Feyenoord kondigt volgende stap in topsportklimaat aan: 'Belangrijkste in 10 jaar'

Feyenoord kondigt volgende stap in topsportklimaat aan: 'Belangrijkste in 10 jaar'

woensdag 11 januari 2017 om 19:25

Feyenoord en de gemeente Rotterdam hebben een overeenkomst bereikt over de bouw van een nieuw trainingscomplex voor het eerste elftal. Directeur Eric Gudde spreekt van 'een van de belangrijkste ontwikkelingen van de afgelopen tien jaar'.

Eind november werd al bekend dat Feyenoord van plan was een nieuw complex te laten verrijzen. De Eredivisie-koploper en de gemeente hebben nu daadwerkelijk hun handtekening gezet onder een samenwerkingsovereenkomst, waardoor de club kan gaan bouwen op het voormalige terrein van VV Hillesluis. Het complex moet voorafgaand aan het seizoen 2018/'19 klaar zijn.

"De ondertekening van deze overeenkomst is een cruciaal punt in de verdere ontwikkeling van het topsportklimaat", zei Gudde op de nieuwjaarsreceptie van Feyenoord, valt te lezen op de clubsite. "In mijn ogen is de realisatie van een nieuw trainingscomplex voor het eerste elftal en de Academy en sportclub een van de belangrijkste ontwikkelingen bij Feyenoord van de afgelopen tien jaar."

"Kwaliteit in spelers en staf hebben we al, maar pas met deze nieuwe accommodaties krijgen diezelfde spelers en stafleden eindelijk de topsportfaciliteiten die horen bij hun torenhoge ambities én die van onze club", besluit de algemeen directeur.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Foebele +33199
woensdag 11 januari 2017 om 19:47
Tja, hij werd aangenomen om het stadion te realiseren, mede omdat hij als ambtenaar volgens de betrokkenen de juiste verbindingsman kon zijn tussen alle betrokken partijen. Nu 10 jaar verder is er nog steeds geen concreet plan voor een stadion, dus moet men maar zoet gehouden worden met een verbouwing van het trainingscomplex... Heb je daar nou 10 jaar de tijd voor nodig gehad?

Nee, Feyenoord moet een frisse, nieuwe directie gaan aanstellen, want de huidige directie is het plafond waar de club als geheel tegenaan loopt!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 19:59
hebben ze bij Ajax ook gedaan , daarom lopen er zoveel spelers weg ,dus bezint voor je begint
Vind ik leuk
Foebele +33199
woensdag 11 januari 2017 om 20:04
Ik heb geen idee wat je nou wil zeggen. Ik heb het over Gudde die gefaald is in zijn taak om een stadion te realiseren.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:08
je hebt het over nieuw bestuur (directie) dat bedoel ik ,iedere verandering is nog geen verbetering Foebele
Vind ik leuk
Foebele +33199
woensdag 11 januari 2017 om 20:10
Nou, bij Ajax is het zeker wel een verbetering, als je 7 jaar droogstaat en daarna 4 jaar op rij kampioen wordt en van financieel zwak naar kern gezond gaat dan kun je het moeilijk als een geflopte verandering betitelen.

En niet alle vernieuwing is inderdaad een verbetering, maar dat doet verder niets af aan het feit dat Gudde al 10 jaar bezig is met keihard falen op een van de belangrijkste taken die hij mee heeft gekregen toen hij werd aangenomen!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:17
wat bazel je nou is van de Sar al zolang de nieuwe directeur , ik dacht gelezen te hebben eind 2016 , die verdiende kampioenschappen zijn weer 2 jaar geleden
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:16
Waarom je in een topic over Feyenoord nu Ajax er bij?
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:20
op antwoord aan Foebele over nieuwe directie even lezen vriend wat Foebele schrijft
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:22
Even lezen niet-vriend; hij heeft het over de direktie van Feyenoord.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:27
hij heeft het over vervangen van directie waarom ze hebben nu wat lucht laat dat zo blijven
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:41
Even lezen. Hij heeft het over het vervangen van de Feyenoord direktie niet-vriend.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 januari 2017 om 20:43]
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:33
goed vriend zo als jij wel ,
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:43
Goede discussie man (of ben je dat ook niet?)
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 22:45
jawel en bijna 75 jaar en gelukkig getrouwd en ik heb 2 dochters
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 22:55
75 jaar? Ik zou zeggen "get a life"
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:00
Geen verbouwing, er komt een geheel nieuw trainingscomplex, wat ook ontzettend hard nodig was.

Over het stadion kan ik je niet meer dan gelijk geven, dat was zelfs een van zijn kerntaken waarvoor hij is aangenomen. Ben benieuwd hoeveel miljoenen er daar al aan verspild zijn.
Vind ik leuk
Foebele +33199
woensdag 11 januari 2017 om 20:06
Tuurlijk is het nodig, maar volgens mij was ook de bedoeling dat een nieuw stadion ook de trainingsfaciliteiten zou upgraden, ze trainen immers naast het stadion en als je dat gaat verbouwen naar nieuwe maatstaven zal het trainingscomplex ernaast dus ook verplaatst/veranderd moeten worden.
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 20:25
Klopt maar Feyenoord heeft nog geen geld genoeg om dat te realiseren ,maar daarom hoeft de directie toch niet vervangen te worden het gaat nu eindelijk de goede kant op laat ons daar heel blij mee zijn ,wij hebben ook geen aandeelhouders in Rotterdam ,nee wij zijn eigen baas en blijven dat ook een fijne club van het volk vriend daarom is ook die aanhang zo groot , jij bent voor Ajax alle respect ,en ik voor Feyenoord
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 21:21
Er zijn simpelweg geen centjes. Snap dat nu eens. Altijd maar zeiken op Gudde en Van Geel. Bah!
Vind ik leuk
woensdag 11 januari 2017 om 22:50
Bedankt Zot Joke dat je me helpt ,maar dat is wel de waarheid
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord kondigt volgende stap in topsportklimaat aan: 'Belangrijkste in 10 jaar'