Tachtig Ajax-fans beboet door Poolse politie: één fan riskeert drie jaar celstraf

Tachtig Ajax-fans beboet door Poolse politie: één fan riskeert drie jaar celstraf

donderdag 16 februari 2017 om 16:14

Tachtig fans van Ajax hebben donderdag een boete van ongeveer 115 euro gekregen vanwege het verstoren van de openbare orde. Dat meldt AT5.

Vlakbij het stadion van Legia Warschau werd een groep Ajax-supporters ingesloten door de Poolse politie. Een woordvoerder van de politie van Warschau legt uit waarom. "We zagen dat er een confrontatie op handen was en hebben toen ingegrepen", aldus de woordvoerder.

Nu hebben tachtig fans een boete van 500 zloty (omgerekend 115 euro) gekregen voor het verstoren van de openbare orde. De supporters zijn niet aangehouden. Wel werden ze op het bureau gefouilleerd en werden hun documenten gecontroleerd.

Een 22-jarige fan die een agent had aangevallen werd ook meegenomen. Hij werd niet aangehouden, maar loopt alsnog het risico om tot drie jaar in de Poolse gevangenis te belanden. Dat meldt AT5.

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Plaats een reactie

Zippy +2753
donderdag 16 februari 2017 om 16:21
Oei, oei, Ajax zendt zijn zonen uit.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:54
yep wel 700 wat een massa
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 18:01
dan kan er niks gebeuren : het zijn de godenzonen
Vind ik leuk
WZPWZDB +349
donderdag 16 februari 2017 om 19:55
Pas op! Zij komen met velen! Ze staan erom bekend wedstrijden in mum van tijd uit te verkopen en spelen iedere week in een vol stadion waar het kolkt!!!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:22
Tjah Ajax en Europa elke keer weten ze zich wel weer te misdragen
Vind ik leuk
United +39423
donderdag 16 februari 2017 om 16:24
Misselijke mensen! Allemaal Alpha mannetjes.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:42
Wat een onzin.
Vind ik leuk
Jozef +20849
donderdag 16 februari 2017 om 19:28
Wil ook wel eens bij een massa horen, was nummer 19 met een like voor jou!

Maar ben evenwel erg benieuwd naar wie hier verder nou eigenlijk op 'liket'.

Ik schaam me kapot voor het uitschot dat in naam van mijn club keet schopt.
Net zoals de meeste PSV-supporters plaatsvervangende schaamte hadden vorig jaar in Spanje.
Net zoals de meeste Feyenoord-supporters zich klote hebben gevoeld om de verrichtingen van hun 'maats' in Rome.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:36
Hey jozef, bedankt voor je like. Ik ga natuurlijk niet in op individuele namen, maar kan je vertellen dat jij niet de enige ajacied bent die mijn reactie heeft geliket.

Ajax heeft natuurlijk ook de naam tegen in Europa als het om de supporters gaat dus er zit wel een kern van waarheid in. Gelukkig weten mensen dat te waarderen op deze site
Vind ik leuk
Jozef +20849
donderdag 16 februari 2017 om 21:54
Ik betwijfel het laatste.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 22:05
Ik niet en met mij nog 19 anderen.
Vind ik leuk
Jozef +20849
donderdag 16 februari 2017 om 22:56
hmm. Betwijfel het toch...
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:23
Misschien moeten die politieagenten eens die Legia supporters begeleiden, want die gekken die meppen op alles wat levend is.
Vind ik leuk
United +39423
donderdag 16 februari 2017 om 16:26
Allemaal flink bezopen.
Vind ik leuk
Farmer +6040
donderdag 16 februari 2017 om 17:43
Tactiek he: zwaar beschonken; 100% ontoerekeningsvatbaar, dus nooit 100% aansprakelijk als ze zich voor 'het bankje' mogen melden bij een Edelachtbare :P
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 17:44]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:30
Kan de politie niet die Legia fans eens gaan oppakken.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:32
Kan op de beelden nou niet echt ontdekken waarom ze een boete verdienen, maar er zal allicht iets gebeurd zijn. Een reactie, hoezeer je die ook moet afkeuren, was te verwachten na wat er gisteren is voorgevallen.

Ben ook heel benieuwd of ze de eigen hooligans ook durven aan te pakken. Gezien het feit dat de Legia hooligans al jaren voor problemen zorgen denk ik dat ze weer vrijuit gaan.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:33
wat zijn dit ,in ieder geval geen supporters.
gewoon `n paar weken vasthouden.
Vind ik leuk
Jozef +20849
donderdag 16 februari 2017 om 19:31
Kunnen we niet vragen of ze in Polen mogen blijven?
Vind ik leuk
Dordmund +1415
donderdag 16 februari 2017 om 16:33
Van der Laan zal wel weer vertellen dat het niet aan ajaxfans ligt.
Vind ik leuk
United +39423
donderdag 16 februari 2017 om 16:33
Gekkenhuis.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:39
Het volledige verhaal kennen we niet.
Maar mochten deze gasten daadwerkelijk schuldig zijn aan iets als dit zijn dit debielen eerste klas.
Zou fantastisch zijn als zulke lui dan 'ns echt in de gevangenis komen daar. Al is t maar een maand.

Vind ik leuk
Niellie078 +20185
donderdag 16 februari 2017 om 16:59
Lekkere Ajax supporter ben jij ;) !! Je eigen supporters de cel in wensen .. dat moet je in f side zeggen dan leg je met je snufferd over het hek
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:03
Mensen die agressie goedpraten of bagatelliseren of zelf uitvoeren zijn geen supporters van Ajax of welke voetbalclub dan ook.

Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 18:25
Ik ken wel een aantal F-side gangers die dit gedrag ook gewoon afkeuren hoor. Dat kleine groepje wat je inderdaad over het hek gooit verziekt de boel enorm.

Door hen komt Ajax vaak negatief in het nieuws en probeert de ArenA iedere sfeermaker uit het stadion te weren omdat ze dan alle rotte appels ook te pakken hebben.

Maar nee, onze status binnen de wereld van de ultra's is natuurlijk veel belangrijker voor dat soort lui.

Zo ook bij Standard uit. De sfeer was geweldig, maar een aantal hersenlozen gooien vuurwerk tussen het publiek. Vervolgens heeft niemand het meer over de geweldige sfeer. Hoe komt het in godsnaam bij je op?
Vind ik leuk
Hyena +19689
donderdag 16 februari 2017 om 16:40
Aangevallen worden met pijl en bogen, maar de Ajacieden worden vervolgens aangepakt. Heel erg bijzonder. Ik krijg het idee dat de agenten daar meer extra supporters van Legia zijn dan dat ze er zijn voor de handhaving.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 17:26]
Vind ik leuk
Senn +3403
donderdag 16 februari 2017 om 17:20
Je bedoelt net zo als die stewards in de arena?
Vind ik leuk
Hyena +19689
donderdag 16 februari 2017 om 17:25
Waarbij uit de beelden blijkt dat een steward van ADO is begonnen? Geloof overigens direct dat de ArenA-stewards zich ook hebben misdragen.

Maar voor we daarover conclusies gaan trekken, kunnen we beter eerst het onderzoeksresultaat afwachten.
Vind ik leuk
Sigma +1631
donderdag 16 februari 2017 om 16:42
heel gek verhaal....eerst hoor je dat de Polen samen met ADO gangsters Ajax fans aan het slopen zijn... en nu zijn er 80 Ajax fans opgepakt hhhmmmmm..... "We zagen dat er een confrontatie op handen was en hebben toen ingegrepen", aldus de woordvoerder.....RAAR HE WOORDVOERDER.....waarom zijn die eerdere gasten niet opgepakt!!! NEE want dat durven jullie niet...
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 16:42]
Vind ik leuk
Enw02 +226
donderdag 16 februari 2017 om 17:18
ado gangsters ???
Vind ik leuk
Drobtine +1900
donderdag 16 februari 2017 om 16:42
De politie in NL is zo "lief" dat je een discussie aan kunt gaan en ook b.v. eikel kan roepen naar een smeris. In landen als Polen, Tjechie, Slowakije kun je geen enkele discussie aan gaan met de politie daar is het direct een boete of klappen en de cel in. Moet zeggen dat het lieve karakter van de NL politie wel vaak escalaties voorkomt. Als je die regels niet kent dan ben je gauw de lul in het buitenland
Vind ik leuk
Farmer +6040
donderdag 16 februari 2017 om 17:50
Amen, daar argumenteren ze met een gummiknuppel idd. en die zit nooit zonder argumenten...

Daar geldt de simpele regel: ME betekend WEGwezen. ze gevne je instructies, volg je die NIET op, dan ben je gewoon de LUL!
Vind ik leuk
Sigma +1631
donderdag 16 februari 2017 om 16:44
1 ding kan ik jullie meegeven ga niet de politie in Polen uitdagen want het zijn idd bijna allemaal UFC vechters of ze zien er zo uit.....een gewaarschuwd mens telt voor.....idd
Vind ik leuk
Farmer +6040
donderdag 16 februari 2017 om 17:55
T gaat nog wel een stapje of 2 verder: Ken je die beelden uit Frankrijk nog, van die knokploegen uit Rusland?

In Polen heb je die net zo goed, dat hele 'ijzeren-gordijn'gebied wel... De Politie, en vooral ME eenheden zijn ZWAAR afgetraint om dít soort groeperingen uiteen te drijven, en, gewoon fysiek de BAAS te kunnen. (je referentie naar UFC vechters is niks te min: Zo wórden ze idd ook opgeleid!)

Heh, die gasten zijn geroutineerd, afgetrained. gespierd en atletisch, en... BEREsterk! hebben járen ervaring met het bestrijden van georganiseerde, en afgetrainde knokploegen uit het 'koude oosten'..

En dan komen een stelletje rand-amateurs van Ajax langs...

De West-Europese 'Hooligans' kunnen zich in de verste verte niet meten met die 'uit het oostblok'. Vechtpartijen zijn georganiseerd, in groepsverband. Men gebruikt soms zelfs Romeinse-slagveld-tactieken!. Zo 'geavanceerd' gaan deze groepen te werk, en zó 'geavanceerd'zitten de plaatselijke ME-teams hier tegenin te organiseren: die hebben hun handen er vol aan soms.. maar, met succes!

En 'dan komt er een groepje uit de Ajax-kleuterklas die ook stout willen zijn'... hahahahaha

/pakt bak popcorn
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 18:31
Polen zijn ook mentaal gewoon knettergek. Deinzen nergens voor terug.
Vind ik leuk
Jozef +20849
donderdag 16 februari 2017 om 19:38
Ik ook niet. Tenminste, als ik ook een fles Wodka achter mijn kiezen heb.
Vind ik leuk
Senna +5656
donderdag 16 februari 2017 om 16:46
Dat heeft allemaal niets met voetbal te maken .
ga je nu naar het voetbal om te knokken of om voetbal te kijken.
als je voor het eerste komt dan ben je een schijthuis omdat je niet alleen durft en bij de verkeerde sport zit.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:50
Als je 3-4 dagen vrijaf kunt nemen, het geld voor de reis en ticket en overnachtingen overhebt voor een dergelijk potje 2e ronde EL voetbal tegen een laagvlieger in Polen...

Veel van de lui die daar heen gaan zullen zulke schijthuizen zijn ja.
Vind ik leuk
Senna +5656
donderdag 16 februari 2017 om 16:56
Ho ho Arie ik heb het niet over de Ajax supporter die puur en alleen voor het voetbal komt .
ik heb het over de zo genaamde voetbalsupporter algemeen die rotzooi gaan trappendaar zit niemand op te wachten .jij toch ook niet?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:04
Ik begrijp je hor. Maar ik ben bang dat er naar zo'n wedstrijd nauwelijks meer supporters gaan voor het voetbal.
Vind ik leuk
Senna +5656
donderdag 16 februari 2017 om 18:04
Zoals vroeger in de meer.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:48
Alle 80 ajax fans hebben een boete gekregen? Dacht dat ze maar 70 fans hadden
Vind ik leuk
Jozef +20849
donderdag 16 februari 2017 om 19:40
Mja, ik begrijp het wel, het kan snel misgaan.

De bierprofessor dacht...
Vind ik leuk
Eusebio +1437
donderdag 16 februari 2017 om 20:04
Ja, maar hij dacht, dat ie dacht, dit is heel bijzonder, dacht ie nog.......
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:50
de titel van het filmpje :riots ......
ik zie niks wat op rellen lijkt
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 16:54
Dat noemen ze juist in A dam rellen whahaha
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:54
Mon dieu, men heeft tijdens mijn retraitre niet de gelegenheid te baat genomen voor een kwaliteitsimpuls, gelet op het stoere niellie078 niveau hier.

Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:57
Niellie heeft last van plaatsvervangende boosheid en angst vanwege de gebeurtenissen aldaar ... althans dat heeft ie me zojuist uitgelegd.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:11
Je kan het die Polen niet kwalijk nemen: smorgens vanaf het ontbijt Poitin erin gaat smiddags een keer opspelen......
Vind ik leuk
Toke +1076
donderdag 16 februari 2017 om 17:15
Waarom verbaasd mij dit niks?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:42
Wat een belachelijk filmpje zeg. 'Riot'? Er gebeurt echt geen drol...
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:46
Ja hoor, men kan weer los gaan op Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:49
Hooliganism heeft geen kleuren. Voor de reagerende flinke clubkleuters hier vormt dat echter geen enkele belemmering om elkaar de maat te nemen. Hilarisch.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 17:54
Leuk datiedereen weet hoe het gaat in polen, niemmand is erbij hahaha
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 18:21
Jij niet mee met Haagse gasten haha? ;) Geintje toch.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 18:56
Ik ben e rbij ja, en loop ook met een groen geell sjaaltje rond.

Of was ik het????
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 18:53
Ik vraag alleen hoe laat Psv moet spelen en dat word verwijderd. Kijk hier ff tussen vp, of geen het gewoon toe dat jullie gekleurd zijn.

Hoor graag een reactie VP
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 18:53]
Vind ik leuk
robery +2544
donderdag 16 februari 2017 om 18:57
Je lokt daarmee reacties uit. Had je dat niet zelf kunnen bedenken?? Man man man... en dan zeggen jullie iets over het zuiden. Niet echt snugger van je.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 19:00
Dat snap ik, maar moet je eens verder lezen ook op andere topics. Mensen uitschelden voor slappelingen kan dat dan weer wel?
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 19:00]
Vind ik leuk
robery +2544
donderdag 16 februari 2017 om 18:55
Goh... wat "verrassend" weer.
Vind ik leuk
BS +574
donderdag 16 februari 2017 om 19:22
De ergste rellen moeten nog komen, die zijn meestal na de wedstrijd daar, bij het stadion en bij de hotels waar de supporters van de tegenstander zich bevinden. Wens allen een fijne nachtrust daar.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 19:22]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 19:38
In het buitenland wordt goddelijk gedrag niet getolereerd.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 19:45
Toch een edel gebaar om liever papiergeld te gooien naar de politie ipv muntje naar blije bedelaars
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 19:45
Toch een edel gebaar om liever papiergeld te gooien naar de politie ipv muntje naar blije bedelaars
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:22
Dacht dat het een groepje bejaarden waren die met de bus door polen rijden om wat van het land te zien
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:56
Tuig is het ! Dit zijn geen supporters ! En dan liggen janken als ze aangevallen worden.
Vind ik leuk
Vak-DD +7799
donderdag 16 februari 2017 om 23:28
Schorriemorrie !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tachtig Ajax-fans beboet door Poolse politie: één fan riskeert drie jaar celstraf