FC Twente krijgt tegenvaller vanuit Zeist: 'Dit is een zware straf voor de club'

FC Twente krijgt tegenvaller vanuit Zeist: 'Dit is een zware straf voor de club'

donderdag 16 februari 2017 om 19:36

FC Twente heeft van de KNVB een boete van 12.500 euro gekregen vanwege wanordelijkheden tijdens de uitwedstrijd tegen PSV. Daarnaast is een voorwaardelijke straf van het spelen van een uitduel zonder de eigen aanhang opgelegd.

Dat meldt de club donderdag. Begin november staken fans van Twente vuurwerk af in het Philips Stadion en werd er gevochten. De aanklager heeft rekening gehouden met de openstaande voorwaardelijke straf van 5000 euro, die de Tukkers kregen naar aanleiding van eerder afgestoken vuurwerk in het uitvak bij sc Heerenveen.

FC Twente wil de boete rechtstreeks verhalen op de verantwoordelijken, die bovendien een stadionverbod krijgen. 'Dit is een zware straf voor de club en die vele goedwillende supporters', valt te lezen op de clubsite. 'We betreuren het dat er wanordelijkheden hebben plaatsgevonden, zeker ook omdat we er alles binnen onze mogelijkheden aan hebben gedaan om dit te voorkomen.'

Twente kan tot dinsdag in beroep gaan tegen de straf van de KNVB. Het nieuws komt op dezelfde avond dat de club gered werd van de ondergang.

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

Bengelino +4728
donderdag 16 februari 2017 om 19:49
Ach joh, ze hebben weer poen zat toch!
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 06:38
Het vage van deze straf is dat bij een leeg uitvak een willekeurige tegenstander ook ongeveer €7500 aan inkomsten misloopt. Denk niet dat FC Twente daarvan wakker ligt.
Vind ik leuk
Aal +14049
donderdag 16 februari 2017 om 19:50
Ik zeg..... er ligt vast nog wel wat geld onder een bureautje!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 19:52
Of misschien kan de gemeente garant staan?
Vind ik leuk
M14 +0
donderdag 16 februari 2017 om 22:58
Exact, wat is nou 12,500 euro op 25 miljoen waar al garant voor wordt gestaan.


Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 19:54
De KNVB ? die het al jaren prima vind dat supporters spotten met de doden en gewonden van de vuurwerkramp dmv vuurwerkgeluiden.....Die knvb ?!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 19:56
Die knvb die Twente niet kapot heeft laten gaan.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 19:56
En bij Twente zijn ze heilig zeker?
Ze zijn genoeg gematst door de KNVB volgens mij.
Liverpool look-a-likes...
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:04
Meepraten met de rest kan je wel. Nu nog zelf nadenken...
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:12
Haha misschien moet jij je FC Twente pet eens afzetten en een onafhankelijke mening vormen... Lastig hè?
Vind ik leuk
darmianto +6447
donderdag 16 februari 2017 om 20:02
Schei toch uit, als er met één club mild is omgesprongen afgelopen jaar dan was het Twente wel...
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:06
Waar was de KNVB dan bij de fraude van oa Ajax, feyenoord, utrecht, Groningen, NAC, Roda JC en MVV ?
Precies.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:12
Ja. Alles en iedereen is tegen Twente.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 12:29
Waar was de gemeente bij haarlem? Een club met meer historie dan die hele achterhoek bij elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 13:22
1st maar eens je topografie op order brengen en kom daar nog maar eens terug ...
Vind ik leuk
stock3 +538
donderdag 16 februari 2017 om 20:41
Die Twente supporters zouden juist moeten weten hoe gevaarlijk vuurwerk is!! Ze hadden beter vuurwerk geluiden kunnen maken kost je geen boete en is ongevaarlijk. We doen het al jaren!!!!
Vind ik leuk
darmianto +6447
donderdag 16 februari 2017 om 20:01
Zware straf... schei toch uit.. dit soort dingen kunnen in het algemeen niet maar met de huidige financien in Enschede moet je als Twente supporter wel een amoebe zijn om dit soort dingen te doen.
Vind ik leuk
Dordmund +1325
donderdag 16 februari 2017 om 20:02
Wie gaat dat betalen .............de gemeente
Vind ik leuk
darmianto +6447
donderdag 16 februari 2017 om 20:03
Nee, de belasting betaler :-(
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:14
In twente zit, vergeleken met andere bvo's, niet zoveel gemeenschapsgeld. Als vind elke euro 1 teveel.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:07
Dat krijg je ervan als je punten uit Eindhoven mee neemt.....
Vind ik leuk
palko +1511
donderdag 16 februari 2017 om 20:23
@stratumseind, dat meenemen van punten zou gewoon verboden moeten worden ;) Toch?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:52
De boetes moeten nog veel hoger liggen , dan laten ze het wel uit hun hoofd....
Vind ik leuk
Wally g +227
donderdag 16 februari 2017 om 20:24
Tja Twente ik zeg er niks over der zijn er altijd voor en tegenstanders .....................
Vind ik leuk
Drobtine +1863
donderdag 16 februari 2017 om 20:36
Terechte boete, maar minor nieuws in vergelijking met de garantstelling die is goed gekeurd. Verhaal het 5 voudig op de veroorzakers een een stadionverbod for life. eigenlijk onbegrijpelijk actie van een stel minibrains uti een stad waar ze weten hoe gevoelig het issue vuurwerk ligt.
Vind ik leuk
Liwwadder +3342
donderdag 16 februari 2017 om 20:44
KNVB toch...deze club maar de hand boven het hoofd te houden...Maffiozen!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:53
Ze geven een boete en nog is het niet goed voor jou? Het zit jou écht diep he? maak jij je druk om alle misstanden in de wereld of ben je alleen op Twente gefixeerd?

EDIT VP: ongepaste delen in de reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 21:15]
Vind ik leuk
Hupfean +1338
donderdag 16 februari 2017 om 21:06
Hij is een kambuur supporter.

EDIT VP: ongepaste delen in de reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 21:15]
Vind ik leuk
palko +1511
donderdag 16 februari 2017 om 21:08
@buenosje, je moet je toch ergens op af reageren als het met je eigen club, eufemistisch gezegd, niet zo geweldig gaat? Nog even en het is de schuld van FC Twente en zijn aanhang dat je de uitslagen van SC Cambuur kunt terugvinden op Teletekst pagina 829 en 831.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:09
Vergeet de KNVB niet..
Vind ik leuk
Toke +951
donderdag 16 februari 2017 om 21:54
Gebruiken er nog mensen teletekst?
Vind ik leuk
palko +1511
donderdag 16 februari 2017 om 22:06
@Toke, in Leeuwarden wél.
Vind ik leuk
Toke +951
vrijdag 17 februari 2017 om 11:01
Geniaal :)
Vind ik leuk
HanV +1835
vrijdag 17 februari 2017 om 10:58
Dagelijks.
Vind ik leuk
Hupfean +1338
donderdag 16 februari 2017 om 21:48
Je kunt de gemeente dit niet kwalijk nemen. Ze hebben er 17 miljoen in zitten. Hadden ze deze steun niet uitgesproken dan was Twente failliet gegaan en de gemeente 17 miljoen kwijt geweest, dat zijn ze nu ook. Dat dan weer wel.
Vind ik leuk
lemon9 +490
donderdag 16 februari 2017 om 23:22
Deze club gaat nooit kapot
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 07:14
Hoe durven ze bij Twente nog te janken over de knvb
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 10:01
Wat hebben die gasten in Enschede toch een trauma aan hun vuurwerkramp overgehouden daar ze nu zelf heel veel vuurwerk afsteken en daardoor andere mensen, verenigingen en bedrijven op kosten jagen.
volgens mij hebben ze daar in het oosten een steekje los en maar janken als geld tekort hebben.
Nu hebben de staat,gemeente en provincie heel wat gemeenschap geld naar jullie toe geschoven en dan nog verontwaardig zijn.
opzouten stelletje achterlijke jankers.
Had liever gezien dat de staat het geld aan clubs geven die eerlijk spelen op financiële vlak zoals Cambuur,Zwolle ect.
Maar nooit meer naar Twente stelletje (vuurwerk) oplichters.
Vind ik leuk
Hupfean +1338
vrijdag 17 februari 2017 om 10:57
@frysker, ik kan niet reageren op de 1 of andere manier, maar sinds wanneer speelt cambuur het eerlijk? Die staan ook nog overeind door gemeenschaps geld. Zij hadden 10 jaar geleden al failliet moeten zijn. Helaas is dat niet gebeurt. Maar ik voorzie wel problemen voor hun met de culturele hoofdstad, daar gaat het komende jaar al het geld naar toe. Dus geen nieuw stadion en geen promotie omdat er geen clubs failliet gaan waar zij weer van kunnen profiteren zoals de laatste keer. Laat ze maar lekker bungelen in de middenmoot van de jl. Daar profiteren wij dan ook weer van ten aanzien van sponsors ed.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Twente krijgt tegenvaller vanuit Zeist: 'Dit is een zware straf voor de club'