Update: Chery heeft lucratieve transfer voltooid en maakt stap naar China

Update: Chery heeft lucratieve transfer voltooid en maakt stap naar China

vrijdag 13 januari 2017 om 09:43

Tjaronn Chery is op weg naar China. De aanvallende middenvelder van Queens Park Rangers kan de overstap maken naar Guizhou Hengfeng Zhicheng en heel veel geld verdienen.

De lucratieve transfer voor Chery lijkt in kannen en kruiken, zo meldt Sky Sports. Hij is op maandagavond in een vliegtuig naar China gestapt voor een medische keuring, zo luidt de berichtgeving. QPR en Guizhou werden het eens over een transfersom van bijna 4,7 miljoen euro. Inmiddels heeft Chery al een persoonlijk akkoord bereikt met zijn aanstaande werkgever.

Chery hoefde overigens niet weg bij QPR. Manager Ian Holloway stelde namelijk dat zijn pupil een nieuw contract kon ondertekenen in Londen, maar dat het lucratieve voorstel van de Chinezen hem heeft overgehaald. "Hij hoorde van China en hij moet zoveel mogelijk geld verdienen als hij kan voor zijn familie", zei Holloway vrijdag nog over de situatie.

Update 13-01, 09.43 uur: De lucratieve transfer van Tjaronn Chery naar Guizhou Hengfeng Zhicheng is in kannen en kruiken. De aanvallende middenvelder heeft getekend bij de kersverse promovendus en verlaat Queens Park Rangers definitief. Naar verluidt is er vijf miljoen euro gemoeid met de transfer.

Poll

Snap je de keuze van Chery?

(672 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 10 januari 2017 om 07:53
Deze keuze kan ik dan wel weer begrijpen. Chery is een aardige speler, maar niet een die zich ooit naar de Europese (sub)top zal voetballen. En in China kan hij zorgen dat zijn hele familie er financieel er iets beter bij kan zitten.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 09:09
pling pling my blothaaa !!
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 09:51
Het triest dat het deze kant op gaat met de wereld. Maargoed deze jongen was afgedaald in de krochten van het Championship. Voor de financiële onafhankelijkheid van zijn familie en komende generaties begrijp ik het.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 12:21
De krochten van de championship zijn van een even hoog niveau als de subtop van de eredivisie.
Vind ik leuk
dinsdag 10 januari 2017 om 13:21
Nietes.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 14:59
Goed onderbouwd hoe oud ben je echt? Clubs als Blackburn, wigan, Cardiff en QPR in de onderste regionen die doen echt niet onder clubs als Heerenveen, Vitesse en Twente. En daar komt nog eens bij dat deze clubs ff wat meer salaris kunnen bieden dan Ajax en PSV.
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 13:03
Goed onderbouwd. Niet meer salaris dan Ajax en Psv trouwens. Ken je feiten.
Vind ik leuk
vrijdag 13 januari 2017 om 17:33
De topclubs zoals een Newcastle zeker wel
Vind ik leuk
donderdag 12 januari 2017 om 13:02
Goed onderbouwd.
Vind ik leuk
Youri99 +1354
dinsdag 10 januari 2017 om 13:16
Hoezo kan niemand de keuze voor het grote geld in China niet begrijpen? Als je ziet wat voetballers momenteel in bijv Engeland, Spanje en Duitsland verdienen dan gaat dat toch ook nergens meer over. Het voetbal is al veel langer verziekt door geld, dat is niet de schuld van de chinezen. En nu hoor je al die verbitterde Engelsen die zelf de trend hebben ingezet om het voetbal kapot te maken janken dat de chinezen het stokje van ze gaan overnemen. Stelletje hypocrieten en slechte verliezers als je het mij vraagt.

Daarnaast kan ik het volledig begrijpen dat je als getalenteerde of minder getalenteerde voetballer kiest voor het grote geld in China. Beeld je in, je hebt alleen je middelbare school afgemaakt en je hele leven niets anders gedaan dan voetballen, voetballen en nog eens voetballen. Eigenlijk ben je dus na je carrière een grote ongeschoolde nobody en als je dan geen miljoenen hebt moet je gewoon de arbeidsmarkt op zonder je diploma. Lekker cashen dus.

PS: Begin me niet over dat dozijn voetballers wat daarna analist/commentator/trainer word en alsnog goed verdiend want dat is een klein deel.
Vind ik leuk
Cantona +613
dinsdag 10 januari 2017 om 17:35
Ik zeg al jaren dat het voetbal naar de kloten gaat en ik denk dat we bijna het dieptepunt bereikt hebben.
Met de huidige transferprijzen, de opzet van de Champions League , de WK's enz.staat het voetbal niet mee op de eerste plaats maar de commercie viert hoogtij.
Het voetbal is al lang niet meer van de supporters, en zo zou het niet moeten zijn.
Waar je vroeger massaal staand een een club toe juichde , de hekken in klom bij een doelpunt en je vaak een gedegen pot voetbal voorgeschoteld kreeg voor een normale prijs, moet je nu vaak op je veel te dure sfeerloze zitplaats genoegen nemen met 90 minuten gezapig voetbal.
De spelers "verdienen" ondertussen 10 keer zo veel, maar het voetbal is niet 10 keer zo goed geworden, sterker nog 9 van de 10 keer is het niet om aan te gluren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 januari 2017 om 17:04]
Vind ik leuk
Teo Smith +6522
vrijdag 13 januari 2017 om 10:33
Je hebt gelijk. ;)

*Commercie.
Vind ik leuk
Cantona +613
vrijdag 13 januari 2017 om 17:03
Veranderd
Vind ik leuk
HJR +2009
vrijdag 13 januari 2017 om 11:08
@ Youri99, al de personen voor jouw reactie kunnen deze keuze begrijpen hoor :) . Ik zal het ook doen zeker in Chery zijn geval.
Vind ik leuk
Youri99 +1354
vrijdag 13 januari 2017 om 14:56
@ HJR, de tendens in de media is toch echt dat er niet word begrepen dat voetballers voor het grote geld kiezen.
Vind ik leuk
HJR +2009
vrijdag 13 januari 2017 om 15:26
Klopt, bij spelers als Gudelj, Chery en de oudere spelers snappen de meeste het wel.

Spelers als Witsel, Oscar en Pelle vind ik het wat anders. Die verdienen al zooo veel en spelen in mooie competities (Witsel kon daarheen). Aan de andere kant, je krijgt de kans, je kan op de 1 op andere dag geblesseerd zijn. Dan krijg je niks meer als je contract ophoudt.

Ik persoonlijk had het gevoel dat het bij de meeste spelers wel begrepen werd dat ze het deden, op enkele uitzonderingen (witsel o.a.) na.
Vind ik leuk
Youri99 +1354
vrijdag 13 januari 2017 om 15:32
Hoezo is dat wat anders? Als ik jou vraag of je 1 miljoen wil of 2 miljoen dan kies je toch ook voor 2 of ben ik nou zo gek?
Vind ik leuk
HJR +2009
vrijdag 13 januari 2017 om 15:40
Nee hoor ik zeg niet dat je gek bent. Ik kies dan ook voor 2 miljoen. Maar als je het mij vraagt (leeftijd 28-30) waar speel je liever de aankomende 2 jaar: In China voor 2 miljoen per jaar, of in Engeland voor 1 miljoen per jaar, kies ik persoonlijk toch echt voor het laatste.

Dan weet ik ook wel dat ik die keuze helaas niet heb en het makkelijk praten is, maar dat is mijn mening. Ik werk nu in het buitenland ook voor minder, dan in Nederland. Net waar je prioriteit ligt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 januari 2017 om 15:41]
Vind ik leuk
Youri99 +1354
vrijdag 13 januari 2017 om 15:49
Ja maar dat is nou net omdat jij die keuze niet hebt en het jouw geweldig lijkt om in Engeland te voetballen. Maar een voetballer van 28 heeft al 10 jaar elke dag stadions en trainingscomplexen etc van binnen en buiten gezien. Zij hebben de droom al verwezenlijkt en zien echt geen uitdaging meer om een jaar te buffelen in de Premier League tegen een lager salaris als in China waar ze met minder inspanning alsnog de beste kunnen zijn. Qua ambiance kan bijna geen competitie tippen aan de Premier League (misschien alleen de bundesliga) maar daar geeft een doorgewinterde voetballer echt geen kut om hoor.

Vind ik leuk
HJR +2009
vrijdag 13 januari 2017 om 15:56
Ja precies... daarom zei ik dus ook (omdat ik die keuze niet heb): ´dat ik het snap van spelers die wat minder zijn of het hoogste niveau niet halen, maar niet van echte toppers´ omdat die in mijn ogen op het hoogste niveau kan spelen, wat mij het mooiste lijkt wat er is.
Als zij er klaar mee zijn, ja dat kan. Het is alleen voor velen (ook voor mij) zo moeilijk voor te stellen dat je er klaar mee bent, Witsel bijvoorbeeld heeft er nog niet eens gespeeld, en brengt ze positie in het nationale elftal (WK´s,EK´s) in gevaar brengt.

Maar het is en blijft natuurlijk een verschil in mening.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 januari 2017 om 15:57]
Vind ik leuk
Kayzer +647
vrijdag 13 januari 2017 om 10:10
Tijd dat de Chinese super league i FIFA 17 geupload wordt.
Vind ik leuk
Teo Smith +6522
vrijdag 13 januari 2017 om 10:32
Succes met het graaien jongen.
Al snap ik je wel.
Vind ik leuk
vrijdag 13 januari 2017 om 10:48
Alle mindere voetballers verlaten het zinkende schip,en gaan richting China,zakken vullen.
Vind ik leuk
frankn27 +2090
vrijdag 13 januari 2017 om 12:47
Voor Twente ook weer een ton ofzo erbij, stelt niet veel voor maar toch weer lekker meegenomen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Chery heeft lucratieve transfer voltooid en maakt stap naar China