Ajax-target leest geruchten op internet: 'Ik ben nog niet klaar hier'

Ajax-target leest geruchten op internet: 'Ik ben nog niet klaar hier'

woensdag 11 januari 2017 om 10:07

De zaakwaarnemer van Ridgeciano Haps bevestigde afgelopen week dat Ajax zijn cliënt in de gaten houdt. De AZ-uitblinker zelf houdt zich voorlopig niet bezig met een eventuele transfer, vertelt hij aan Voetbal International. 

"Ik lees op internet ook van alles over interesse en zo. Die zal er best zijn, alleen heb ik niks gehoord en ben ik nog niet klaar hier", aldus de vleugelverdediger. "We hebben zo veel om voor te spelen, met de competitie, de beker en de Europa League. Tegelijk vind ik dat we nog beter kunnen. We verslaan Zenit Sint-Petersburg en verliezen een paar dagen later kansloos van Feyenoord. We moeten proberen stabieler te worden."

AZ-trainer John van den Brom hoopt dat zijn werkgever er komende zomer in slaagt om uitblinkers als Haps binnenboord te houden. "De tijd is geweest dat wij op een speler van dat kaliber een bordje te koop in zijn rug moesten prikken. Je kunt spelers niet tegenhouden, maar we kunnen wel scherp onderhandelen, dat zag je aan de transfer van Vincent Janssen. Dat is de winst die deze club heeft geboekt en laten we dat niet zo maar weer overboord gooien."

Lees ook: Ajax informeerde nog niet naar AZ'er: "Hij staat wel op een lijst bij Ajax"

Poll

Is Haps de ideale linksback voor Ajax?

(424 stemmen)

Plaats een reactie

Aal +14052
woensdag 11 januari 2017 om 10:09
Haps gaat zeker slagen bij Ajax! De beste op zijn positie in Nederland!
Vind ik leuk
2cents +32745
woensdag 11 januari 2017 om 10:12
Dat gaat hij niet, omdat hij niet naar Ajax komt. :P

Ook is hij niet de beste, maar die discussie hebben we hier al gehad. ;)
Vind ik leuk
pinkelman +2510
woensdag 11 januari 2017 om 10:25
AZ is een grote vis in de eredivisie geworden. Spelers overnemen is minstens zo lastig geworden als bij feijenoord, psv en ajax. Ook voor het ingaan van de tweede competitie heeft van de Brom al aan gegeven gewoon voor de derde plek te gaan en de jeugd van AZ staat met een straatlengte voor op de rest. VI heeft er wederom een prachtige reportage van gemaakt hoe AZ wederom dichtbij de aansluiting van de top staat na de Scheringa periode. AZ groeit en groeit en het is domweg een kwestie van tijd dat spelers van het kaliber Haps en Jahanbakhsh niet meer te halen zijn binnen de eredivisie. Financieel gaat het de club zodanig weer voor de wind dat het haar stadion wil gaan kopen en sportief neemt het geen genoegen meer met een vierde stek getuige dat men nog niet staat te springen om het contract van van de Brom te gaan verlengen. En mocht er desondanks een club bereid zijn een contract dat nog doorloopt tot en met 2019 af te kopen door wel heel dik te betalen dan staat er ongetwijfeld wel weer een nieuwe Hapsie klaar bij de twee keer op rij genomineerde jeugdopleiding.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 10:44]
Vind ik leuk
HanV +1845
woensdag 11 januari 2017 om 11:49
Er zijn maar liefst 4 clubs 2x op rij daarvoor genomineerd: Ajax, PSV, Feyenoord en AZ (en Utrecht 1x). Het bijzondere is juist dat AZ 2x op rij gewonnen heeft. Wel jammer dat de clubs zelf kiezen waardoor de laatste 3 jaar wel het verliezen van een bekerfinale beloont is met de prijs van de beste coach maar de 2x daarvoor het winnen niet. Maar die hebben natuurlijk dan de beker.
Vind ik leuk
younited +3492
woensdag 11 januari 2017 om 10:31
Daar gaan we.. Haps vs Ajax bericht 1
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:09
Je bedoeld haps vs ajax bericht 15
Vind ik leuk
Teo Smith +12447
woensdag 11 januari 2017 om 10:46
Zou hem graag bij ons zien, maar goed we gaan het zien.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:06
@Teo Smith
Begrijpelijk maar ik denk niet dat Feyenoord nu in staat is om zomaar 5 of 6 miljoen euro neer te leggen voor Haps.
Giovanni ziet geen redenen om Van der Heijden - Botteghin uit elkaar te halen en zodoende komt Kongolo straks als linksback te spelen denk ik in plaats van Nelom.
Lees wel meer dat Feyenoorders liever Kongolo centraal naast Botteghin zien spelen en dan dus Haps als linksback.

Eerst dacht ik ook, ja laat Ajax Haps maar halen maar nu denk ik, geef Sinkgraven nog maar een half seizoen de tijd om verdedigend iets beter te worden en te leren omgaan met de buitenspelval.
Want voetballend is Daley natuurlijk wel beter, heeft enorm veel techniek.
Maar op dit moment vind ik Haps nog wel een iets betere verdediger, dat moet ook de hoofdtaak zijn van een linksback.
Daarnaast speelt hij pas een half seizoen goed op een paar potjes na bij AZ.
Vind ik leuk
Teo Smith +12447
woensdag 11 januari 2017 om 12:13
Ze hebben 3,5 miljoen uitgegeven aan Vejinovic. Dusja.

Ik heb het grotendeels wel met je eens.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:23
@Teo Smith
3,5 miljoen is toch wat anders dan 5 of 6 miljoen.
Misschien dat Feyenoord het nu wel kan betalen maar de grote vraag is of ze dat ook willen, het gaat financieel nu weer beter maar om dan toch relatief veel geld neer te leggen voor een speler die niet echt nodig is?
Nee dat zal Van Geel niet doen, het is geen FIFA spelletje waar je dus zomaar even elke positie probeert te versterken tijdens elke transferperiode haha.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:51
Zou hét ook totaal niet logisch vinden. Kongolo is momenteel de eerste linksback bij Feyenoord en die is in mijn ogen beter als Haps. Dan heb je ook nog Nelom die opzich als stand in niet verkeerd is. Dan ga je toch geen 5 of 6 miljoen uitgeven.
Vind ik leuk
pinkelman +2510
woensdag 11 januari 2017 om 14:27
Serieus, denk je echt dat Haps een overgang naar Feijenoord zou zien zitten buiten dat die club daar de mogelijkheden niet voor zou hebben om dergelijke bedragen in 1 speler te stoppen? Feijenoord spreekt niet echt tot de verbeelding bij een club die veelal binnen de eredivisie op gelijke voet staat en Europees de laatste 10 jaar stappen verder is.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 14:31]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:03
Een zaakwaarnemer roept wat en VP gaat nu voortaan in elke kop zetten: Ajax target. Zucht ......
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 11:57
is niet van toevoegende waarde voor AJAX
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:01
hahaha, dromer! Hij is onhaalbaar voor Ajax, dus dan maar roepen dat het geen toegevoegde waarde zou zijn? Haps in ze achteruit is nog beter als die hele sinkgraven en dijks bij elkaar..
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:04
ik snap je reactie wel...
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:14
Ik jou bericht ook! :)
Vind ik leuk
Korm +20587
woensdag 11 januari 2017 om 12:28
AZ-ers en topclubs is geen succes!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:31
@Lebeast*AZ*
Je overdrijft ook wel een beetje, want Sinkgraven is een paar klassen beter wanneer je beide spelers gaat vergelijken op techniek, inzicht, balbezit etc.
Dat komt ook omdat Sinkgraven van oorsprong een aanvallende middenvelder is en dus helemaal geen linksback.
Het is ook niet meer dan logisch dat Haps nu verdedigend beter is, maar aanvallend is hij niets beter dan Daley!

In balbezit en dus aan de bal is laatstgenoemde vele malen sterker.
Ik zit niet 1,2,3 te springen om de komst van Haps, laat Sinkgraven nog maar lekker een half seizoen leren om wat beter te verdedigen en beter leren om te gaan met de buitenspelval.
Vergeet niet dat Haps pas een half seizoen goed speelt op een paar potjes na zoals tegen Feyenoord bijvoorbeeld, doe niet alsof hij ineens de beste linksback van Europa is.
Daarnaast vergeet je dus ook dat Sinkgraven pas een half seizoen op zijn onnatuurlijke positie speelt!
Vind ik leuk
pos +4357
woensdag 11 januari 2017 om 13:10
Haps heeft natuurlijk veel meer de vrijheid om op te komen en is derhalve veel gevaarlijker dan Sinkgraven. Die is nog veel teveel bezig om linksback te worden en zich daarop te focussen. Sinkgraven een paar klassen beter noemen op basis van kwaliteiten die hem worden toegedicht gaat wel wat ver. Hij heeft nog weinig laten zien vooralsnog. Zelfs bij Heerenveen amper.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 12:28
Voor AZ mooi zijn als ze Haps kennen behouden!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-target leest geruchten op internet: 'Ik ben nog niet klaar hier'