Van den Brom weet van vormdip Lyon: 'Zij zitten beetje in een crisis'

Van den Brom weet van vormdip Lyon: 'Zij zitten beetje in een crisis'

woensdag 15 februari 2017 om 20:06

De gewonnen uitwedstrijd bij concurrent sc Heerenveen (1-2) heeft John van den Brom een goed gevoel gegeven voor de aankomende Europa League-clash tegen Olympiqye Lyon. De Fransen zijn donderdagavond de tegenstander in de Europa League en komen op bezoek in het AFAS Stadion.

AZ heeft in het verleden wel vaker op papier sterkere teams weten te verslaan, zoals bijvoorbeeld Zenit Sint-Petersburg in de groepsfase (3-2). Van den Brom heeft dan ook respect, maar geen ontzag voor Lyon. "Lyon is een grote club, maar ik zie zeker kansen", vertelt de coach op de clubsite. "Ik vind dat wij in de uitwedstrijd bij Heerenveen op een heel volwassen, misschien wel Europese manier gespeeld hebben. Als we datzelfde of meer kunnen brengen, zeker thuis en met de wedstrijd tegen FC Zenit nog in het hoofd, dan hebben we altijd een kans."

Van den Brom weet dat Lyon, dat momenteel vierde staat in de Ligue 1, kwakkelt. "Zij zitten een beetje in een crisis en daar willen zij natuurlijk uitkomen. Dat is overal hetzelfde. Wij hebben morgen de druk van het thuisspelen en we willen heel graag. Wij zien de Europa League als een fantastische uitdaging om AZ en zeker ook het Nederlandse voetbal weer op de kaart te zetten", aldus de keuzeheer.

Poll

Schakelt AZ Lyon uit?

(460 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 15 februari 2017 om 20:09
Ik hoop het voor AZ! Zou een geweldige stunt zijn! Maar ik ben er bang voor..
Vind ik leuk
pos +3738
woensdag 15 februari 2017 om 20:17
Ach we hebben weinig te verliezen. Hoop dat ze er gewoon vol voor gaan en wie weet wat er dan mogelijk is.
Vind ik leuk
woensdag 15 februari 2017 om 20:42
Tegen Zenit werden we ook blij verrast in de thuiswedstrijd. We gaan het zien!
Vind ik leuk
Niellie078 +19699
woensdag 15 februari 2017 om 20:15
Hopen tegen Beter weten in voor een stunt .. de bal is rond
Vind ik leuk
Sil Meijer +10541
woensdag 15 februari 2017 om 20:36
Gun het AZ zo! Succes alle AZ supporters! Laat die arrogante Depay zien wie jullie zijn!
Vind ik leuk
woensdag 15 februari 2017 om 20:46
Hoezo haal je Depay erbij?
Vind ik leuk
Sil Meijer +10541
woensdag 15 februari 2017 om 21:02
Omdat hij laatst had gezegd dat hij dacht dat ze AZ makkelijk zouden verslaan!

Daarom moet AZ zijn ongelijk bewijzen!
Vind ik leuk
woensdag 15 februari 2017 om 21:37
test
Hmm in sommige topics kan ik geen bericht plaatsen, dan moet ik mij inloggen terwijl ik al ben ingelogd om vervolgens weer in te loggen, etc etc.
[Reactie gewijzigd op woensdag 15 februari 2017 om 21:38]
Vind ik leuk
woensdag 15 februari 2017 om 22:53
Nee John, AZ is lekker bezig na de winterstop! :)
Vind ik leuk
mchollie +2070
donderdag 16 februari 2017 om 09:21
De Franse arrogantie weer ten top, doelstelling de EL winnen omdat ze in een vorm dip zitten en maar 4e in de Franse competitie staan? Of omdat ze uit de CL komen en beter voelen dan de rest?

kom op zeg, in de EL spelen zat goede elftallen waaronder AZ. Als Lyon denkt de wedstrijd op halve kracht te kunnen spelen en thuis de boel te klaren dan hoop ik echt dat ze van een koude kermis thuis komen.

Als AZ haar niveau haalt en geen fouten maakt dan zie ik een leuk avondje tegemoet.

Forza AZ
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van den Brom weet van vormdip Lyon: 'Zij zitten beetje in een crisis'