Ajax heeft goud in handen: Weet zeker dat hij straks het Nederlands elftal haalt

Ajax heeft goud in handen: "Weet zeker dat hij straks het Nederlands elftal haalt"

vrijdag 6 januari 2017 om 11:41

Matthijs de Ligt kan niet meer stuk. De zeventienjarige centrale verdediger van Ajax beleefde dit seizoen zijn doorbraak in het eerste elftal en krijgt al regelmatig kansen van trainer Peter Bosz. Een drietal van FOX Sports denkt aan een grote toekomst.

"Matthijs de Ligt van Ajax, wat een grote, sterke centrale verdediger is dat. Een jongen van zeventien jaar, die het lichaam heeft van een Italiaanse centrale verdediger", begint Hans Kraay junior. "Zijn aanname is altijd goed, als hij wordt afgejaagd, ligt hij alweer open. De bal ligt dan ook klaar om kort en lang te spelen. En hij kan goed koppen."

Presentator Toine van Peperstraten is het met Kraay eens. "Ik zie in hem een grote Nederlandse verdediger. Ik weet zeker dat hij straks het Nederlands elftal gaat halen. Dat hij al op zo'n jonge leeftijd is doorgebroken, ik denk dat we daar op lange termijn van gaan profiteren." Tot slot komt Hélène Hendriks aan het woord: "Ik denk dat hij uiteindelijk echt world class gaat worden."

Poll

Gaat De Ligt dit seizoen al een basisplaats veroveren bij Ajax?

(1683 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 6 januari 2017 om 11:49
Na jaren wachten heeft Jaap Stam een opvolger! Hij kan een mooi koppel met van Dijk vormen in Oranje!
Vind ik leuk
sphynx +509
vrijdag 6 januari 2017 om 11:49
En het volgende wonderkind dient zich alweer aan in amsterdam
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 11:52
Jaloezie?
Vind ik leuk
sphynx +509
vrijdag 6 januari 2017 om 12:22
nee hoor, vind het eerder lachwekkend,
als 90% van de jeugd word bestempeld als wonderkind.
helaas word het niet echt subjectief gezien en vaak door een ajax brilletje bekeken
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:28
Dat is niet alleen bij Ajax zo. Die speler die vanuit de Feyenoord-jeugd naar Man City is gegaan was ook een toptalent. Maar we moeten ook nog maar eens zien waar hij over 5/6 jaar voetbalt.
Vind ik leuk
sphynx +509
vrijdag 6 januari 2017 om 12:30
neem aan dat je chong bedoelt naar man united
valt me alleen op dat het er bij ajax best veel zijn
ghazi, bazoer, fisher etc etc.
laat die gasten nou maar eerst is een paar jaar ajax1 spelen
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:37
Maar wie doet dat? Dat is toch ook deze prachtige site? Er zijn meer mensen die een bericht lezen met de kop 'Toptalent maakt zijn debuut' dan een bericht met de kop 'Middelmatige speler maakt zijn eerste minuten'.

Al die jeugdspelers kunnen er niets aan doen dat de media dit over hun schrijven.
Vind ik leuk
Morris +4689
vrijdag 6 januari 2017 om 12:28
Niet echt subjectief. Dus objectief?
Kraay heeft niks met Ajax en dus redelijk objectief. Tja en je kan niet ontkennen dat hij voor zijn 17 e al best ver is. Al blijft toekomst kijken en dus voorspellen lastig
Vind ik leuk
sphynx +509
vrijdag 6 januari 2017 om 12:31
is nog vakantie voor mij ;-)
Vind ik leuk
Morris +4689
vrijdag 6 januari 2017 om 15:35
Doe jr goed. Geniet
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:03
Hey dat ken ik.
Clasie, de Vrij, Vlaar, BMI, Boetius; ze zouden wel even de wereldtop bestormen.
Vind ik leuk
sphynx +509
vrijdag 6 januari 2017 om 14:16
dat vreesde je.......

Vind ik leuk
slaski +762
vrijdag 6 januari 2017 om 15:45
Ja, je vraagt je toch elke keer weer af hoe het toch mogelijk is dat die CL nog niet voor de 5e keer in de kast staat daar met al die potentiele wereldtoppers die de afgelopen jaren daar allemaal zijn doorgebroken.
Vind ik leuk
Teo Smith +3483
vrijdag 6 januari 2017 om 11:50
Hemel hem nou niet te veel op. Wait for it.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:07
dat zijn we in Nederland erg goed in het ophemelen van spelers deze vent is pas 17 jaar Wait for it inderdaad.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:09
Ik snap wat je bedoelt Teo, en dat gebeurd ook veel te veel. Maar kijk voor de gein eens de wedstrijden terug die de Ligt heeft gespeeld. Ik heb bij de Ligt echt hetzelfde gevoel als bij Sanchez, dit worden gewoon echt toppers! Maakt geen fouten en staat er gewoon als 17jarige wanneer hij er moet staan.
Vind ik leuk
Bdog +527
vrijdag 6 januari 2017 om 11:55
Ken je die mop van de zoveelste Nederlandse verdediger die world class wordt............
Vind ik leuk
Jozef +6301
vrijdag 6 januari 2017 om 12:40
Ja, het was geen mop ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 11:56
Ajax heeft 3 spelers in de selectie waarvan ik denk dat ze echt de absolute top kunnen halen, De ligt, Dolberg en Sanchez.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:39
Je vergeet Kluivert
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:35
Kluivert is wat mij betreft nog wel ietsje minder dan die drie hoor.
Vind ik leuk
5697956 +289
vrijdag 6 januari 2017 om 11:58
Ach, wat heeft deze jongen tot nu toe gepresteerd? Volgens mij moet hij het eerst allemaal nog laten zien.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:37
Zou een beetje raar zijn om hem pas over vijf jaar een talent te noemen hè
Vind ik leuk
Korm +9302
vrijdag 6 januari 2017 om 12:23
Het nederlands elftal kom je snel voor aanmerking, als Veltman, willems, narsingh, brenet, schaars, zegelaar, van rhoon, clasie en berghuis al een kans krijgen... dan zal de ligt ook wel snel komen..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 januari 2017 om 12:23]
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:24
Dat weet ik ook wel zeker. We hebben niet voor niets Blind als bondscoach. Niet omdat hij zoveel hoofdtoernooien weet te bereiken...
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:33
Ah leuk! Weer een artikel over de nummer 2 van de competitie!
Vind ik leuk
2cents +15401
vrijdag 6 januari 2017 om 12:43
Kijk even naar het aantal reacties, de nummer 1 van de competitie genereert te weinig clicks.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:11
En dus laat VP zich leiden door het aantal clicks en is VP eigenlijk helemaal niet objectief?
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 14:34
Ben je voor het eerst op vp?
Vind ik leuk
2cents +15401
vrijdag 6 januari 2017 om 15:21
Je bent er John. Wat een openbaring hè.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 18:11
Mind = blown

http://giphy.com/gifs/tim-and-eric-mind-blown-EldfH1VJdbrwY
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:37
Kraay, van Peperstraten en mevrouw Hendriks.

Drie kenners hebben zich uitgesproken.
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:39
Hij moet nog beginnen aan zijn eerste volle seizoen eredivisie maar al wel de toekomstig "recordinternational"...

"ze" leren het nooit......
[Reactie gewijzigd op vrijdag 6 januari 2017 om 12:40]
Vind ik leuk
2cents +15401
vrijdag 6 januari 2017 om 13:06
Jij maakt er gelijk recordinternational van. Maak dus van die "ze" maar gewoon "we"...
Vind ik leuk
vrijdag 6 januari 2017 om 12:44
Jongens hij is pas 17.. rustig aan nou. Staat al genoeg druk op.
Vind ik leuk
Skeptic +308
vrijdag 6 januari 2017 om 12:48
Het volgende Godenwonder uit het Amsterdamse. Je gelooft het niet!
Vind ik leuk
Ginovanni +8344
vrijdag 6 januari 2017 om 19:47
Nee idd!

En dan ook meteen maar weer 'eigen jeugd' noemen!

T'is toch maar wat met die club uit Amsterdam!

On-ge-loof-lijk!!!!!!!;-).
Vind ik leuk
RWB013 +325
vrijdag 6 januari 2017 om 13:05
Ja mensen na Tete, Bazoer, El Ghazi, etc etc etc etc etc etc etc etc etc is dit de nieuwe wereldster!
Vind ik leuk
pos +2049
vrijdag 6 januari 2017 om 13:19
Als Helene het zegt heb ik er wel vertrouwen in.
Vind ik leuk
Foebele +13263
vrijdag 6 januari 2017 om 13:40
Pas maar op, voor je het weet is hij ineens een over het paard getild mannetje wat overbodig is, zie Bazoer die vorig jaar het 'goud' was wat Ajax in handen had.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax heeft goud in handen: "Weet zeker dat hij straks het Nederlands elftal haalt"