Barça moet puzzelen: salarisbeperking staat nieuw contract Messi in de weg

Barça moet puzzelen: salarisbeperking staat nieuw contract Messi in de weg

woensdag 11 januari 2017 om 19:15

Het langer vastleggen van Lionel Messi bij FC Barcelona heeft nogal wat voeten in de aarde. De Catalanen hopen na Neymar en Luis Suarez ook de verbintenis te verlengen van de Argentijnse sterspeler, die nog tot medio 2018 onder contract staat.

Barcelona loopt daarbij echter tegen een probleem aan. Clubs uit de Primera Division hebben namelijk te maken met een salarisbeperking. "Barcelona moet de situatie analyseren en het gezond verstand gebruiken", omschrijft Oscar Grau, algemeen directeur van de Spaanse topclub, de situatie in Spaanse media.

Messi verdient naar verluidt zo'n 22 miljoen euro per jaar. De salarissen van Neymar en Suarez zijn echter opgetrokken naar 25 miljoen en voor minder doet ook de viervoudig wereldvoetballer van het jaar het niet. Het plafond is echter in zicht voor de Spaanse kampioen, aangezien spelerssalarissen niet meer dan zeventig procent van het totale budget mogen bedragen.

Snijden in de salarissen is niet de eerste oplossing van Barcelona, stelt Grau. "De inkomsten moeten verder omhoog", redeneert de directeur, die echter niet uitsluit dat enkele andere spelers verkocht moeten worden.

Plaats een reactie

woensdag 11 januari 2017 om 19:26
Messi en Barca horen bij elkaar. Messi gaat gewoon bijtekenen.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:09
Anders gaat hij toch lekker naar China als hij geld wil verdienen. Niet zo moeilijk doen en bijtekenen voor een salaris waarmee je elke week een Ferrari kan kopen.
Vind ik leuk
Gizmo +3109
woensdag 11 januari 2017 om 22:04
Wat kosten die autootjes dan tegenwoordig ???

Hij verdient nu 423.077 in de week (bedrag afgerond naar boven en bruto (maar belastingen schijnt hij tocht niet te betalen)).
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 22:05
Ze kosten 423.077 per stuk dus komt goed uit.
Vind ik leuk
Gizmo +3109
woensdag 11 januari 2017 om 22:06
Neuh, het was afgerond naar boven, dan komt ie 8 cent tekort

Dat wordt dus pingelen .. Maar daar is het dan ook een aanvaller voor.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:22
Neymar en Suarez mogen de veters van Messi nog niet eens strikken, waarom zou Messi dan met minder genoegen moeten nemen dan deze beide heren.
Vind ik leuk
yuuup +2862
woensdag 11 januari 2017 om 20:28
Ze zijn toch bezig met een nieuw contract? Denk je serieus dat ze Messi minder gaan bieden dan Neymar en Suarez?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:31
Denk het niet!
Vind ik leuk