Bosz denkt weer aan andere positie Ziyech: 'Daar heel dun in onze spelers'

Bosz denkt weer aan andere positie Ziyech: 'Daar heel dun in onze spelers'

vrijdag 27 januari 2017 om 08:43

Hakim Ziyech voelt zich goed bij Ajax. Als middenvelder heeft hij zijn draai gevonden, maar het leverde geen oproep voor het Marokkaanse elftal op. Ziyech was even boos. Hij volgt Marokko wel op de Afrika Cup.

"Met sommigen heb ik wel contact, ja. Maar niet heel veel, omdat je ze ook niet wilt storen, zeg maar", zegt Ziyech tegenover FOX Sports. "Ik ben enorm trots en blij dat ze de kwartfinale hebben gehaald. Nu is het zaak door te pakken en nog verder te komen. Voetbal is gek, hè? Als je van Ivoorkust kunt winnen, dan kan je denk ik ook van Egypte winnen."

Ziyech focust zich vooral op Ajax, waarvoor hij in twintig duels zevenmaal scoorde. "Ja, dat had ik wel verwacht. In het begin, in de eerste paar weken, had ik moeite met aanpassen. Maar daarna is het heel snel gegaan en wist ik me heel snel aan te passen. Vanaf welk moment? Ik denk vanaf het moment dat ik op het middenveld ging spelen."

Nu zit Ajax echter dun in de vleugelaanvallers. Is Ziyech een optie voor de flank? Trainer Peter Bosz geeft antwoord. "Het zijn uiteraard dingen waarover we nadenken, omdat we op de vleugels heel dun in onze spelers zitten", aldus de coach. "Ik vind dat hij daar kán spelen, anders had ik hem ook niet in die eerste wedstrijden daar neergezet om te wennen. Maar zijn beste positie is een middenveld-positie."

Plaats een reactie

younited +3518
vrijdag 27 januari 2017 om 09:04
Nee Bosz..nee laat m alsjeblieft staan.. alsjeblieft... het draait nu net lekker. Wanneer je die automatismen weer gaat omgooien is het weeeer wennen, die automatismen zijn belangrijker op het middenveld dan op de vleugels.. zie Feyenoord gister.. Gewoon laten staan..

Vind ik leuk
vrijdag 27 januari 2017 om 09:22
Je weet dat logische dingen doen niet bij de meeste NL trainers hoort..Ze moeten het nl allemaal uitvinden...Daar wordt hun kleine jongen stijf van...kijk mij eens het tactisch brein zijn..terwijl voetbal een simpel spelletje is..Dat heeft Ranieri vorig jaar bewezen

Vind ik leuk
Ruud40 +5329
vrijdag 27 januari 2017 om 09:23
Het goede nieuws bij Ajax is dat eindelijk eens nauwelijks iets van de nieuwe aankopen gelekt wordt naar de Telegraaf.

Het slechte nieuws is dat dit nog nooit eerder voorgekomen is en er dus misschien niets gelekt kan worden.
Vind ik leuk
BigBoi +2050
vrijdag 27 januari 2017 om 09:46
Hij zegt die natuurlijk alleen maar om Petrovic op het verkeerde been te zetten. Die zat al op de pot maar nu komt hij er niet meer vanaf zo dun loopt het hem door de broek.
Vind ik leuk
ihvmmdk +2688
vrijdag 27 januari 2017 om 09:48
Verschrikkelijke speler, scoort alleen tegen de kleintjes, verliest ontzettend vaak de bal, is ontzettend iel met zijn 65kg, verliest bijna elke duel, schiet altijd van 25 meter etc Ik vind hem een miskoop.
Vind ik leuk
Foebele +27181
vrijdag 27 januari 2017 om 09:55
Kijk 2cents, daar is je quote, Bosz zegt ook al dat we heel dun in de vleugelspelers zitten terwijl Anwar nog niet weg is, we hebben dus sowieso een aankoop nodig, maar Marc is weer lekker laat, de dagen vliegen voorbij en we hebben nog steeds alleen maar verkocht of jeugd gehaald.
Vind ik leuk
vrijdag 27 januari 2017 om 10:17
Koop er dan 1, dat gekunstelde gedoe....
Vind ik leuk
vrijdag 27 januari 2017 om 10:18
Veel goals heeft Ziyech tot nu toe niet gemaakt. Ik had veel meer verwacht van de kwaliteiten van Ziyech. Ik wil nog niet zeggen dat het een miskoop is maar het zit er wel dicht tegen aan. Bovendien heb je er belachelijk veel geld voor betaald. Er waren genoeg andere opties en met een hele goede en ervaren speler dan stond je nu bovenaan. En of je nog dikke winst op Ziyech kan maken is nog maar de vraag.
Vind ik leuk
kerel +518
vrijdag 27 januari 2017 om 10:41
wat een domme mensen zitten toch op dit forum.. schone2017 en ihvmmdk.. laatstgenoemde is denk ik de domste die ik hier tot nog toe ben tegen gekomen..
Vind ik leuk
vrijdag 27 januari 2017 om 11:52
Ja ze leveren zwaar misplaatste kritiek waar ik het ook absoluut niet mee eens ben. Alleen, kerel, het is toch geen stijl om een reactie te plaatsen puur omdat je wilt vertellen dat ze dom zijn.

Dit zijn hun argumenten waarom Ziyech geen succes is:
Scoort weinig en alleen tegen de kleintjes
Te duur voor de kwaliteit die hij toevoegt
Met een goede ervaren speler ipv Ziyech zouden ze nu bovenaan staan...
Verliest veel duels, iele, lichte speler
Schiet vaak van te ver om echt een reële kans op een goal te hebben

Om er een beetje discussie in te gooien: waarom ben je het niet eens met deze argumenten en kun je dat onderbouwen? Overigens ben ik het stiekem wel met je eens en zat ik me ook te ergeren toen ik hun reacties las.
Vind ik leuk
kerel +518
vrijdag 27 januari 2017 om 12:01
ik vraag me af waarmee ze hem dan vergelijken.. in mijn ogen verreweg de beste middenvelder van de eredivisie.. heeft altijd oog voor de ruimte op het veld, zoekt het vaak vooruit en kan ook nog eens scoren.. ik vind dat hij ajax bij de hand neemt en daarom heeft ajax nog volop kans op de titel.. de top heeft nu bizar veel punten tov andere jaren..
Vind ik leuk
kerel +518
vrijdag 27 januari 2017 om 12:05
en dan dat andere punt.. deze 2 plaatsen deze reacties ws om reacties uit te lokken.. en dat vind ik dom.. voetbal inhoudelijk slaat het nergens op.. vond ik een reactie waard om dat aan te stippen.. wat voor stijl is dat? dus een eenzijde reactie van u meneer..
Vind ik leuk
vrijdag 27 januari 2017 om 11:00
Nee nee nee, houd Ziyech met zijn steekpasses en overzicht gewoon op het middenveld en zet hem NIET uit nood weer rechtsbuiten!
Je zegt het zelf al Bosz, Ziyech zijn beste positie is op het middenveld.
Traoré komt na de Afrika Cup weer terug en ook Cerny is op de weg terug van een blessure, stel desnoods Justin Kluivert aanstaande zondag op als rechtsbuiten tegen ADO maar houd Ziyech gewoon op het middenveld!
Daarnaast wil ik het nog wel zien of El Ghazi vertrekt, Lille kan zijn bankgarantie maar niet overhandigen aan Ajax, Overmars wil het zwart op wit op papier hebben want met zulke clubs weet je het maar nooit.
Laat je achilleshiel, het middenveld, met Ziyech - Schöne - Klaassen intact en ga niet weer rouleren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 januari 2017 om 11:01]
Vind ik leuk
vrijdag 27 januari 2017 om 11:32
Ziyech vanaf rechts kan best werken, maar dan zal hij moeten gaan zwerven. Echter wil Bosz zijn buitenspelers dichter bij de zijlijn hebben sfaan. Gaat dus geen succes worden.
Vind ik leuk
vrijdag 27 januari 2017 om 12:12
ziyech was dramatisch op flanken bosz leerd er dus niet van.die gast is alleen bezig om een eigen elftal neer te zetten met spelers wue hij haalde
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz denkt weer aan andere positie Ziyech: 'Daar heel dun in onze spelers'