Cocu streng voor PSV: Dan hebben we gefaald. Met z'n allen

Cocu streng voor PSV: "Dan hebben we gefaald. Met z'n allen"

woensdag 11 januari 2017 om 17:35

PSV-trainer Phillip Cocu hoopt in de tweede seizoenshelft te kunnen profiteren van eventuele kampioensstress bij Feyenoord. Daardoor zou zijn ploeg terug in de strijd om de titel kunnen keren.

"Er kan een situatie ontstaan waarin dat een rol gaat spelen", zegt Cocu in gesprek met de NOS over mogelijke kampioensstress in Rotterdam. "Wij hebben meer ervaring dan Feyenoord als het gaat om titelgevechten. Maar ook de onderlinge wedstrijden zijn daarin erg belangrijk." Cocu is helder in zijn doelstelling: "Als we geen kampioen worden, hebben we gefaald. Met z'n allen."

De PSV-trainer beseft dat de eerste seizoenshelft geen succes was in Eindhoven, maar benadrukt dat in de titelstrijd nog alles open ligt. "De schade is beperkt gebleven. We staan niet waar we willen staan. Aan de andere kant: we hebben iets om voor te vechten. Dat moet motivatie geven. Bovendien hebben we in het verleden bewezen dat we in de tweede seizoenshelft sterk terug kunnen komen. Dat is geen garantie voor nu, maar het moet wel vertrouwen geven. Bij deze stand is nog heel veel mogelijk", aldus Cocu.

Lees meer over:EredivisiePSVFeyenoord

Plaats een reactie

Teo Smith +4007
woensdag 11 januari 2017 om 17:43
Focus je op je eigen club man met je stress. ;)
Vind ik leuk
Dee79 +393
woensdag 11 januari 2017 om 17:46
Echt tenenkrommend iedere x
Vind ik leuk
Teo Smith +4007
woensdag 11 januari 2017 om 17:47
Maakt niet uit, hij moet zich met zijn eigen zaken bemoeien. Feyenoord kan wel eens punten gaan verspelen ja, maar PSV doet daar net zo goed aan mee deze seizoen.
Vind ik leuk
HJR +1234
woensdag 11 januari 2017 om 17:57
Nou ja opzich zegt hij niet verkeerd. Hij is toch afhankelijk van de resultaten van Feyenoord en daarnaast ook nog Ajax.

Dus ja dan hoopt hij natuurlijk op een mindere (stress)fase bij die clubs.
Vind ik leuk
MeAgain +1643
woensdag 11 januari 2017 om 18:49
Ik snap dat je dit niet graag leest maar hij heeft wel gelijk. Als je naar afgelopen seizoen kijkt wat jullie na de winterstop hebben laten zien en wat psv na de winterstop heeft laten zien. Gebeurt dit weer zo dan zal het kampioensfeest weer in het zuiden zijn.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 17:47
Cocu vergeet dat hij ook nog Ajax voorbij moet op de ranglijst Rn njet alleen Feyenoord.. volgens mij heeft Cocu de meeste stress als je De Wijs niet durft te verhuren aan een laagvlieger.
Vind ik leuk
Freebird +9633
woensdag 11 januari 2017 om 18:10
Klopt, want Ajax staat ook een straatlengte voor.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 18:35
Het zijn maar 3 punten maar de vooruitzichten van Ajax lijken beter doordat Ziyech en Onana niet naar de Afrika cup gaan. Feyenoord verliest El Ahmadi en PSV zet daar van Ginkel tegenover.
Vind ik leuk
Freebird +9633
woensdag 11 januari 2017 om 18:43
Ajax gaat sowieso al de boot in tegen jullie :0) Onze grote vriend Labyrat maakt de winnende :0)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 19:01
Haha die 3 punten zullen ze ergens moeten goedmaken ;) Voor PSV te hopen dat ze makkelijker gaan scoren. In dat opzicht is de huur van Van Ginkel sterk. Hopelijk gaat het niet ten koste van Ramselaar!
Vind ik leuk
stollie38 +6784
woensdag 11 januari 2017 om 20:59
Het is FIFA niet en die ligt door Sánchez al dan tegen de boarding. :-P
Vind ik leuk
Freebird +9633
woensdag 11 januari 2017 om 21:06
Nee hoor tis geen Moreno :0)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 17:55
pufff stress? je kan zeggen wat je wil...maar dat is i.i.g. niet te zien aan de uitdrukking van van Bronckhorst; https://www.voetbalprimeur.nl/transfergeruchten...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu streng voor PSV: "Dan hebben we gefaald. Met z'n allen"