuk
allround +1824
woensdag 4 januari 2017 om 14:17
Wanneer je weet dat in de scouting bij ADO mensen rondlopen die niet eens een strandbal de lucht in krijgen, dan weet je genoeg. Jeugdopleiding moet ook een reorganisatie ondergaan. Schandalig dat er ieder jaar 4 a 5 spelertjes de opleiding naar andere BVO's verlaten. Zegt genoeg over het beleid.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95466
donderdag 5 januari 2017 om 22:09
Zo slecht is de jeugdopleiding niet onder Meppelink. Een aantal spelers in jong Oranje en ook daaronder sterkt vertegenwoordigt
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6051
vrijdag 6 januari 2017 om 03:53
Mee eens. Al is de scouting natuurlijk wel om te janken. Zat clubs met lagere begrotingen die het op dat vlak stukken beter doen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95466
donderdag 5 januari 2017 om 22:07
Echt heel erg jammer en als Petrovic hem gewoon vaker had laten spelen dan had hij nooit weg gegaan. Hij was gewoon onze beste rechtsback, Petro bedankt!
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6051
vrijdag 6 januari 2017 om 03:51
Klopt waarschijnlijk wel. Na de wedstrijd tegen Zwolle was het gedaan met hem. Beetje sneu, maar nu Malone (hopelijk) weer terug is hebben we weer 2 spelers die rechtsback kunnen spelen en kan er wellicht een middenvelder of linksback gehuurd worden van het geld dat deze transfer
Vind ik leuk
allround +1824
vrijdag 6 januari 2017 om 14:58
Keerzijde is dat de jonge talenten naar o.a. Feyenoord en Ajax en Sparta vertrekken. Dat is al tientallen jaren zo. Uit eigen ervaring kan ik vertellen, dat ongeveer 10 jaar geleden mensen in de opleiding zaten die alleen aan de eigen stoel zaten te denken en niet in het belang van de club dan wel spelertjes. De opleiding moet ook hierin voorzien, dat jonge spelers (talenten) zich meer gebonden voelen bij ADO en zo langer blijven.
Er loopt genoeg talent in Den Haag en omgeving om te oogsten. Zo ook met trainers. Hopelijk komt er een nieuw beleid, waarmee ADO weer een Haaglanden uitstraling krijgt. Ook da tis een taak van de jeugdopleiding. Aangezien talenten vinden niet moeilijk is, die dienen zich wel aan. Maar om de te behouden heb je meer mogelijkheden nodig..... En de mogelijke talenten helpen (sociaal - maatschappelijk en emotioneel) te ontwikkelen.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6051
vrijdag 6 januari 2017 om 16:07
Helemaal met je eens, dat zou ik ook geweldig vinden. Maar helaas is het nu eenmaal een feit dat de grotere clubs en Utrecht (Loek van Driel) financieel meer te bieden hebben. Sparta snap ik minder, maar die hebben historisch gezien altijd al een geweldige opleiding. En een veel sympathieker imago.
Vind ik leuk
allround +1824
vrijdag 6 januari 2017 om 18:12
Vanmiddag kon ADO het alleen bijbenen, toen Mainz het 2de elftal ging inzetten. Maar weer een lichtpuntje, dat door die belchinees, jeugd een kansje krijgt. Enkele jaren geleden was dit ook het geval bij Feyenoord. Kijk maar nu eens naar dat elftal. Al hebben ze ook sterk ingekocht (met 2 ex ADO spelers) Maar feyenoord heeft natuurlijk een veel grotere uitstraling dan ADO. Dus wat hebben we te verliezen??/
niks gewoon jeugd er in. Ook een mogelijkheid dat door Petrovic jeugd talent dadelijk de deur uitgaan. Bakker, Ebueh en Kasteneer zijn zomaar jongens die voortijdig ADO verlaten vanwege die Pinokkio.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29683
donderdag 5 januari 2017 om 22:56
Mag wat kosten bij ADO! Zo bouw je dus aan een (te?) dure selectie met backs uit Argentinië. En vervolgens stelt Petro hem niet eens op! Of had deze gast weer een Europese bet overgrootvader zodat hij een lager salaris kreeg? ADO moet zijn nacks gewoon zelf opleiden of anders in Nederland scouten!
Vind ik leuk
donderdag 5 januari 2017 om 23:44
Hij was ook deels Italiaans dacht ik
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6051
vrijdag 6 januari 2017 om 03:46
Afgelopen zomer is er al enorm bezuinigd. Zo gingen er ik meen 12 spelers weg en kwamen er 6 goedkope spelers voor terug. Deze jongen heeft ook een Spaans paspoort, dus ook zijn salaris liep wel los.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws