PSV kan miljoenen tegemoet zien: resterend bedrag gronddeal overgemaakt

PSV kan miljoenen tegemoet zien: resterend bedrag gronddeal overgemaakt

donderdag 16 februari 2017 om 20:18

PSV kan binnenkort enkele miljoenen bijschrijven. De regerend landskampioen ontvangt het laatste gedeelte van het bedrag van de gronddeal die in 2011 met de gemeente Eindhoven werd afgesloten. Dat meldt het ANP donderdag.

PSV sloot de deal om de club te redden. De gemeente kocht de grond onder het Philips Stadion voor bijna vijftig miljoen euro. Omdat er lange tijd onzekerheid was over de uitkomst van een onderzoek door de Europese commissie naar illegale staatssteun, werd 5 miljoen euro achtergehouden. Vorig jaar luidde de uitspraak echter dat de regels zijn nageleefd.

PSV ontving toen al een miljoen uit het depot en heeft de gemeente nu ook gevraagd om de resterende vier miljoen vrij te geven. Eindhoven wil daar mee instemmen, maar vraagt wel een bijdrage van 150.000 euro vanwege de juridische kosten die gemaakt zijn voor een rechtszaak tegen de Europese commissie. De club heeft al toegezegd daartoe bereid te zijn.

Wethouder Staf Depla liet de gemeenteraad weten dat PSV een goed financieel beleid voert en dat de kans klein is dat de club de pacht van de grond de komende jaren niet kan betalen. De raad moet zijn voorstel nog wel goedkeuren.

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

donderdag 16 februari 2017 om 20:22
Let the games begin: Kom er maar in jongens.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:28
Pak maar vast een paar biertjes.. je gaat het zwaar krijgen, vrees ik!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:29
Ze maken mij de pis nie lauw maat maar toch bedankt voor de tip ik trek er meteen 1 open.....
Vind ik leuk
Bengelino +1650
donderdag 16 februari 2017 om 20:31
Ik ben erbij, ik ruk ook met een koleregang een ragkoude pot pils open
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:32
mis geen minuut , dit gaat een mooi topic worden......
Vind ik leuk
jaja_PSV +6733
donderdag 16 februari 2017 om 20:31
PSV heeft zich aan de regels van "the Game" gehouden, dus het spelletje is al uitgespeeld met PSV als winnaar.
Elke commentaar is overbodig en neigt al snel naar afgunst en degene is "een slecht verliezer" :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 20:32]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:34
Zoek ff het woord afgunst op in het woordenboek. Dan weet je dat je jezelf hier elke dag van kan beschuldigen in je comments over andere clubs.
Vind ik leuk
jaja_PSV +6733
donderdag 16 februari 2017 om 20:38
Haha je verwart mijn hekel aan ajax en liefde voor psv met dit woord.
Zo afgunstig ben ik niet op het debacle tegen de graafschap.
Ik vierde op dat moment feest en schreeuwde "helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in A'dam" :)
Afgunst? Hahahaha :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 20:40]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:45
Haha dat is 1 moment in je leven. De rest van die momenten die weet je waarschijnlijk niet meer omdat ze je niet zo bijstaan. En als er 1 kutclub is in nl dan is het psv. Hele wedstrijd hoor je alleen maar boeren of gogopsv kunnen jullie niks anders verzinnen ofzo. En jij begint zelf over afgunst hoezo zou iemand van een andere club afgunst naar psv tonen omdat ze wat grond verkopen aan de gemeente omdat ze geld nodig hebben.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:47
Jij wilt in dit topic per se de hoofdprijs winnen zie ik
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 23:42]
Vind ik leuk
jaja_PSV +6733
donderdag 16 februari 2017 om 20:48
Haphaphap :)
Zoooo voorspelbaar :)

Ik volg het goede voorbeeld en trek ook maar een biertje open.
Jongens, nog wat knabbel nootjes erbij voor de gezelligheid.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 20:51]
Vind ik leuk
MeAgain +1881
donderdag 16 februari 2017 om 20:56
Psv is een van de mooiste clubs van nederland.
Psv heeft juist heel veel verschillende liedjes die ze vaak zingen, kan wel merken dat je nooit een wedstrijd van psv ziet.
Je laat je wel erg kennen door zo te happen op Jaja_psv, duidelijk dat jezelf ook zoveel haat hebt.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:31
Psv is un provincie clubje met aanhang van de bijstand
Vind ik leuk
MeAgain +1881
donderdag 16 februari 2017 om 21:56
Wat een domme praat. Je bent vast een hollander. Je hebt het over bijstand? In Amsterdam wonen juist veel PvdA stemmers en uitkeringtrekkers. Rotterdam is een arbeidersstad. Eindhoven zit juist de klasse
Vind ik leuk
Polly11 +1051
donderdag 16 februari 2017 om 22:12
Un.. Haha, bonjour
Vind ik leuk
AFFA +183
vrijdag 17 februari 2017 om 00:11
Nou nou
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:55
We hebben in ieder geval lotgenoten, onze vrienden uit Twente..
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 21:56]
Vind ik leuk
Jozef +9968
donderdag 16 februari 2017 om 23:51
Nou, het is bijna middernacht en ik moet zeggen: op een uitzondering na blijft het commentaar erg genuanceerd.

Weet je, ik zou er geen fuck aan vinden in Nederland zonder Feyenoord en PSV. Hopelijk maken ze niet nog eens bokkensprongen bij PSV, want als het waar is dat de club met deze deal is gered, dan zou dat toch wel heel triest zijn. Weet verder geen donder van deze materie, dus ik kan er verder niet over oordelen.

Proost.
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 23:52]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:55
Reactie nr 1 in dit topic boezemt angst in......
Vind ik leuk
Jozef +9968
donderdag 16 februari 2017 om 23:58
Ah, angst voor stratum de verschrikkelijke dus :-)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:00
de almachtige alwetende charismatische voetbalkenner ... past beter en klinkt niet zo uit de hoogte.....
Vind ik leuk
Jozef +9968
vrijdag 17 februari 2017 om 00:03
Duidelijk hoor, deze bescheidenheid siert je...

Als ik zoiets zeg over mezelf, dan noemen ze me bezopen ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 00:05
dat is mij nog nooit overkomen hoe durven ze
Vind ik leuk
Jozef +9968
vrijdag 17 februari 2017 om 00:06
Het is puur inhoudelijke afgunst en jaloezie denk ik :-)
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:27
Staatssteun
Vind ik leuk
Bengelino +1650
donderdag 16 februari 2017 om 20:27
Ik heb weleens goedkopere grond gezien
Vind ik leuk
Drobtine +1032
donderdag 16 februari 2017 om 20:38
Zeker als je ziet in wat voor buurt die knollentuin ligt. Daar wil je echt niet dood gevonden worden
Vind ik leuk
MeAgain +1881
donderdag 16 februari 2017 om 20:59
En dat zegt iemand die zelf een eind van het centrum af zit, naast de Bijlmer in een betonbak zit waar het gras niet wil groeien.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:51
een ajacied die commentaar heeft op andermans grasmat .... de wereld gaat naar de kloten door social media
Vind ik leuk
jaja_PSV +6733
donderdag 16 februari 2017 om 20:54
Besef dat de grond waarop PSV speelt een godsvermogen waard is!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:28
Neagtieve reacties in 1 min start!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:29
Philips staats vereniging
Jammer niet de eerste negatieve reactie
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 20:30]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:31
geeft niks je maakt nog steeds kans op de domste.....
Vind ik leuk
jaja_PSV +6733
donderdag 16 februari 2017 om 20:35
Nog steeds maar weldra zullen nog meer dommere reacties komen.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:29
Voor wie niet weet wie ik ben volg al 5 jaar vp op de voet maar nog nooit de intenties gehad om tereageren maar stratumseind met jou ben ik het vaak eens!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:30
logisch, vrijwel iedereen hier trouwens.......
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:33
Netjes
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:42
nietes
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:48
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Vind ik leuk
cj_fey +1717
donderdag 16 februari 2017 om 21:01
En uitzonderingen zijn er maar genoeg. :|
Vind ik leuk
Zuipen +92
donderdag 16 februari 2017 om 20:44
Ik ben het altijd met je eens.
Vind ik leuk
stranger +1601
donderdag 16 februari 2017 om 20:59
Als het over bier drinken gaat zeker.
Vrouwen ook nog wel;-)
Voetbalclub niet.

Toch nog aan de goede kant van de streep.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:39
Ik ben het meestal ook eens met Stratum. Tenzij hij over voetbal schrijft..
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:41
Dat bedoel ik dus iedereen is het met mij eens.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:35
nietes
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:35
nietes
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:35
nietes
Vind ik leuk
Zuipen +92
donderdag 16 februari 2017 om 20:44
Ja van bier heb ik gemerkt heeft hij veel verstand van. Ook van voetbal hoor. Alleen jammer dat hij niet vaak veel typt. Laat ik het zeggen echt lappen met teksten erin.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:38
Ik schrik echt van dit bericht. Wat een oplichters. Wat een absurde vorm van naaierij en oplichterij. Dit verpest het voetbal dus echt he.

150.000 voor juridische hulp is veel te veel. Dat snapt toch iedereen?
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 20:39]
Vind ik leuk
J Kiprich +4041
donderdag 16 februari 2017 om 20:42
Je weet toch hoe ze zijn in het gemoedelijke Brabant. Komt goed jongen, komt het vandaag niet dan komt het morgen wel. Oh, als je maar weet dat we er met 20 man van de juridische afdeling fulltime aan werken.....
Vind ik leuk
stranger +1601
donderdag 16 februari 2017 om 21:04
advocaten rekenen in tijdvakken van 6 minuten! Laatst nog een gehad die over een mailtje van 10 zinnen 6 minuten deed. Heb ik hem per mail gevraagd of hij dyslexie had. Kreeg ik over dat mailtje ook weer een rekening;-(.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:12
Dat gaat over een rechtszaak tegen de Europese Commissie he. Dan wordt er een heel team van advocaten op gezet en heb je ook nog eens enorme proceskosten. Dat gaat wel richting die anderhalve ton.
Vind ik leuk
J Kiprich +4041
donderdag 16 februari 2017 om 20:39
Netjes, rustig achterover leunen. In het ergste geval ben je de pot kwijt aan boetes maar nu kun je nog een kleine vier miljoen bijschrijven. Verstandig mee omgegaan door PSV.
Vind ik leuk
Drobtine +1032
donderdag 16 februari 2017 om 20:39
Die 50 miljoen is beduidend meer dan die garantstelling in Enschede
Vind ik leuk
Zuipen +92
donderdag 16 februari 2017 om 20:41
Wie van PSV houd neemt een pilsje en geniet lekker ontspannen zo doen wij dat...
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:47
Die 150.000 daar gaan ze allemaal bier voor kopen voor ons CARNAVAL
Vind ik leuk
Zuipen +92
donderdag 16 februari 2017 om 20:49
Ja lekker. Niks is lekkerder dan pils drinken. CARNAVAL komt eraan. Alaaf!
Vind ik leuk
yuuup +2842
donderdag 16 februari 2017 om 20:52
Deze deal is nu godver al 6 jaar geleden gemaakt. Of je nu een speler verkoopt of je grond. Iedereen is vrij om zijn eigendom te verkopen. Let it go!
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:57
Petje af en diep ook
Vind ik leuk
jaja_PSV +6733
donderdag 16 februari 2017 om 20:58
Zo is dat.
En eh, je denkt toch niet dat de grond waar PSV op speelt, voor een appel en een ei te koop is????
Milik was ook duur verkocht, zo ook onze grond :)
Vind ik leuk
yuuup +2842
vrijdag 17 februari 2017 om 00:30
Daarom. PSV heeft gewoon een prima deal gemaakt en dat is voor sommigen nog steeds moeilijk om te horen, maar dat is hun probleem. Grond waar Romario en Ronaldo op hebben geschitterd is nu eenmaal duur;)
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:59
Helemaal mee eens, maar dit is wel je laatste strohalm.
Vind ik leuk
MeAgain +1881
donderdag 16 februari 2017 om 21:07
Psv heeft ook nog een stadion ;)
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:08
Stadion"tje"
Vind ik leuk
AFFA +183
vrijdag 17 februari 2017 om 00:18
Verouderd stadionnetje dat dan weer wel hé
Vind ik leuk
vrijdag 17 februari 2017 om 08:55
Jullie heb geen stadion, wijs jij mij ergens op maar wat zie ik hier gebeuren ;-)
Vind ik leuk
MeAgain +1881
vrijdag 17 februari 2017 om 19:34
Oud, ja maar Verouderd? Nee! Psv stadion heeft zoveel meer dan die betonbak die jullie huren.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 20:58
Als het water je aan de lippen staat moet je wat.
Je vraagt niet om de resterende miljoenen als je het niet nodig hebt.

ger en zijn broer marcel, "Sjapoo"
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:05
Gemeenschapsgeld! Belastingcenten! Schande! Terug naar de vierde klasse! Had ze kapot laten gaan! Gewoon de Europese Commissie omgekocht! Fraudeurs!

Nu weet ik hoe liwadder zich altijd voelt..
Vind ik leuk
MeAgain +1881
donderdag 16 februari 2017 om 21:09
Jij snapt er echt heel weinig van. Je zou je er eerst eens in moeten verdiepen, je zet jezelf zo wel heel erg voor lul.
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:11
Fijn he als je sarcasme kunt onderscheiden van gemeende uitspraken?
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:09
Denk aan je hart jonge
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 21:54
Is die 46 miljoen nu al op?
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 februari 2017 om 21:55]
Vind ik leuk
donderdag 16 februari 2017 om 23:25
De Gemeente wil het Philips-stadion richting de Hurk. Dus zijn al begonnen met het gebied dat bestemmingsplan is te kopen. Daar u's niks mis mee. Helaas gaat het mooiste stadion zal verdwijnen.
Vind ik leuk
Gerro +1168
donderdag 16 februari 2017 om 23:48
Alderjekus heb de gemeente eg 50 miljoen betaald voor grond waar boeren op voetballen. Moet niet gekker worden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV kan miljoenen tegemoet zien: resterend bedrag gronddeal overgemaakt